کد خبر : 228105
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۱ - 09:20
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

روند ابتلا به سرطان در اصفهان به مرز هشدار رسید

دبیر ثبت سرطان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: روند ابتلاء به سرطان سالهاست که در اصفهان به مرز نگران و هشدار رسیده و طی سال های متوالی اصفهان از ۳ رتبه برتر سرطان در کشور بوده است.

روند ابتلا به سرطان در اصفهان به مرز هشدار رسید

به گزارش سایت خبری مدارا؛ زهرا روانخواه اظهار داشت: در خصوص دلایل بروز سرطان در استان اصفهان به طور مشخصی شاید نتوان اظهار نظر کرد چون مطالعات استانی در این زمینه آنچنان که باید و شاید انجام نگرفته است.

به نوشته مهر؛ وی به علل بروز سرطان‌ها اشاره کرد و افزود: سن، دخانیات، چاقی و اضافه وزن، بی‌تحرکی و عوامل محیطی نظیر کودهای شیمیایی، افزودنی‌های غیر مجاز خوراکی، آلودگی‌های صنعتی، الکل و برخی باکتری‌ها و ویروس‌ها از دلایل بروز و شیوع سرطان است.

دبیر ثبت سرطان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پیشگیری از سرطان را در زمان کنونی که هر روز شاهد افزایش مصرف دخانیات، مصرف الکلی و آلاینده‌های محیطی و بی تحرکی هستیم را یک امری غیر ممکن خواند و ادامه داد: لازمه پیشگیری از سرطان برنامه‌ریزی‌های دقیق و طولانی مدت در حوزه‌ها و حیطه‌های مختلف است.

وی گفت: سرطان از بیماری‌هایی چند فاکتوری است که عوامل مختلف نظیر سن، جنس، عوامل سبک زندگی در آن نقش دارد و هنوز در حوزه درمان کمبودهایی در سطح استان داریم.

وی افزود: در زمینه غربالگری و تشخیص زودرس سرطان‌ها، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از چند سال پیش در خصوص سه سرطان پستان، روده بزرگ و دهانه رحم اقدام کرده به طوری که امروزه در کلیه مراکز بهداشتی شهری و روستایی استان این خدمات به صورت رایگان قابل ارائه به گروه هدف برنامه است.

دبیر ثبت سرطان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: نتیجه این برنامه‌ها کشف موارد بسیاری از این سرطان‌ها در مراحل اولیه بوده که در این مرحله سرطان را به یک بیماری قابل درمان تبدیل می‌کند.

روانخواه ادامه داد: در حال حاضر شایع‌ترین سرطان در استان اصفهان سرطان پستان، پروستات، پوست، روده بزرگ و تیروئید است و میانگین سن ابتلاء به سرطان ۵۹.۵ در اصفهان است.

وی اضافه کرد: سالیانه حدود ۱۱ هزار بیمار جدید به جمع مُبتلایان سرطان در استان اضافه می‌شود و روند ابتلاء به آن با شیب ملایمی رو به افزایش است.

اخبار مرتبط:
برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودروها
برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودروها

رئیس پلیس راهور اصفهان گفت: عوامل پلیس راهور نسبت به توقیف خودروهای دارای وضعیت ظاهری غیراستاندارد و نامتعارف و اعمال قانون صاحبان این قبیل خودروها اقدام می‌کنند.

برخورد با ۶ پزشک متخلف در اصفهان/ظرفیت LDR بیمارستان‌ها خالی ماند
برخورد با ۶ پزشک متخلف در اصفهان/ظرفیت LDR بیمارستان‌ها خالی ماند

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان از برخورد قانونی با ۶ پزشک متخصص در این استان خبرداد که از بیماران زیرمیزی می‌گرفتند.

زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی اعزام می‌‎شوند
زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی اعزام می‌‎شوند

مدیر حج و زیارت استان اصفهان گفت: استقبال مردم شهید پرور و ولایتمدار استان اصفهان برای زیارت بیت‌الله الحرام بی‌سابقه است. اشتیاق مردم به زیارت سرزمین وحی نشانگر عمق اعتقاد مردم به مسأله حج است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است