کد خبر : 227292
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۷ - 09:22
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

برداشت فولاد مبارکه از زاینده‌رود به صفر می‌رسد

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: برای سه سال آینده هدف‌گذاری کرده‌ایم تا برداشت آب را به‌طور کامل از زاینده‌رود با پروژه‌های متعدد که در این رابطه تعریف شده به صفر برسانیم.

برداشت فولاد مبارکه از زاینده‌رود به صفر می‌رسد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی کشور با ظرفیت ۶۰۰ مگاوات در شهرستان کوهپایه اظهار کرد: امروز در شرایطی هستیم که دشمن به دنبال تزریق ناامیدی در جامعه و به‌ویژه در نسل جوان است.

به نوشته فارس؛ وی افزود: دشمن خیلی هوشمندانه تلاش می‌کند تا مشکلات امروز جامعه را به صنعت ربط دهد و صنعت را در مقابل جامعه قرار داده و آن را عامل و باعث این مشکلات معرفی می‌کند.

طیب‌نیا عنوان کرد: در چنین شرایطی فولاد مبارکه به‌عنوان یک صنعت پیشرو و مسؤولیت‌پذیر فلسفه وجودی خودش را صرف آینده‌ای بهتر برای ایران عزیز تعریف کرده است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان تصریح کرد: فولاد مبارکه امروز صرفاً یک تولیدکننده فولاد نیست و امروز هدف خود را خودکفایی در فولاد و صنعت نمی‌داند بلکه هدف نهایی توجه به زندگی مردم و ساخت ایرانی آباد با آینده‌ای زیباتر است.

وی ادامه داد: ما نه در شعار بلکه در عمل می‌خواهیم ثابت کنیم برای مشکلات موجود چاره وجود دارد و در این راستا تلاش می‌کنیم؛ جامعه باید صنعت را در کنار خود ببیند و وظیفه داریم این اتفاق را رقم بزنیم.

برداشت آب از رودخانه را به بیش از نصف یک دهه قبل کاهش داده‌ایم

طیب‌نیا افزود: در سنوات گذشته فولاد مبارکه برای حل مشکل آب، پساب بیش از ٩ شهر را جمع‌آوری کرده و امروز مصرف خودمان را با تصفیه‌خانه‌هایی که زدیم و همچنین با بازچرخانی چندباره آب و تصفیه پساب، برداشت آب از رودخانه را به بیش از نصف یک دهه قبل کاهش داده‌ایم و این در حالی است که تولیدمان نیز افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: در یک دهه گذشته با وجود افزایش جریان تولید، برداشت آب را از ۳۰ میلیون مترمکعب به زیر ١۴ میلیون مترمکعب در سال رساندیم و با ایجاد شبکه تصفیه پساب به بهداشت شهر و رودخانه کمک شده است.

وی عنوان کرد: برای سه سال آینده هدف‌گذاری کرده‌ایم تا برداشت آب را به‌طور کامل از رودخانه با پروژه‌های متعدد که در این رابطه تعریف شده است را به صفر برسانیم.

طیب‌نیا گفت: با طرح‌هایی که در یک سال گذشته شروع کرده‌ایم، بالغ‌بر ۲۵۰۰ نفر مشغول به کار شدند و اکنون بالغ‌بر ۱۱۰۰ نفر اشتغال مستقیم و پایدار از طریق آزمونی که برگزار کرده‌ایم، ایجاد شده است و تا قبل از پایان سال روند استخدام‌شان کامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: در حوزه دانش‌بنیان در یک بازه زمانی ۲ ساله ایجاد ۲ هزار شغل دانش‌بنیان را با به‌کارگیری نخبگان و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان با تفاهم‌نامه و همکاری‌هایی که با شرکت شهرک‌های تحقیقاتی و دانشگاه‌های استان تعریف و در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: قبل از آن نیز در جهت خودکفایی صنعتی و بومی‌سازی با حمایت‌های فولاد امروز بالغ‌بر ١٠۰ هزار قطعه در بیش از یک دهه گذشته بومی‌سازی شده و صرفه‌جویی ارزی بالغ‌بر سه میلیارد دلار تاکنون شکل گرفته است.

طیب‌نیا گفت: طبق آمار پیش‌بینی می‌شود که در یک دهه آینده حداقل ۴۰ درصد انرژی برق کشورهای پیشرفته از طریق انرژی خورشیدی تأمین شود؛ تلاش فولاد مبارکه این است که غیر از پیشرانی در صنعت فولاد، در صنعت و اقتصاد و در حوزه حل چالش‌های محیط پیرامون نیز پیشران باشد.

مدیرعامل فولاد مبارکه اضافه کرد: تا به امروز در دوران خدمت در فولاد مبارکه بالغ‌بر ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری‌های متعددی در زمینه کاهش مصارف انرژی و همراهی با مسائل مرتبط با محیط‌زیست شده است، اما امروز بالغ‌بر ٢.٣ میلیارد دلار، پروژه‌ای مرتبط با کاهش مصارف انرژی، مدیریت آب و کاهش آلودگی هوا و مسائل مرتبط با محیط‌زیست را فولاد مبارکه تعریف کرده است.

وی با بیان اینکه امروز در راستای کاهش رد پای کربن هدف‌گذاری شده تا به سمت کربن صفر حرکت کنیم، گفت: احداث بزرگ‌ترین نیروگاه متمرکز خورشیدی ۶۰۰ مگاواتی که تا هزار مگاوات قابل افزایش است را در دستور کار داریم.

طیب‌نیا با بیان اینکه کاهش آلودگی در این نیروگاه به میزان ۸۱۰ هزار تن دی‌اکسید کربن در سال خواهد بود، خاطرنشان کرد: همچنین صرفه‌جویی گاز به میزان ٣۵٠ میلیون مترمکعب در نیروگاه‌های جاری با سرمایه‌گذاری اولیه ٣۵٠ میلیون یورو، اشتغال بیش از ۶٠٠ نفر در جریان احداث، ٧٠ شغل پایدار در زمان بهره‌برداری همزمان با رونق صنعت برق کشور از مزایای این نیروگاه خورشیدی است.

پایان پیام/۶۳۱۰۲/ش

اخبار مرتبط:
ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان/ تخلیه روستاهای در معرض سیل ضروری است
ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان/ تخلیه روستاهای در معرض سیل ضروری است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به ادامه بارش ها در شرق و شمال استان اصفهان گفت: تخلیه روستاها و سکونتگاه‌های در معرض سیل ضروری است.

هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد
هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد

اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره سامانه بارشی که از بعد از ظهر امروز فعال می‌شود، هشدار سطح زرد صادر کرد.

برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودروها
برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودروها

رئیس پلیس راهور اصفهان گفت: عوامل پلیس راهور نسبت به توقیف خودروهای دارای وضعیت ظاهری غیراستاندارد و نامتعارف و اعمال قانون صاحبان این قبیل خودروها اقدام می‌کنند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است