کد خبر : 227016
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۵ - 17:46
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

فداحسین مالکی: دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در بحث ناآرامی‌ها انتظارات را برآورده نکرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به توییت کریمی قدوسی مبنی بر دستگیری یکی از وزرای کابینه دولت دوازدهم گفت: بعید می‌دانم که یکی از وزرای دولت دوازدهم دستگیر شده باشد.

فداحسین مالکی: دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در بحث ناآرامی‌ها انتظارات را برآورده نکرد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، رباره اعدام علیرضا اکبری گفت: اینکه یک جاسوس را به یکی از مسئولان کشوری منتسب کنیم کار درستی نیست. به‌هرحال دستگاه‌های امنیتی بر روی این مسئله مسلط هستند. همچنین اینکه بگوییم یک فردی در این سطح در یک دستگاهی مسئولیت داشته یا با یک شخصیتی ارتباط داشته درست نیست و نباید این دو را به هم گره بزنیم.

به نوشته منیبان: او افزود: درباره موضوعات کاری مخصوصاً بحث اغتشاشات و جاهای دیگر انتظاراتی از شمخانی وجود دارد که برآورد نشده است و این انتظارات کماکان وجود دارد. در حقیقت با توجه به وظایف کلانی که دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دارد انتظارات بسیار بیشتری از این مجموعه احساس می‌شود. همه امور در حوزه تحولات بین‌المللی، سیاست خارجی و مسائل داخلی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم تحت تأثیر دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی هستند.

مالکی با اشاره به وظایف دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی درباره ناآرامی‌ها تصریح کرد: در جریان ناآرامی‌ها ما شاهد ناهماهنگی‌هایی میان دستگاه‌ها بودیم و برخی از دستگاه‌ها مانند دستگاه‌های فرهنگی که باید به وظایفشان عمل می‌کردند اقدامی انجام ندادند و یا در بعضی از مواقع به پلیس کشور کم‌ توجهی شد که به نظر می‌رسد کار درستی نیست. واقعیت امر این است که همان‌طور در دنیا همه حکومت‌ها به دنبال اقتدار پلیس‌شان هستند‌ ما هم باید این رویه را بیشتر در پیش بگیریم، از این رو طراحی و تبیین موضوعات برای اهمیت دادن به پلیس مربوط به شورای عالی امنیت ملی است. البته شورای امنیت کشور کار خودش را در یک حدی انجام می‌دهد ولی بیشتر  متوجه شورای عالی امنیت ملی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به توییت کریمی قدوسی مبنی بر دستگیری یکی از وزرای کابینه دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: بعید می‌دانم که یکی از وزرای دولت دوازدهم دستگیر شده باشد. البته روز شنبه هم که ما جلسه فوق ‌العاده کمیسیون امنیت ملی داشتیم بحثی در رابطه با دستگیری وزیری از کابینه دولت دوازدهم مطرح نشد.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است