کد خبر : 227098
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۶ - 08:05
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور با سرمایه‌گذاری فولادمبارکه

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه از برگزاری آیین کلنگ‌زنی و آغاز ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور، با ظرفیت ۶۰۰ مگاوات و با سرمایه‌گذاری گروه فولادمبارکه در پایان هفته جاری خبر داد.

احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور با سرمایه‌گذاری فولادمبارکه

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمدیاسر طیب‌نیا اظهار کرد: این نیروگاه در زیربنایی به وسعت ۱۲۰۰ هکتار و در طول سه سال با استفاده از پیمانکاران داخلی ساخته می‌شود و تا پایان سال آینده حدود ۱۰۰ مگاوات از آن به بهره‌برداری می‌رسد.

به نوشته مهر؛ وی با اشاره به اینکه فولاد مبارکه به دنبال توسعه صنعت سبز در کشور است، افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده احداث این نیروگاه می‌تواند از انتشار ۸۱۰ هزار تن دی‌اکسید کربن در سال جلوگیری کند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تاکید کرد: با توجه به شرایط آلودگی هوا در کشور، این روش بهترین گزینه جایگزین برای نیروگاه‌هایی با راندمان پایین بوده که بسیاری از کشورهای دنیا نیز به احداث چنین نیروگاه‌هایی روی آورده‌اند؛ با در نظر گرفتن ظرفیت این نیروگاه، ۳۵۰ میلیون متر مکعب گاز در سال صرفه‌جویی می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای این پروژه برای بیش از ۶۰۰ نفر در زمان ساخت و ۷۰ نفر در زمان بهره‌برداری به صورت مستقیم اشتغال‌زایی خواهد داشت. همچنین با توجه به اینکه بسیاری از تجهیزات این نیروگاه از تولیدکنندگان داخلی تأمین می‌شود شاهد اشتغال‌زایی غیرمستقیم و رونق صنعت برق کشور در حوزه تجدید پذیر خواهیم بود.

طیف نیا تاکید کرد: هم‌اکنون ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی کل کشور، حدود ۴۵۰ مگاوات است و این در حالی است که این پروژه به تنهایی ۶۰۰ مگاوات، انرژی تجدید پذیر به برق خورشیدی کشور اضافه می‌کند که البته با توجه به مطالعات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امکان توسعه ظرفیت این نیروگاه تا ۱۰۰۰ مگاوات نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: آئین آغاز به ساخت این نیروگاه در شرق اصفهان و با سرمایه‌گذاری اولیه ۱۶ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان و با حضور معاون وزیر نیرو و برخی از دیگر مسئولان کشور انجام خواهد شد؛ البته این پروژه، تنها سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در این زمینه نیست و برای کاهش وابستگی به شبکه، نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی سیکل ترکیبی فولاد مبارکه در حال احداث است که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داشته و در سال آینده دو واحد گازی جمعاً به ظرفیت ۶۱۴ مگاوات وارد مدار می‌شود.

اخبار مرتبط:
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس اصفهان افتتاح شد
مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس اصفهان افتتاح شد

سرپرست مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است