کد خبر : 226878
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۵ - 02:42
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

اقدامات پروژه بین‌المللی مین‌زدایی در خوزستان بررسی می‌شود

کارشناس آلودگی تسلیحاتی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با بیان اینکه این کمیته در کشورهای متاثر از این آلودگی‌ها فعالیت می‌کند، ابراز امیدواری کرد که با موثر بودن آگاهی‌سازی‌ها در سطح جامعه شاهد تلفات انسانی در این مساله نباشیم.

اقدامات پروژه بین‌المللی مین‌زدایی در خوزستان بررسی می‌شود

براندا لورل در نشستی که به منظور پیشبرد اهداف پروژه مین‌زدایی در استان خوزستان با حضور مدیرعامل، معاون امداد و نجات و جمعی از کارشناسان هلال احمر خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان نخستین مقصد سفر به ایران برای بررسی آخرین اقدامات انجام شده در پروژه مین‌زدایی با توجه به پهناوری و اهمیت آن است.

وی با بیان اینکه کمیته صلیب سرخ در حال حاضر در کشورهای متاثر فعالیت می‌کند، افزود: از ۱۷ سال پیش این پروژه در حال انجام است اما به دنبال کیفی‌سازی کار و ارزیابی اقدامات گذشته هستیم.

کارشناس آلودگی تسلیحاتی کمیته بین المللی صلیب سرخ در ادامه با تشکر از همراهی هلال احمر برای همراهی موثر در این پروژه ابراز امیدواری کرد که با موثر بودن این آگاهی‌سازی‌ها در سطح جامعه شاهد تلفات انسانی در این مساله نباشیم.

وحید شعبانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان نیز در این نشست ضمن معرفی جایگاه استراتژیک استان خوزستان به تشریح اقدامات انجام شده در چند سال اخیر پرداخت و بیان کرد: امروز برای افزایش آگاهی‌سازی جامعه نسبت به خطرات مین‌های عمل نکرده باید از ظرفیت رسانه استفاده شود.

وی با تقدیر از تلاش‌های مربیان این پروژه در استان خوزستان افزود: ایران کشوری با غنای فرهنگی بالا است که از مساله مین‌های عمل نکرده متاثر شده است و باید بیشتر برای کمک‌رسانی به مردم آن تلاش کرد تا در آینده نزدیک تلفات انسانی به صفر برسد.

ادامه نشست نیم روزه همراه با ایراد سخن معاون امداد و نجات و مسئول پروژه مین در استان خوزستان حول محور تبیین خسارات وارد شده در هشت سال جنگ تحمیلی به ایران و تلفات ناشی از کاشت مین همراه بود.

افزایش حق التدریس مربیان پروژه نیز از جمله خبرهای این نشست بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است