کد خبر : 227505
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۸ - 15:08
دسته‌بندی : اسلاید، سیاسی
چاپ

واکنش استاد حوزه به اظهارات اخیر رائفی‌پور/ فاضل‌میبدی: رائفی‌پور سواد ندارد/ علم الهدی چرا الان فریاد وااسلاما سر نمی‌دهد؟/ سخنان رائفی پور فرقی با کاریکاتور شارلی ابدو ندارد

کارشناس مسائل دینی در واکنش به سخنان اخیر علی‌اکبر رائفی‌پور گفت: سخنان این آقا هیچ فرقی با کشیدن کاریکاتور شارلی ابدو درباره پیامبر ندارد.

واکنش استاد حوزه به اظهارات اخیر رائفی‌پور/ فاضل‌میبدی: رائفی‌پور سواد ندارد/ علم الهدی چرا الان فریاد وااسلاما سر نمی‌دهد؟/ سخنان رائفی پور فرقی با کاریکاتور شارلی ابدو ندارد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ حجت‌الاسلام محمدتقی فاضل میبدی کارشناس مسائل دینی در واکنش به سخنان اخیر علی‌اکبر رائفی‌پور که گفته بود «حضرت علی شوخی‌های جنسی می‌کرد که نمی‌توانم آن را بیان کنم» به رویداد۲۴ می‌گوید: نسبت به ائمه جفای زیادی شده است و از مداحان تا تریبون‌داران، هر ظلم و گناهی را منتسب به اهل بیت می‌کنند. ما به جای اینکه از زندگی ائمه، دستورهای عدالت‌جویانه و عدالت‌طلبانه یاد بگیریم، مسائلی را از آنها بازگو می‌کنیم که نه واقعیت است و نه به درد جامعه می‌خورد.

رائفی پور سواد ندارد و حرف‌هایی می‌زند تا برای خودش تریبون جمع کند

میبدی می‌گوید: ممکن است ائمه در زمان و شرایط خودشان و حسب عرف، سخنانی را مطرح کرده باشند و سبک زندگی‌ای داشته باشند که تکرار آن مناسب زمان حال نباشد. مثلا بگوییم ائمه هرکدام چند زن می‌گرفتند و چند کنیز داشتند، پس ما هم اکنون چند زن و کنیز داشته باشیم! خب ائمه هم اگر در زمان فعلی بودند، چنین کاری را انجام نمی‌دادند. مسئله اخلاق وعدالت‌پیشگی و ظلم‌ستیزی از مهمترین محور زندگی ائمه بوده که باید به آن پرداخت نه اینکه سخنانی غیرواقعی و سخیف مانند شوخی ائمه را بیان کرد که حقیقت و سندیت ندارد.

فاضل میبدی می‌گوید: ما وظیفه روشنگری داریم و باید بگویم سخنان این فرد نه تنها واقعیت ندارد، بلکه بسیار هم مذمت شده است. شوخی‌هایی که باعث شود از حریم اخلاقی خارج شود، همواره مذمت شده است وائمه نیز همواره از آن خودداری می‌کردند لذا باید بگویم که روایات و سخنان این فرد نامعتبر است و چون اسلام را درست نمی‌شناسند و هیچ بررسی دقیقی ندارد و سواد این‌کارها را ندارد، فقط حرف‌هایی می‌زند که برای خودش تریبون جمع کند.

علم الهدی چرا الان فریاد وااسلاما سر نمی‌دهد؟

او در ادامه می‌گوید: سخنان رائفی‌پور مصادق بارز دروغگویی است و برای اینکه تریبون خودشان را گرم کنند این مسائل را مطرح می‌کنند. متاسفانه چنین حرف‌هایی در سال‌های اخیر در مداحان هم بیشتر جلوه کرده است و باید با آن برخورد صورت بگیرد اما متاسفانه کسی جلوی آنها را نمی‌گیرد.

ضربه حرف‌های رائفی‌پور هزاران بار بدتر از بی‌حجابی است

این کارشناس مسائل مذهبی می‌گوید: امام جمعه مشهد و برخی دیگر از ائمه جمعه که به چند تار موی زن حساسند و فریاد وااسلاما می‌زنند، چرا در این مواقع به نظرشان اسلام به خطر نمی‌افتد و فریاد وااسلاما سر نمی‌دهند؟ واقعیت این است ضربه حرف‌های افراد بی‌سوادی چون رائفی‌پور هزاران بار بدتر از بی‌حجابی است.

می‌گویند چون رائفی‌پور لشکر سایبری دارد، نباید به او انتقاد کرد

فاضل میبدی می‌گوید: می‌گویند چون رائفی‌پور لشکر سایبری دارد، نباید به او انتقاد کرد! این که عذر بدتر از گناه است زیرا خطر آن به مراتب بیشتر است چون جهل مذهبی امروزه رواج زیادی پیدا کرده است. این افراد که اینگونه از اهل بیت و اسلام سخن می‌گویند، نه دین را می‌شناسند نه اسلام را و صرفا می‌خواهند جلب توجه کنند.

جریانی که به نفع مافیای قدرت و ثروت حسن عباسی و رائفی پور را کوک می‌کنند

او می‌گوید: مشکل از افراد بالادستی است که افراد مطرود و بی‌سوادی همچون حسن عباسی و رائفی‌پور می‌آیند و سخنان خلاف و غیرواقع درباره دین مطرح می‌کنند اما با آنها برخورد نمی‌شود. ما که ترسی نداریم و راحت انتقاد می‌کنیم اما ممکن است برخی نسبت به انتقاد از این افراد ترس داشته باشند زیرا پشت سر این افراد یک جریان است؛ جریانی که به نفع مافیای قدرت و ثروت این افراد را کوک می‌کنند.

سخنان رائفی پور فرقی با کاریکاتور شارلی ابدو ندارد

فاضل میبدی در پایان می‌گوید: اگر اسلام به معنای واقعی شناخته می‌شد و کشور به درستی اداره می‌شد، این همه جوانان ما مهاجرت نمی‌کردند. اگر مروج دین این افراد باشند، مطمئن باشید جوانان و سایر مردم از دین روی‌برگردان خواهند شد. این سخنان هیچ فرقی با کشیدن کاریکاتور شارلی ابدو درباره پیامبر ندارد.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

یک پاسخ به “واکنش استاد حوزه به اظهارات اخیر رائفی‌پور/ فاضل‌میبدی: رائفی‌پور سواد ندارد/ علم الهدی چرا الان فریاد وااسلاما سر نمی‌دهد؟/ سخنان رائفی پور فرقی با کاریکاتور شارلی ابدو ندارد”

  1. حسن قربانی گفت:

    سلام علیکم
    بی سواد شمایید در مورد تک تک این شبهات که در مورد استاد رائفی پور گفتید بارها و بارها جواب داده اما شما ها کر و کور هستید نمی خواهید بشنوید چطور جواب امیرالموئمنین را خواهید داد وای به حال اسلام که امثال تو حجتش باشید . یا علی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است