کد خبر : 227091
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۶ - 09:50
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

نرخ بیکاری در اصفهان در پاییز ۱۴۰۱ کاهش یافت

گزارش مرکز آمار ایران حاکی از آن است که نرخ بیکاری استان اصفهان در پاییز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته و همچنین تابستان ۱۴۰۱، کاهش یافت و به ۱۰ درصد رسید.

نرخ بیکاری در اصفهان در پاییز ۱۴۰۱ کاهش یافت

به گزارش سایت خبری مدارا؛ گزارش مرکز آمار ایران از حوزه اشتغال و وضعیت اقتصادی نشان می دهد که در پاییز امسال ۱۰ درصد از جمعیت فعال استان اصفهان بیکار بوده اند که این شاخص نسبت به فصل مشابه سال قبل ( پاییز ۱۴۰۰) معادل ۱.۴ درصد و نسبت به تابستان امسال معادل ۰.۶ درصد کاهش یافته است.

نرخ بیکاری استان اصفهان در پاییز پارسال ۱۱.۴ و در تابستان امسال ۱۰.۶ درصد بود.

به نوشته ایرنا؛ همچنین نتایج طرح آمارگیری نیروی‌ کار پاییز ۱۴۰۱ حاکی از آن است که نسبت اشتغال در استان اصفهان در این فصل ۳۷.۷ درصد بود که نسبت به پاییز پارسال معادل ۱.۸ درصد افزایش یافته است.

بر این اساس، ۴۱.۹ درصد از جمعیت ۱۵ ساله و بیش‌تر استان اصفهان در پاییز امسال از نظر اقتصادی فعال بودند یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته‌اند که این شاخص نسبت به فصل مشابه سال گذشته ۱.۴ واحد افزایش یافته است.

کارشناس طرح نیروی کار سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان درباره نرخ بیکاری پاییز ۱۴۰۱ به ایرنا گفت: اصفهان یکی از استان هایی است که نرخ بیکاری در آن در تابستان و پاییز امسال روند کاهنده داشته است.

امیر کیوان‌آرا افزود: نرخ بیکاری استان اصفهان در مقایسه با پاییز پارسال ۱.۴ درصد و نسبت به فصل قبل یعنی تابستان ۰.۶ درصد کاهش دارد.
وی با بیان اینکه نسبت اشتغال در پاییز ۱۴۰۱ در استان اصفهان در بخش های خدمات و صنعت نسبت به تابستان امسال افزایش یافته است، اظهار داشت: نسبت اشتغال در بخش صنعت در تابستان امسال ۴۱.۶ بود که در پاییز به ۴۱.۸ افزایش یافت.

این کارشناس ادامه داد: نسبت اشتغال استان اصفهان در تابستان امسال در بخش خدمات از ۴۸.۲ به ۴۹.۶ درصد افزایش یافته است.

کیوان‌آرا خاطرنشان کرد: نسبت اشتغال در بخش کشاورزی استان در پاییز امسال ۸.۴ درصد بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۰.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: نسبت اشتغال بخش کشاورزی در پاییز ۱۴۰۱ نسبت به تابستان امسال معادل ۱.۴درصد کاهش یافت که این موضوع با توجه به ویژگی مشاغل کشاورزی و کم رونق بودن آنها در فصول سرد سال، طبیعی است.

نرخ بیکاری (Unemployment Rate) نسبت ” تعداد افراد بیکار در یک رده سنی مشخص” به ” کل افراد آماده به کار در آن رده سنی ” است.

میانگین نرخ بیکاری در کشور در پاییز امسال ۸.۲ و نسبت اشتغال ۳۷.۷ درصد بود.

نرخ بیکاری استان اصفهان از بهار تا زمستان سال ۱۳۹۹ به ترتیب ۱۱.۹ ، ۱۱.۶، ۱۰.۴ و ۹.۸ درصد، از بهار تا زمستان سال ۱۴۰۰ به ترتیب ۸.۹، ۱۲.۶، ۱۱.۴ و ۹.۵ درصد و بهار، تابستان و پاییز امسال به ترتیب ۱۲.۳، ۱۰.۶ و ۱۰ درصد بوده است.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و سهم آن در صنعت کشور ۱۱ درصد، سرمایه‌گذاری ۱۰ درصد و اشتغال صنعتی هشت درصد و رتبه آن در طرح‌های نیمه تمام صنعتی و تعداد معادن اول و از نظر ذخایر معدنی دوم است.

اخبار مرتبط:
برخورد با ۶ پزشک متخلف در اصفهان/ظرفیت LDR بیمارستان‌ها خالی ماند
برخورد با ۶ پزشک متخلف در اصفهان/ظرفیت LDR بیمارستان‌ها خالی ماند

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان از برخورد قانونی با ۶ پزشک متخصص در این استان خبرداد که از بیماران زیرمیزی می‌گرفتند.

زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی اعزام می‌‎شوند
زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی اعزام می‌‎شوند

مدیر حج و زیارت استان اصفهان گفت: استقبال مردم شهید پرور و ولایتمدار استان اصفهان برای زیارت بیت‌الله الحرام بی‌سابقه است. اشتیاق مردم به زیارت سرزمین وحی نشانگر عمق اعتقاد مردم به مسأله حج است.

باند سرقت مسلحانه در اصفهان منهدم شد
باند سرقت مسلحانه در اصفهان منهدم شد

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری اعضای باند ۴ نفره ای که اقدام به دو فقره سرقت مسلحانه در شهر اصفهان کرده بودند خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است