کد خبر : 227354
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۷ - 15:10
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

سپاه در مقابل زیاده‌خواهی مستکبران ایستاده است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از مسائلی است که دشمن آن را بر نمی‌تابد چراکه سپاه در مقابل زیاده‌خواهی استکبار جهانی ایستاده‌است.

سپاه در مقابل زیاده‌خواهی مستکبران ایستاده است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ حجت‌الاسلام سید احمد محمودی امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن اشاره به ماه‌های حرام خدا و تبریک میلاد باسعادت امام محمدباقر(ع)، اظهار کرد: در ایام دهه‌فجر مخصوصا در دوران امروز ما، باید وارد عرصه جهاد تبیین شویم و جشن‌های انقلاب ما پر محتواتر و باشکوه‌تر برگزار شود.

به نوشته فارس؛ وی افزود: دشمنان انقلاب و اسلام با دو رویکرد کتمان و تحریف، راهبردی اساسی را در پیش گرفته‌اند و وظیفه ما برای مقابله با این راهبرد، تبیین صحیح است تا از انحراف اذهان عمومی جلوگیری و در مسیر انقلاب قرار دهیم.

محمودی ضمن بیان اینکه خداوند با آیات الهی به پیامبران دستور داده‌ تا ایام‌الله را برای مردم بیان کنند خاطرنشان کرد: ایام‌الله روزی است که قدرت و دست الهی ظهور و بروز می‌کند و سرنوشت ملت‌ها را تعییر می‌دهد؛ ۱۵ خرداد، ۱۹دی در قم، دهه فجر انقلاب، ورود حضرت امام(ره) به کشور و پیروزی انقلاب، هشت سال دفاع مقدس، ۱۳ آبان روز تسخیر لانه جاسوسی، ۱۲ فرودین که مردم پای صندوق‌ رأی آمدند، فتنه ۸۸، تشیع پیکر مطهر سردار دلها و حتی تشیع پیکر مطهر شهید حججی نمونه‌هایی از ایام‌الله است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: روزی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با هدف قرار دادن پایگاه عین‌الاسد، سیلی محکمی را بر پیکر آمریکایی‌ها زد، یوم‌الله است؛ بنابراین ما باید در این ایام فرایند انقلاب را مطرح و بدانیم که انقلاب ما در تاریخ کاملا ویژه است.

وی افزود: نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی همان اوایل انقلاب اذعان داشت که انقلاب اسلامی ایران یک زلزله است که دنیا را متزلزل کرده و تکان داده‌است و حتی رئیس جمهور آمریکا می‌گفت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران کارهایی را انجام می‌دهد که فرصت را از ما گرفته‌است و ما زمانی برای تجزیه و تحلیل نداریم.

محمودی بیان کرد: ما اگر تعبیرات سیاست‌‌مداران و تحلیلگران سیاسی اول انقلاب را ملاحظه کنیم می‌فهمیم که چه اتفاق عجیبی افتاده‌است که دشمن به تکاپو افتاده و در مذاکرات به دنبال سه مسئله بودند و گفتند با این‌ها نمی‌توانند کنار بیایند، اول ولایت فقیه بود در صورتی که آن‌ها نمی‌دانند نظام حکومت اسلامی برگرفته از ولایت فقیه و مردم سالاری دینی، مبتنی بر مشروعیت دینی است و ولایت فقیه یک بحث کلانی و مبتنی بر مبانی اصول کلانی دنی است.ی

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه دومین مسئله‌ شورای نگهبان است، افزود: در مبانی دینی ما آمده‌است که امیرالمؤمنین(ع) به مالک اشتر نامه می‌نویسد که ای مالک باید با علما و فقها مشورت کن و خودسرانه کاری را انجام نده بنابراین نظام مردم سالاری ما مبتنی بر این قوانین است.

وی ادامه داد: سومین چیزی که بر نمی‌تابند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که چرا در کنار ارتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وجود دارد چراکه سپاه در مقابل زیاده‌خواهی استکبار جهانی ایستاده‌است.

محمودی یادآورشد: بالاترین کتابی که در دنیا به زبان‌های متعدد ترجمه شده‌است کتاب سلمان رشدی بود که علیه اسلام و انقلاب نوشته‌شد اما با فتوای تاریخی حضرت امام(ره) رو به رو شد و اکنون هم به قرآن، ارزش‌های دینی، پیامبران الهی و مرجعیت توهین می‌کنند و مسلمانان نسبت به پیامبر خود و ارزش‌های دینی خود حساس هستند.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که در این ایام منفعلانه برخورد نکنیم؛ دولت، مردم و مسؤولان نظام انقلابی در مقابل آنها ایستاده‌اند و دشمنان باید بدانند که وقتی شعار می‌دهیم پای آن ایستاده‌ایم.

وی ادامه داد: اولین و آخرین خواسته‌های الهی در تقوا حاصل می‌شود؛ بیست و نهمین اجلاسیه نماز در این ایام برگزار شد و رهبر معظم انقلاب پیامی در این باره دادند که اشاره به این فریضه دینی داشت.

محمودی افزود: یکی از مصادیق تقوا نماز است و نماز در قرآن مجید اهمیت بسیار زیادی دارد به طوری که اگر نماز باشد مسائل دیگر هم خود به خود حل خواهدشد.

امام جمعه موقت اصفهان خاطر‌نشان کرد: نباید دست روی معلول بذاریم چرا که علت مهم‌تر است و تقدم علت بر معلول، تقدم حکمی است؛ نماز هم تاثیر ایجابی و هم سلبی دارد به صورتی که انجام وظیفه به اوامر الهی انسان را از فحشا و منکر جدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در قیامت بهشتیان از جهنمیان می‌پرسند برای چه مجرم و جهنمی شدید، افزود: جهنمیان چهار پاسخ به بهشتیان می‌دهند که در اولین می‌گویند، در بین این همه دستورات دینی ما اهل نماز نبودیم و ارتباط ما با خداوند قطع بود و فاصله گرفته‌بودیم و دچار گناه شدیم.

محمودی تاکید کرد: نماز مسئله مهمی است که مسؤولان محترم باتوجه به بیانیه رهبر معظم انقلاب در اجلاسیه اخیر نماز، باید در این حوزه همت کنند که یکی از مصادیق آن نماز جمعه است و نماز باید همیشه در صدر اولویت‌ها قرار گیرد.

همچنین گفتنی است که نمازگزاران اصفهانی اهانت به قرآن کریم را محکوم و در حمایت از اسلام شعار سر دادند.

اخبار مرتبط:
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس اصفهان افتتاح شد
مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس اصفهان افتتاح شد

سرپرست مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است