کد خبر : 227583
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۸ - 21:01
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

رئیس کمیسیون امنیت ملی: طرح دوفوریتی مجلس برای مقابله به مثل شدید با اروپا آماده است / درحال رصد رفتار غرب هستیم

وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس قویا دنبال شدیدترین مقابله به مثل با رفتارهای مداخله جویانه اروپا هستند و در همین راستا طرح دو فوریتی کمیسیون امنیت آماده بررسی در صحن علنی است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی: طرح دوفوریتی مجلس برای مقابله به مثل شدید با اروپا آماده است / درحال رصد رفتار غرب هستیم

به گزارش سایت خبری مدارا؛ وحید جلال زاده در خصوص روند بررسی طرح دو فوریتی نمایندگان برای تحریم نیروهای مسلح کشورهای عضو اتحادیه اروپا، گفت: از مدت ها قبل در کمیسیون امنیت ملی طرح در دست تهیه بود که بر اساس آن دولت جمهوری اسلامی مکلف می‌شد با اقدامات یکجانبه و مداخله‌جویانه کشورهای اروپایی اقدامات مقابله به مثل را انجام دهد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اغتشاشات اخیر و رفتارهای متناقض و مداخله‌جویانه کشورهای اروپایی در امور مربوط به جمهوری اسلامی خصوصاً در حمایت از عناصر ضد انقلاب و تجزیه طلب موجب شد که سرعت بررسی این طرح افزایش یابد.

جلال زاده تصریح کرد: پیشنهاد پارلمان اروپا مبنی بر قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست نهادهای تروریستی، موجب شد که سرعت کار کمیسیون افزایش پیدا کند. لذا اخیرا کلیات و جزئیات این طرح را در کمیسیون امنیت ملی به تصویب رسید و روز یکشنبه هفته گذشته این طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد و مجدداً به کمیسیون امنیت ملی ارجاع شد تا پیشنهادات سایر نمایندگان را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر اینکه مجلس قویا به دنبال عمل متقابل در برابر رفتارهای اروپاست گفت: کمیسیون امنیت ملی آماده است در اولین فرصت اگر رفتار غیرمعقول اروپا ادامه پیدا کند این طرح را با قید دو فوریت در مجلس طرح کرده و به تصویب برساند.

جلال زاده تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی رصد می‌کند که آیا شورای اروپا تسلیم تندروها خواهد شد و یا رفتار معقولی را در پیش خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار شدیدترین مقابله به مثل با رفتارهای مداخله جویانه و غیر قانونی اتحادیه اروپا است، تا این طرح را با قید دو فوریت به تصویب برسانند .

وی ادامه داد: مجلس در حال رصد رفتار اروپاست اگر رفتار مداخله جویانه و ناشایست را از طرف اروپا شاهد باشیم با قید دو فوریت این طرح را به تصویب خواهیم رساند و از منافع ملت ایران، سپاه پاسداران که نهادی مردمی و جوشیده از دل مردم است دفاع خواهیم کرد و نخواهیم گذاشت کشورهای اروپایی در منافع ملی جمهوری اسلامی اختلال ایجاد کنند.

اخبار مرتبط:
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است

روزنامه ایران با تعریف و تمجید از عملکرد رئیسی در شورای عالی امنیت ملی به حسن روحانی حمله کرده است!

فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد
فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب گفت: به تازگی برخی مسؤولان به دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است