کد خبر : 227105
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۶ - 09:14
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

۶۳ دستگاه اجرایی در جشنواره شهید رجایی استان اصفهان شرکت کردند

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان گفت: در تمام استان از حدود ۷٠ دستگاه، حدود ۶۳ دستگاه در فرایند ارزیابی و جشنواره شهید رجایی شرکت کردند.

۶۳ دستگاه اجرایی در جشنواره شهید رجایی استان اصفهان شرکت کردند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سیروس نیک‌اقبالی معاون توسعه و مدیریت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان در جمع اصحاب رسانه درخصوص جزئیات برگزاری جشنواره شهید رجایی استان اظهار داشت: به استناد مواد ۸۱ و ۸۳ قانون مدیریت خدمات کشوری ملزم به ارزیابی فرایند خدمات هستیم و از سویی دیگر دستگاه‌های اجرایی نیز ملزم به ارزیابی خودشان هستند، در همین راستا هر ساله فرایند ارزیابی دستگاه‌ها انجام می‌شود.

به نوشته فارس؛ وی با بیان اینکه ۲ دسته شاخص عمومی و اختصاصی برای فرایند ارزیابی مطرح است، افزود: شاخص‌های عمومی تقریباً برای تمام دستگاه‌ها یکسان و برگرفته از برنامه‌های اصلاحی نظام اداری و سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب است.

نیک‌اقبالی یادآور شد: شاخص‌های عمومی شاخص‌های توانمندساز هستند که باعث می‌شود دستگاه رسالت‌های تخصصی خود را انجام دهند یعنی ساز و کارهای زائد حل شود و دستگاه، تبدیل به دستگاهی چابک شود.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان با اشاره به اهمیت شاخص دولت الکترونیک عنوان کرد: دولت الکترونیک عنوان یکی از محورهای شاخص‌های عمومی است و در این راستا تمام دستگاه‌ها ملزم هستند به این سمت گام بردارند.

وی با اشاره به شاخص‌های ارزیابی اختصاصی و با بیان اینکه در این عرصه هر دستگاه بر اساس مجموعه وظایف و رسالت‌های خود ارزیابی می‌شود، اظهار کرد: در این مسیر اولین گام را ستاد دستگاه‌های اجرایی برمی‌دارد و بعد به تأیید سازمان اداری، استخدامی می‌‌رسد و در ادامه باید از آن برش استانی مشخص شود.

نیک‌اقبالی با بیان اینکه تمام استان‌ها باید به‌طور هم‌زمان برای فرایندها اقدام کنند، گفت: در گام بعدی دستگاه‌ها از ابتدای اسفند تا انتهای فروردین ملزم به بارگذاری مستندات در سامانه ارزیابی عملکرد هستند و پس از آن به رؤیت ستاد دستگاه‌ها و پس از آن در اختیار استان قرار می‌گیرد.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان با اعلام اینکه ۲ دسته تیم ارزیابی داریم که هرکدام شاخص‌های عمومی و اختصاصی را ارزیابی می‌کنند و مجموع امتیازات در دو عرصه ۲ هزار امتیاز است، بیان داشت: حدود ۱۵ ارزیاب در فرایند ارزیابی شاخص‌های عمومی حضور دارند، همچنین در شاخص‌های اختصاصی دستگاه‌ها با توجه به رسالت خود به ۵ گروه آموزشی و فرهنگی، تولیدی و خدماتی، زیربنایی و زیرساختی، سلامت و رفاه و عمومی و قضایی تقسیم می‌شوند که ارزیابی هر گروه به عهده یک یا دو تیم است.

وی خاطرنشان کرد: پس از ارزیابی اولیه، نتایج و اطلاعات در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد تا اعتراضات و اطلاعات جدید خود را بارگذاری کنند و پس از آن ارزیابی مجدد انجام می‌شود.

نیک‌اقبالی با بیان اینکه پس از انجام ارزیابی نهایی، فرایند تأیید نهایی انجام می‌شود و پس از تأیید گزارش‌گیری، اعلام دستگاه‌های برتر انجام می‌شود، اظهار داشت: البته طبق قانون نتایج باید در شورای راهبری و توسعه مدیریت استان استان مطرح شود که دراین راستا پس از اعلام طرح و فرایند، نتایج به تأیید شورا می‌رسد و در پایان جشنواره شهید رجایی برگزار می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان در خصوص شیوه انتخاب دستگاه‌های برتر اعلام کرد: این انتخاب بر اساس خروجی فرایند ارزیابی و بخشنامه ابلاغی است که در آن تأکید شده ۲ دستگاه دارای بالاترین امتیاز به‌عنوان دستگاه‌های اول و دوم معرفی شوند.

وی در خصوص تعداد دستگاه‌های شرکت کننده در جشنواره توضیح داد: در تمام استان از حدود ۷٠ دستگاه، حدود ۶۳ دستگاه در فرایند ارزیابی شرکت کردند که از این تعداد، علاوه بر ۲ دستگاه برتر، دستگاه‌های برتر هر گروه و از هر ۷ دستگاه‌ برتر، ۲ کارمند نمونه معرفی می‌شوند.

نیک‌اقبالی در پاسخ به سؤالی پیرامون حضور شهرداری‌ها در فرایند ارزیابی عنوان کرد: طبق مصوبات شهرداری‌ها ملزم به شرکت در فرایند هستند اما امسال خود شهرداری شرکت نکرد ولی یکی از شرکت‌های وابسته به آن در فرایند ارزیابی شرکت کرد.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان با اشاره به گروه برتر از میان ۵ گروه مذکور گفت: معمولا بالاترین امتیاز مربوط به گروه زیربنایی و زیرساخت است.

اخبار مرتبط:
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است