کد خبر : 227287
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۷ - 09:46
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

تکمیل نیروگاه خورشیدی اصفهان تا ۳ سال آینده ضروری است

وزیر نیرو گفت: تکمیل نیروگاه خورشیدی اصفهان تا ۳ سال آینده ضروری است.

تکمیل نیروگاه خورشیدی اصفهان تا ۳ سال آینده ضروری است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمود کمانی در آئین آغاز عملیات احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در کوهپایه استان اصفهان، اظهار داشت: احداث این نیروگاه از نظر ابعاد و خط شکنی فولاد مبارکه در این حوزه، ظرفیت بالایی محسوب می‌شود.

وی افزود: این ظرفیت در سطح دنیا جز نیروگاه‌های بسیار بزرگ است و تکمیل به موقع این نیروگاه تا سه سال آینده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به نوشته مهر؛ معاون وزیر نیرو با ابراز امیدواری از اینکه نیروگاه خورشیدی کوهپایه تا ۲ سال آینده به بهره برداری کامل برسد، گفت: به دلیل عدم تراز انرژی در زمستان مجبور به استفاده از سوخت مایع در نیروگاه‌ها هستیم و این در حالی است که توسعه انرژی‌های تجدید پذیر و بهره وری انرژی از جمله راهکارهای جبران کمبود انرژی در کشور است.

وی ادامه داد: ۲ برنامه تولید ۱۰ هزار مگاوات برای توسعه انرژی‌های تجدید پذیر و کاهش مصرف در نظر گرفته شده که امیدواریم در دولت سیزدهم به نتیجه برسد.

کمانی با بیان اینکه تولید ۲ هزار مگاوات از طریق نیروگاه بادی هم برای کشور در نظر گرفته شده است، گفت: از طریق صرفه‌جویی در مصرف انرژی و توسعه انرژی‌های تجدید پذیر این امر محقق خواهد شد.

وی در راستای صرفه‌جویی انرژی بیشتر در کشور خاطر نشان کرد: کلیه لامپ‌های روشنایی معابر کشور بر اساس برنامه زمانبندی تعویض خواهد شد که این اقدام تأثیر بسیاری در صرفه جویی انرژی به‌همراه دارد.

معاون وزیر نیرو ادامه داد: همچنین ۲۰ میلیون کولر آبی در کشور وجود دارد که با تعویض موتور این کولرها با موتورهای با بازده بالا، پنج هزار مگاوات در کشور صرفه جویی خواهد شد. این طرح با تعویض موتور هزار دستگاه کولر آبی از استان اصفهان آغاز خواهد شد.

اخبار مرتبط:
کاهش ۶۷ درصدی تصادفات منجر به فوت در محورهای مواصلاتی اصفهان
کاهش ۶۷ درصدی تصادفات منجر به فوت در محورهای مواصلاتی اصفهان

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به افزایش 4 درصدی ترددها در سطح محورهای مواصلاتی استان از زمان شروع طرح نوروزی گفت: تصادفات منجر به فوت به میزان 67 درصد در این ایام کاهش یافته است.

مساجد اصفهان به مسافران نوروزی خدمات می دهند
مساجد اصفهان به مسافران نوروزی خدمات می دهند

رییس اداره مشارکت‌های فرهنگی و اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: ۴۵ مسجد شهر اصفهان، به مسافران خدمات رفاهی، مذهبی و فرهنگی ارایه می‌دهند.

کاشت ۸۰ گونه گل فصل در باغ گل‌ها برای استقبال از نوروز
کاشت ۸۰ گونه گل فصل در باغ گل‌ها برای استقبال از نوروز

مدیر مجموعه آموزشی و تفریحی باغ گل‌های اصفهان با اشاره به آماده‌سازی این مجموعه برای استقبال از مسافران نوروزی گفت: آماده‌سازی این مجموعه با اقداماتی از جمله ساخت المان‌های نوروزی و آب‌نما مقابل باغ ژاپنی و کاشت ۸۰ گونه گل فصل انجام شده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است