کد خبر : 227654
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۹ - 09:05
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

ارتقای صنعت گردشگری در اولویت برنامه‌های نوروزی اصفهان باشد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: ارتقای صنعت گردشگری در اولویت برنامه‌های نوروزی اصفهان باشد.

ارتقای صنعت گردشگری در اولویت برنامه‌های نوروزی اصفهان باشد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ مهران زینلیان در نخستین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان به منظور آمادگی جهت انجام سفرهای نوروزی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و نمایندگان ۳۲ دستگاه اجرایی استان تشکیل شد، اظهار داشت: اصفهان همواره یکی از مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی بوده و هست.

به نوشته مهر؛ وی ادامه داد: از طرفی محور گردشگری یکی از رویکردهای استان برای توسعه پایدار است از این رو باید بتوانیم از فرصت‌های پیش رو از جمله ایام نوروز نهایت استفاده را ببریم تا صنعت گردشگری استان ارتقا یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه تجربه سال گذشته در ایام نوروز کمک خواهد کرد تا در تصمیم گیری و اجرای برنامه‌های آینده تسلط بیشتری داشته باشیم، گفت: اقدامات سفر نوروزی یک بخش کالبدی دارد که شامل اسکان، حمل و نقل، بهداشت و … می‌شود که قاعدتاً از اهمیت بسیاری برخوردار است و مسائل این حوزه‌ها باید در سریع‌ترین زمان ممکن و با همکاری میان دستگاه‌ها حل شود. دکتر زینلیان افزود: نوروز گذشته مسئولان و مدیران مربوطه شبانه روز تلاش کردند تا خاطرات خوبی برای گردشگران و مسافران رقم زده شود در ایام پیش رو نیز بایستی علاوه بر بخش دولتی بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد که در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، دانشجویی و… فعال هستند با تمام توان همکاری کنند تا شاهد نوروزی شاد، ایمن و همراه با خاطرات خوب برای گردشگران باشیم.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری و تبلیغات سو علیه ایران اسلامی، خاطرنشان کرد: بایستی با تمام توان تلاش کنیم تا نوروز با امیدآفرینی، شناخت واقعی دستاوردها و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی همراه باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان عنوان کرد: با هدف تعیین افق روشن برای مردم محتوای فرهنگی مناسب تهیه و در اختیار گردشگران قرار داده شود. ضمن اینکه خدمت رسانی به مسافران را از وظایف خود می‌دانیم این رویکرد مد نظر قرار بگیرد تا تمامی دستگاه‌ها برای نمایان ساختن فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی برنامه داشته باشند.

زینلیان اظهار کرد: ورودی استان از نقاط هدف است و باید به صورت ویژه برنامه ریزی و ساماندهی یابد تا با همکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها چهره زیبایی از اصفهان به گردشگران در ورودی‌های استان به نمایش گذاشته شود.

وی خاطرنشان کرد: کمیته ارزیابی و نظارت وظیفه قابل توجهی دارد و لازم است آمار و عملکرد تحلیلی سال گذشته و اقدامات دستگاه‌ها به ستاد منعکس شود تا با نگاهی روشن برای سفرهای نوروزی سال آینده تصمیم گیری کنیم. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان بیان کرد: در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای بایستی مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی تقویت شوند. با محوریت اداره کل راهداری و میراث فرهنگی سمیناری مشخص با حضور مدیران مجتمع‌های رفاهی بین راهی استان برگزار و انتظارات از این مجموعه‌ها مطرح شود. وی ادامه داد: با هدف ارتقای عملکرد این مجموعه‌ها شایسته است رقابتی میان مجتمع‌های رفاهی بین راهی ایجاد شود و جایگاه‌های برتر مورد تقدیر قرار گیرند. طبق مصوبات گذشته مجتمع‌هایی که با رضایتمندی مسافران همراه نباشند، در تخصیص سوخت، تعرفه آب و برق و … با محدودیت‌هایی مواجه خواهند شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان اظهار داشت: قصه‌های ناگفته زیادی در اصفهان وجود دارد که لازم است بنحو مقتضی و با زبان هنر برای مردم عزیزمان بیان شود.

زینلیان افزود: شایسته است بخشی از تولیدات قصه‌های ناگفته به آداب و رسوم و ویژگی‌های خاص شهرستان‌های استان که از این منظر بسیار غنی هستند اختصاص یابد.

وی خاطرنشان کرد: باغ فدک بعنوان یکی از مراکز مهم اسکان مسافران شناخته می‌شود از این رو بایستی مشکلات سال گذشته این مجموعه مرتفع شود.

اجاره اماکن در ایام نوروز تنها در چارچوب قانون انجام شود و برای حفظ شأن و جایگاه اصفهان از هر عمل غیرقانونی در این مورد جلوگیری و با خاطیان برخورد قضائی شود.

اخبار مرتبط:
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس اصفهان افتتاح شد
مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس اصفهان افتتاح شد

سرپرست مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است