کد خبر : 226989
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۵ - 15:01
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

راستینه: اگر سپاه تحریم می‌شد، جمهوری اسلامی هم مسئولیت‌هایش درباره ترانزیت مواد مخدر را انجام نمی‌داد

سرهنگ احمد راستینه نماینده شهرکرد با اشاره به تلاش برخی کشورهای اروپایی برای قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی می‌گوید: اگر آن‌ها چنین خطای راهبردی را انجام می‌دادند، حتماً جمهوری اسلامی برای اینکه هزینه‌های خود را کاهش دهد، بخشی از مسئولیت‌هایش را در خصوص مبارزه با تروریسم و مبارزه با خط ترانزیت مواد مخدر و مسئولیت‌هایش برای امنیت انرژی را دیگر انجام نمی‌داد

راستینه: اگر سپاه تحریم می‌شد، جمهوری اسلامی هم مسئولیت‌هایش درباره ترانزیت مواد مخدر را انجام نمی‌داد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ احمد راستینه نماینده شهرکرد در واکنش به جلسه پارلمان اروپا با دستور جلسه «قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست تروریستی» که البته تصویب نشد، به رویداد۲۴ می‌گوید: ما امروز در یک جنگ ترکیبی که آمریکا و برخی از کشور‌های اروپایی به آن دامن زده و آن را شروع کرده‌اند، قرار گرفته‌ایم و نیازمند یک سیاست روشن و شفاف در پاسخ به این جنگ هستیم.

او می‌گوید: این جنگ که توسط دشمنان ما برنامه‌ریزی شده به قدری هوشمندانه بود که رهبر انقلاب برای اولین بار به دشمنان آفرین گفت و در ادامه اعلام داشتند که دشمنان را به خاطر طراحی‌های پیچیده تحسین می‌کنم، هرچند در محاسباتشان اشتباه کردند.

این چهره اصولگرای مجلس یازدهم می‌گوید: قصه اتحادیه اروپا نسبت به سپاه پاسداران، یک ظرفیت‌سازی جدید توسط کشور‌های اروپایی در قالب جنگ تحمیلی علیه کشور ماست. آن‌ها خیلی روشن می‌دانند اگر سپاه نبود، اتحادیه اروپا در یک بلای فراگیر در بحث مواد مخدر غرق می‌شد. امروز همه می‌دانند اگر سپاه نبود، داعش سرکرده‌های اروپایی را به تاراج می‌برد. آن‌ها می‌دانند که اگر امنیت انتقال انرژی به خطر بیفتد و ظرفیت‌های اقتصادی دنیا به واسطه به خطر افتادن ترانزیت انرژی دچار مشکل شود، مقصر خودشان هستند و خودکرده را تدبیر نیست.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گوید: آنچه به عنوان قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی توسط پارلمان اروپا پیشنهاد شده و رای نیاورد، نشان‌دهنده تصمیمات هیجانی و غیرالزام‌آور آنهاست و اگر کشور‌های اروپایی دچار رفتار‌های هیجانی می‌شدند و تصمیمات غیرعاقلانه‌ای می‌گرفتند، حتماً دچار مشکلاتی می‌شدند که بر سر سربازان آمریکایی در منطقه آمد.

راستینه می‌گوید: ما در برابر هر رفتاری از اروپایی‌ها، رفتار متقابل نشان خواهیم داد. ما ملتی صلح‌جو و یک تمدن بزرگ با تعامل با دنیا در طول تاریخ بوده و هستیم. امروز هم متناسب با رفتار آن‌ها از خودمان واکنش نشان می‌دهیم. صلح‌جویی آن‌ها، رفتار‌های صلح‌طلبانه ما را به همراه خواهد داشت و تقابل خصمانه آن‌ها، تقابل مقتدرانه ما در محدودسازی حضور اروپایی‌ها در منطقه را به بار می‌آورد و کلا به سرکرده‌های کشور‌های اروپایی توصیه می‌کنیم از رفتار‌های هیجانی و غیرعقلانی پرهیز کنند.
او می‌گوید: واقعیت این است که اروپا و آمریکا، اوج فشار‌ها برای گرفتن حداکثر سهم خود در مذاکرات برجامی را به نمایش گذاشته‌اند. هم اروپا و هم آمریکا، انعطاف ما را در موضوع مذاکرات برجامی بر سر خطوط قرمز ندیدند و امروز به دنبال این هستند که با فشار‌های حداکثری بر سر میز مذاکره ما را مجبور به عبور از خطوط قرمز خودمان بکنند. فکر می‌کنم طراحی دشمن در بحث اخیر علیه سپاه، خط مستمر اقدامات ترکیبی در طول سال‌های گذشته تا به امروز است.

