کد خبر : 227591
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۸ - 20:53
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

دستگاه‌های اجرایی به پژوهش‌های کاربردی توجه کنند

مدیر آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با اشاره به ضرورت کاربردی شدن پژوهش‌ها، گفت: ضرورت دارد که دستگاه‌های اجرایی در امر کاربردی کردن و اثربخش بودن پروژه‌ها کار کنند.

دستگاه‌های اجرایی به پژوهش‌های کاربردی توجه کنند

قاسم صنگوری سواری در مراسم تقدیر از پژوهشگران و فناوران برتر استان خوزستان که امروز (۸ بهمن‌ماه) در دانشکده ادبیات دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در استان خوزستان با توجه به شرایط خاص، مجموعه چالش‌ها و مشکلات نیز متناسب و خاص استان است بنابراین تلاش کردیم در کارگروه‌های مربوطه، علمی و هدفمند و با مشارکت نخبگان در راستای حل این چالش‌ها همفکری شود.

وی افزود: در کارگروه پژوهش و فناوری استان خوزستان سعی کردیم قضایا را رصد کنیم. بخش اعتبارات پژوهشی استان در مدت سه چهار سال رشد خوبی داشت و از ۱.۵ میلیارد به ۴ میلیارد تومان رسید، البته این رقم خیلی کم است ولی ما مجموعه دستگاه‌های اجرایی را در نظر می‌گیریم که سوای شرکت‌ها و اعتبارات ملی است.

مدیر آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: در بخش شرکت‌های دولتی در طول این سه سال اعتبار پژوهشی از ۴۰ میلیارد به ۸۰ میلیارد تومان رسیده است هر چند این اعتبار باز هم کم است اما امیدواریم مدیریت شود.

صنگوری سواری عنوان کرد: در این سه سال بیشتر بخش آب، محیط زیست، امنیت غذایی و کشاورزی و تا حدودی مباحث اقتصادی اولویت‌های پژوهشی استان خوزستان بوده است. از ۲۳ پروژه به ۱۸ پروژه تصویب شده رسیده‌ایم البته این کاهش، معنی‌دار است؛ پروژه‌ها معنی دار شده و کیفیت افزایش یافته و تخصیص اعتبار متناسب با حجم پروژه‌ها بیشتر شده است. همچنین سعی کردیم در مباحث و چالش‌های استان خوزستان ورود کنیم.

وی با اشاره به محورهای مورد ارزیابی دستگاه‌های اجرایی گفت: دستگاه‌ها را در سه محور قوانین و مقررات، اثربخشی پژوهش‌ها و مدیریت مسائل پژوهشی بررسی کردیم؛ در محور اول دستگاه‌های اجرایی خوب کار کردند البته ضرورت دارد که در کاربردی کردن و اثربخش بودن پروژه‌های پژوهشی کار کنند.

صنگوری سواری افزود: امسال در بخش دستگاه‌های اجرایی سه دستگاه برتر شناخته شدند و بخش دستگاه‌های ملی نیز در مرحله پایلوت است و در سال آینده رتبه‌بندی آن انجام می‌شود. دستگاه‌های ملی حرکت خوبی در پژوهش داشته‌اند و ۳۴ پژوهشگر برتر استانی نیز معرفی شده‌اند.

مدیر آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با اشاره به برپایی نمایشگاه پژوهش عنوان کرد: با توجه به شرایط خاص استان خوزستان شرایط سختی داشتیم اما نمایشگاه به خوبی برگزار شد و مشارکت خوبی داشت.

در پایان از سه دستگاه اجرایی و ۳۴ پژوهشگر برتر استانی تجلیل شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است