کد خبر : 228013
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۰ - 14:25
دسته‌بندی : اخبار ویژه، سیاسی
چاپ

نماینده مجلس: آقای محسنی‌اژه ای شما چرا تن به مصوبه طرح مولدسازی دادید؟/ مولدسازی، «کاپیتولاسیون داخلی» است

احمدی بیغش گفت:‌ اساسا، مگر این دارایی متعلق به دولت است که بخواهد در یک فرآیند به نهادهای غیر پاسخگو واگذار شود؟

نماینده مجلس: آقای محسنی‌اژه ای شما چرا تن به مصوبه طرح مولدسازی دادید؟/ مولدسازی، «کاپیتولاسیون داخلی» است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمود احمدی بیغش در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز دوشنبه (۱۰بهمن) مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از آن‌چه انفعال مجلس در برابر طرح مولدسازی خواند، بیان کرد: مطلبی که بنده را متعجب‌ از این تصمیم مساله دار کرده، سکوت شدید نمایندگان مجلس است.

وی با زیر سوال بردن جایگاه قانونی شورای عالی هماهنگی ابراز عقیده کرد: این شورا با نادیده گرفتن ارکان رسمی قانونگذاری کشور از جمله مجلس به ظاهر قانونگذار وارد چنین تصمیم‌گیری‌های بدون پشتوانه قانونی می‌شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به قالیباف رئیس مجلس گفت:‌ دقیقا بفرمایید که کجای این دایره قدرتمند و مطمئن قرار گرفته‌اید که به راحتی به کل مجلس پشت پا می‌زنید و به عنوان یک ضلع این رکن وارد چنین تصمیم‌گیری می‌شوید؟ رئیس مجلس؛ چرا تا به حال از این قدرت باشکوه پشت صحنه استفاده نکردید؟

وی این اقدام را «کاپیتولاسیون داخلی» و بدعت‌گذاری غلط توصیف و ابراز عقیده کرد: اساسا مگر این دارایی متعلق به دولت است که بخواهد در یک فرآیند به نهادهای غیر پاسخگو واگذار شود؟ به والله اگر ذره ای رفتار انقلابی در این مجلس بود باید امروز در اعتراض به این تصمیم صحن مجلس را ترک می‌کردند تا آقای قالیباف با خیال راحت با دیگر سران قوا خودشان تصمیم بگیرند.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی خطاب به محسنی اژه ای رئیس قوه قضائیه نیز عنوان کرد:‌ شما در مقام قاضی القضات که امید را بعد از مدت ها به دستگاه قضاوت برگرداندید، چرا تن به چنین مصوبه ای دادید؟ آیا با وجود این همه قضات برجسته، صاحب نام و حقوقدان حاذق کشوری لازم نبود در مورد چنین تصمیم خطیری استمزاج و اظهار نظر حقوق و فنی بشود، به ویژه در خصوص بلا اثر کردن تمام قوانین موصوفه و مربوطه آن هم به مدت دو سال؟

احمدی بیغش گفت: انتظار دارم مجلس قبل از اینکه بیشتر از آنکه به کُمای تصمیمات فراقانونی فرو برود حداقل یک بار بعد از سه سال عمر خود در این دوره ورود مسئولانه و شجاعانه به اینگونه موضوعات و محدود کردن اختیارات رئیس مجلس داشته باشد و مجلس همانگونه که تاکید امام و رهبری است، مجلسی بر اساس قانون اساسی باشد.

اخبار مرتبط:
گانتس، عضو کابینه جنگ اسرائیل: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم
گانتس، عضو کابینه جنگ اسرائیل: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

مقام اسرائیلی با بیان اینکه تل آویو سعی دارد با همکاری آمریکا ائتلافی جهانی و منطقه‌ای علیه ایران تشکیل دهد، گفت اسرائیل تصمیم خواهد گرفت که در چه زمانی، در چه مکانی و به چه شیوه‌ای به حمله اخیر ایران پاسخ دهد.

اردن به اسرائیل و ایران اجازه استفاده از حریم هوایی خود را نخواهد داد
اردن به اسرائیل و ایران اجازه استفاده از حریم هوایی خود را نخواهد داد

تحلیلگر اردنی و مشاور ارشد در موسسه «تحقیقات خلع سلاح» سازمان ملل در خصوص اخباری از رهگیری پهپادهای ایرانی توسط این کشور توضیحاتی داد.

ایهود اولمرت: نتانیاهو برای انتقام از ایران تحت فشار است
ایهود اولمرت: نتانیاهو برای انتقام از ایران تحت فشار است

نخست وزیر سابق اسرائیل اذعان کرد که نتانیاهو از سوی گروه‌های دست راستی در کابینه تحت فشار است که خواستار یک «انتقام‌جویی بسیار سخت و دردناک» هستند، اما تأکید کرد: «اکنون حمله به ایران اشتباه است.»

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است