اگر سپاه تحریم می‌شد، برای کاهش هزینه‌ها بخشی از مسئولیت‌هایش را درباره ترانزیت مواد مخدر را انجام نمی‌داد

نماینده شهرکرد می‌گوید: تحریم‌ها روی ما تاثیر دارد و ما می‌پذیریم هر تصمیمی، واکنش‌هایی به همراه دارد. اگر آن‌ها چنین خطای راهبردی را انجام می‌دادند، حتماً جمهوری اسلامی برای اینکه هزینه‌های خود را کاهش دهد، بخشی از مسئولیت‌هایش را در خصوص مبارزه با تروریسم و مبارزه با خط ترانزیت مواد مخدر و مسئولیت‌هایش برای امنیت انرژی را دیگر انجام نمی‌داد و اروپایی‌ها می‌دانند که اگر ما به مسئولیت‌هایی که داوطلبانه در حوزه بین‌الملل پذیرفته‌ایم، عمل نکنیم برای آن‌ها گران تمام خواهد شد.

راستینه با اشاره به اینکه خطای راهبری آن‌ها اثراتی منفی را در بخش‌های مختلف در کشور ما به همراه دارد، گفت: در عین این اثرات منفی، برانگیختگی ملت ما را به همراه خواهد داشت. تصمیمات دشمنان هوشمندانه و برای دو مسئله طراحی شده است: اول، به‌هم زدن وحدت و انسجام ملی و دوم، تلاش برای همچنان گرم نگه داشتن بستر اغتشاشات برای شروع مجدد این چالش به منظور فشار به حاکمیت و اخذ امتیاز بر سر میز مذاکره.

او می‌گوید: اگر امروز انقلاب اسلامی را بخواهیم به صورت دقیق تحلیل کنیم باید به نقش نفوذ موثرمان در کشور‌های همسایه در حوزه‌های مختلف که مورد اتفاق ملت‌های منطقه در حفظ امنیت آن‌ها و دفاع از عرصه اقتصادی منطقه است، اشاره کنیم. تلاش آمریکا و اروپا این است که ما را منزوی کنند و طبیعتاً هزینه این تلاش تا به امروز، تحریم‌های ظالمانه‌ای بوده که به ایران وارد شده است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گوید: مطمئناً این هزینه‌ها، شرایط سخت و آسیب‌هایی را در حوزه‌های اقتصادی و دارویی و درمان بر ملت ما وارد کرده است، اما واقعیت این است که ما با مقاومت‌مان دستاورد‌هایی را حاصل کرده‌ایم و نقشی که امروز در عرصه بین‌المللی و منطقه در ساختار جدیدش در حال ایفا هستیم به مراتب حاصلش از آنچه که سبب آسیب شده، بیشتر است. ساختار جدید بین‌المللی به سمت حذف جهان تک‌قطبی و حرکت به سمت ساختار چندقطبی است. تلاش آمریکا و اروپا این بود که نقش ما را در شکل‌گیری ساختار جدید محدود کنند تا ایران نتواند نقش‌آفرینی داشته باشد.

اخبار مرتبط:
«نور نیوز» ارگان رسانه‌ای دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی نیست
«نور نیوز» ارگان رسانه‌ای دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی نیست

دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی به صدور اطلاعیه‌ای هرگونه انتساب میان این شورا و یکی از پایگاه های خبری را تکذیب و اعلام کرد: شورای عالی امنیت ملی و دبیرخانه شورا دارای اُرگان رسانه ای نبوده و کلیه اخبار و اطلاعیه‌های آن از طریق رسانه ملی، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و خبرگزاری‌های رسمی کشور منتشر می‌شود.

در صورت خطای مجدد صهیونیست‌ها، سرعت پاسخ ایران کمتر از چند ثانیه خواهد بود
در صورت خطای مجدد صهیونیست‌ها، سرعت پاسخ ایران کمتر از چند ثانیه خواهد بود

علی باقری معاون سیاسی وزارت خارجه ایران گفت: در صورت سرزدن خطای مجدد از سوی دشمن، صهیونیستها بدانند که دیگر ۱۲ روز وقت نخواهند داشت و سرعت پاسخ ایران کمتر از چند ثانیه خواهد بود.

وزیر خارجه مصر پیام هشدار ایران را به اسرائیل رسانده است
وزیر خارجه مصر پیام هشدار ایران را به اسرائیل رسانده است

تسنیم نوشت: یک منبع آگاه خبر داد که در خلال تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و مصر پیام هشداری جهت ارسال به اسرائیل داده شده است. پیشتر اخباری منتشر شده بود که تهران از طریق قاهره پیام هشدار مهم به رژیم اسرائیل ارسال کرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است