کد خبر : 226822
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۴ - 21:19
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

نماینده مجلس: اروپایی ها از تروریستی نامیدن سپاه عقب نشستند/ اروپایی ها با همه شیطنت هایی که دارند گاهی حرف های درست هم می زنند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: اروپا وقتی متوجه شد حرکت آن‌ها در مقابل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منطقی و معقول نبوده و در چارچوب منشور ملل و حقوق بین الملل نیست و به نوعی عقب نشینی کردند و در نشست اخیر به این نپرداختند.

نماینده مجلس: اروپایی ها از تروریستی نامیدن سپاه عقب نشستند/ اروپایی ها با همه شیطنت هایی که دارند گاهی حرف های درست هم می زنند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ حسین نوش آبادی  با اشاره به اقدام پارلمان اروپا برای قراردادن نام سپاه پاسداران در لیست گروه های تروریستی گفت: این اقدام برخلاف منشور ملل متحد و مغایر اصول بنیادین حقوق بین الملل است که هیچ کشور، نهاد و سازمان حق دخالت در امور کشور دیگر را ندارد و همچنین کشورها از حق حاکمیت و استقلال برخوردارند.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس ادامه داد: پارلمان اروپا بدون رعایت این موازین و اصول پیشنهاد داده است که سپاه در فهرست سازمان ها و نهادها و گروه های تروریست قرار دهد که قابل توجیه نیست. سپا پاسداران را نهاد کاملا قانونی، رسمی و در چارچوب حوزه دفاعی و امنیتی کشور می دانیم و در قانون اساسی کشور این نهاد رسمیت، جایگاه، ماموریت و رسالت دارد.

وی با تاکید براینکه اروپا حرکتی کرده که با اصول و موازین بین الملل سازگاری ندارد اظهار داشت: اروپایی ها وقتی فهمیدند در دنیا از این پیشنهاد حمایت نمی شود و هیچ کس نمی تواند برای آن توجیه قانونی بیاورد گفتند جنبه اجرایی و حقوقی ندارد فقط بُعد سیاسی دارد. این حرکت منطقی و معقول نیست و در چارچوب منشور ملل و حقوق بین الملل نیست و به نوعی عقب نشینی کردند و در نشست اخیر به این نپرداختند.

این نماینده مجلس بیان کرد: اروپایی ها وارد حیطه ای شدند که نمی توانستند برای آن توجیه عقلایی، منطقی و بین المللی داشته باشند. از سوی دیگر موضع و بیانیه قاطع مجلس، طرح مربوط به اقدام متقابل و متناظر با پارلمان اروپا و موضع گیری نهادهای داخلی کشور کمک کرد که فضا علیه اتفاقی که اروپایی ها می خواستند رقم بزنند شکل بگیرد و یک گام عقب نشستند.

نوش آبادی با اشاره به اینکه بورل تاکید داشته چون از سپاه خوشمان نمی آید نمی توان به آن تروریست گفت، اظهار داشت: با همه شیطنت هایی که دارند گاهی حرف های درست هم می زنند، دلیل نمی شود که اگر نهادی در کشوری را دوست نداریم تروریست بدانیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دفاع از عملکرد سپاه پاسداران گفت: اگر سپاه در جریان داعش، تکفیری و تروریستی ورود کرد براساس درخواست کشورهای میزبان بود ما در کشورهای سوریه و عراق نقش مستشاری داشتیم، نقش سپاه در سرکوب جریان های تروریستی مشخص است، مخالفت با سپاه پاسداران نه به خاطر اینکه در حوزه ترور ورود کرده است  بلکه آنها ناراحت هستند که چرا سپاه قدس توانست در مقابل نظام سلطه بایستند، ناراحت هسنتد چرا سپاه در مقابل نفوذ  آمریکا و غرب در منطقه غرب آسیا ایستاد و اینکه سپاه تروریست است اتهام بزرگی محسوب می شود.

اخبار مرتبط:
تذکر رهبری درباره گشت ارشاد تایید شد/ سردار جعفری: اینکه ماموری خطا کند، طبیعی است / طرح نور باید ادامه پیدا کند I ببینید
تذکر رهبری درباره گشت ارشاد تایید شد/ سردار جعفری: اینکه ماموری خطا کند، طبیعی است / طرح نور باید ادامه پیدا کند I ببینید

مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله سپاه گفت: یک اشتباهی از جانب عوامل اجرایی صورت گرفته و از جانب آقای فضائلی گفته می‌شود که حضرت آقا تذکری داده‌اند و این امر طبیعی است زیرا یا گزارشات به محضر رهبر انقلاب می‌رسد و یا ایشان در فضای مجازی رؤیت می‌کنند.

خبرگزاری دولت: سریلانکایی‌ها به رئیسی لقب شیر خاورمیانه داده‌اند
خبرگزاری دولت: سریلانکایی‌ها به رئیسی لقب شیر خاورمیانه داده‌اند

ایرنا نوشت: در آستانه سفر رییس جمهور به سریلانکا سطح شهر به عکس‌هایی از رییسی مزین شده که یکی از جالب‌ترین تصاویری که به چشم می‌خورد این است که سریلانکایی‌ها به رییس جمهور ایران لقب شیر خاورمیانه داده و از وی برای ساخت و افتتاح پروژه نیروگاه برق تشکر کرده‌اند

سردار جوکار، نماینده مجلس: همه باید در برخورد با بی‌حجابی به پلیس کمک کنند
سردار جوکار، نماینده مجلس: همه باید در برخورد با بی‌حجابی به پلیس کمک کنند

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: نیروی انتظامی به‌عنوان ضابط قوه قضاییه باید قانون را اجرا کند. وظیفه همه دستگاه‌هااست که با بی حجابی برخود کنند و به پلیس برای اجرای قانون حجاب کمک کنند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است