کد خبر : 227065
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۶ - 09:16
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

احیای تالاب گاوخونی روی میز ریاست جمهوری است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به حقابه مغفول مانده تالاب گاوخونی، گفت: احیای این تالاب از دغدغه های مدیریت استان و روی میز ریاست جمهوری است تا با همراهی همه مسوولان این تالاب در مرکز کشور جان دوبار بگیرد.

احیای تالاب گاوخونی روی میز ریاست جمهوری است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ مهران زینلیان در نشست تخصصی معاونان محیط زیست و تنوع زیستی استان های کشور، در استانداری افزود: در اصفهان حقابه داران بسیاری داریم اما مظلوم ترین بخش محیط زیست است و انتظار داریم مدیران کشوری به یاری مدیران استانی بیایند تا تالاب بین المللی گاوخونی احیا شود.

به نوشته ایرنا؛ وی اظهار داشت: حقابه تالاب گاوخونی چند هزارساله و کاملا قانونی است و خشکی این تالاب ظلم به مردم است؛ این تالاب خشک منبع آلایندگی در استان شده و تحقیقات دانشگاهی نشان می دهد ریزگردهای این تالاب به شوره زار تبدیل و ۶ کیلومتر عمودی و ۶ هزارکیلومتر افقی قابل انتشار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه این تالاب بین المللی امروز نیازمند نگاه ویژه همه مدیران ملی و استانی است‌؛ احیای تالاب گاوخونی از دغدغه های مدیریت استان و روی میز ریاست جمهوری است تا با همراهی همه مسئولان این تالاب در مرکز کشور جان دوبار بگیرد

زینلیان افزود: این روزها تعطیلی های پیاپی در استان به دلیل آلودگی هوا اتفاق افتاده و سایر معضلات زیست محیطی مثل خشکی زاینده‌رود و تالاب گاوخونی بیش از پیش مردم ما را بر این باور رسانده که باید حفظ و توسعه پایدار محیط زیست کوشا باشیم.

وی ادامه داد: به اجبار برای حفظ سلامت مردم آموزش تعطیل می‌شود و ما میراث دار تصمیمات مدیران گذشته هستیم و وظیفه ای سنگین بر دوش داریم تا با تصمیمات درست میراث جاودانه ای را برای نسل آینده به یادگار بگذاریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان اظهار داشت: بر این باوریم که می‌توانیم تهدیدهای زیست محیطی را به فرصت تبدیل کنیم و با همراهی افکار عمومی برای گذر از بحران و توسعه همه جانبه محیط زیست اقدامات اساسی و زیربنایی در پیش بگیریم.

زینلیان افزود: هنر ما این است که با تصمیم گیری‌های درست، کارشناسی و دغدغه مند سیاست صحیحی را در پیش بگیریم و در جهت ارتقای فرهنگ عمومی در مسائل زیست محیطی که از مهم ترین موضوعات است تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در استان اصفهان پهنه‌های زیست محیطی و حفاظتی قابل توجهی داریم و ۲۱ منطقه محافظت شده با ذخایر غنی زیست محیطی میراث باقی مانده است که تلاش ما حفظ و توسعه این میراث ارزشمند است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان ادامه داد: برای حفظ منابع زیست محیطی استان از تمام بضاعتی که در اختیار داریم از جمله صندوق سازگاری با محیط زیست بهره گرفته ایم تا بیش از این شاهد بحران زیست محیطی در استان نباشیم.

زینلیان با تاکید بر اجرایی شدن قانون هوای پاک، گفت: بایستی رویکرد مدیران و مردم در حفاظت محیط زیست تغییر کند؛ برای حفظ پارک‌های ملی حیات وحش در استان مانند پارک ملی قمیشلو و کلاه قاضی می‌توانیم حصار بکشیم و مردم را از رفت و آمد محدود کنیم و یا با تغییر رویکرد مردم را در حفظ منابع طبیعی دخیل کنیم.

وی اظهار کرد: دنیا به این نتیجه رسیده است که بهترین راه حفاظت از محیط زیست همراهی مردم در این امر بسیار مهم است که به ارتقای فرهنگ شهروند منجر می‌شود و مردم خود حافظ محیط زیست می‌شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان در این موضوع می‌تواند پایلوت کشور باشد و شرایطی در استان فراهم شود که مردم با طبیعت آشتی کنند و حفاظت از محیط زیست به صورت عینی رقم بخورد.

زینلیان افزود: آمادگی این امر را داریم که مباحث اکوپارک و اکوتوریسم در اصفهان با جدیت دنبال شود و معتقدیم زمانی که مردم و سازمان های مردم نهاد پیش قدم شوند شاهد اتفاقات بهتری خواهیم بود.

اخبار مرتبط:
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس اصفهان افتتاح شد
مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس اصفهان افتتاح شد

سرپرست مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است