کد خبر : 227399
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۸ - 10:00
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

برگزاری ۷۰ دوره تخصصی امداد و نجات برای امدادگران هلال احمر خوزستان

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: ۷۰ دوره تخصصی امداد و نجات در خوزستان با شرکت یک‌هزار و ۶۰۰ نفر از امدادگران و نجات‌گران این جمعیت از ابتدای امسال تاکنون برگزار شده است.

برگزاری ۷۰ دوره تخصصی امداد و نجات برای امدادگران هلال احمر خوزستان

مجتبی طحان با اشاره به ضرورت تربیت امدادگران و نجات‌گران ماهر برای عملیات های حوادث و سوانح در شرایط اضطراری بیان کرد: این دوره‌های تخصصی در ۲ حوزه امداد و جست‌وجو و نجات برگزار شد و افراد شرکت‌کننده مهارت‌های مقابله با شرایط بحرانی را فرا گرفتند.

وی با بیان اینکه از آغاز امسال تاکنون، ١۴ عنوان دوره پایه تخصصی با حضور ۴۵ مربی و کمک‌مربی در خوزستان برگزار شده، بر اهمیت اجرای آموزش‌های تخصصی امدادونجات در پاسخ‌گویی موثر در حوادث تاکید کرد و گفت: جست‌وجو و نجات در کوهستان، حوادث حمل و نقل، حوادث شهری و محیط‌های آبی با محوریت سیل از عنوان‌های دوره‌های حوزه نجات است.

وی افزود: فرماندهی عملیات امداد و نجات، حمایت‌ روانی و اجتماعی، بهداشت آب و غذا در شرایط اضطراری، پشتیبانی در عملیات امدادی و اسکان اضطراری نیز برخی از عنوان‌های حوزه امداد به‌شمار می‌رود.

برگزاری این دوره‌های تخصصی تا پایان امسال ادامه خواهد داشت.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است