کد خبر : 226830
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۴ - 21:29
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

پل حافظ ۲ ماه دیگر برچیده می‌شود

پل حافظ بیش از 50 سال قدمت دارد. عمر مفید آن مدت هاست به اتمام رسیده و قرار است تا 2 ماه آینده این پل برچیده شود.

پل حافظ ۲ ماه دیگر برچیده می‌شود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ایمن‌‌سازی و نوسازی پل‌های شهر تهران در دستور کار مدیریت شهری است.  قرار است بخشی از این پل‌ها مقاوم‌سازی، نوسازی و برخی هم جمع‌آوری شود. پل حافظ یکی از پل های قدیمی تهران است که در نوروز سال آینده(۱۴۰۲) برچیده شود.

سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در این باره می‌گوید: پل حافظ قدمتش ۵۰ تا ۶۰ سال است و عمر مفید آن تمام شده و قرار است که این پل برچیده شود. پل حافظ بر اساس استانداردهای موجود نیاز به مقاوم‌سازی دارد و هزینه‌ مقاوم‌سازی پل‌های فلزی بسیار زیاد است این در حالی است که در مورد کارکرد ترافیکی این پل‌ها هم ابهاماتی وجود دارد.

 

بر اساس این گزارش تهران ۷۵۳ پل دارد که ۴۵ درصد آن فلزی و ۵۵ درصد آن بتنی است. مقاوم‌سازی ۱۴ پل در برنامه شهرداری تهران قرار دارد و در این زمینه اقداماتی صورت گرفته است. قرار است که پل حافظ با قدمت ۵۰ ساله برچیده شود چرا که کارکردهای ترافیکی لازم را ندارد و به گفته مدیران شهری این پل تأثیری بر بهبود ترافیک این محور ندارد و بررسی کارشناسی نشان داده که جمع‌آوری پل و مسطح شدن خیابان تأثیر بیشتری بر روند بهبود  ترافیک  در این محدوده دارد.

پل حافظ که بر روی خیابان طالقانی است به زودی برداشته می‌شود البته جمع‌آوری آن نیازمند دقت است و قرار است در تعطیلات سال ۱۴۰۲ این پل قدیمی تهران با نظر کارشناسان برچیده شود.

اخبار مرتبط:
پلیس: ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
پلیس: ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد

سردار کیومرث عزیزی اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ و عفاف و حجاب و در جریان اجرای طرح نور با رویکرد پایش فعالیت‌ها در فضای مجازی، با رصد مأموران پلیس امنیت عمومی و فتا در فضای مجازی، اطلاعاتی از فعالیت چند صفحه در خصوص انتشار تصاویر نامناسب و هنجارشکن به‌دست آمده و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سال ۱۴۰۰ تنها ۱۸ درصد مستاجران به سفر رفتند
سال ۱۴۰۰ تنها ۱۸ درصد مستاجران به سفر رفتند

روزنامه اعتماد نوشت که تنها ۱۸ درصد از کسانی که مستاجر بودند در سال ۱۴۰۰ سفر رفتند.

اطفا حریق در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران
اطفا حریق در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: طی حادثه آتش سوزی در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار، هنگام انجام عملیات اطفای حریق یک آتش‌نشان مصدوم شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است