کد خبر : 226815
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۴ - 20:43
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در اصفهان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: پایان هفته جاری شاهد آغاز عملیات اجرایی احداث و بهره‌برداری از بزرگ ترین مجموعه نیروگاه خورشیدی کشور به میزان یک‌هزار مگاوات با حضور معاون رییس جمهور و معاون وزیر نیرو در اصفهان خواهیم بود.

آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در اصفهان

به گزارش سایت خبری مدارا؛ امیررضا نقش معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان اظهار کرد: پایان هفته جاری شاهد آغاز عملیات اجرایی احداث و بهره‌برداری از بزرگ ترین مجموعه نیروگاه خورشیدی کشور به میزان یک هزار مگاوات با حضور معاون رییس جمهور و معاون وزیر نیرو در اصفهان خواهیم بود.

به نوشته فارس؛ وی افزود: در کشور هدف‌گذاری ۴ هزار مگاواتی برای تولید انرژی پاک و تجدیدپذیر انجام شده است و با این اقدام یک هزار مگاوات از این هدف‌گذاری ملی در استان اصفهان محقق خواهد شد.

نقش بیان کرد: امیدواریم در فاز نخست تا سال آینده ۳۰ درصد از این یک‌هزار مگاوات انرژی پاک را به شبکه سراسری انرژی برق بیاوریم و در فاصله سه ساله تمامی این میزان وارد مدار شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: در استان اصفهان در پیک مصرف حدود هزار تا ۱۵۰۰ مگاوات به ویژه در فصل تابستان مصرف انرژی برق داریم، به مدار آمدن این میزان انرژی تجدیدپذیر می‌تواند کسری موجود را جبران و به جلوگیری از آلودگی هوا کمک کند.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه نیروگاه شهید منتظری تقریبا یک نیروگاه ۱۶۰۰ مگاواتی است که معمولاً ۱۲۰۰ مگاوات آن بر مدار است تولید این میزان انرژی پاک می‌تواند جهت مرتفع کردن نیاز استان موثر باشد.

نقش بیان کرد: در حال حاضر تنها ۵۰ مگاوات انرژی خورشیدی در استان تولید می‌شود و با احداث و بهره‌برداری از یک‌هزار مگاوات انرژی خورشیدی جهش ۲۰ برابری این حوزه را با حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و حمایت‌های دولتی شاهد خواهیم بود.

اخبار مرتبط:
برادران زورگیر در کمتر از ۵ ساعت در شاهین‌شهر دستگیر شدند
برادران زورگیر در کمتر از ۵ ساعت در شاهین‌شهر دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شاهین شهر و میمه گفت: با تلاش مأموران انتظامی این فرماندهی ۲ برادر سارقی که با تهدید سلاح سرد اقدام به زور گیری از شهروندان کرده بودند در کمتر از ۵ ساعت دستگیر شدند.

تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد/آسیب به قنوات اردستان
تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد/آسیب به قنوات اردستان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تخلیه آب از شهر کاشان به دلیل خروش رودخانه و جاری شدن آب در شهر همچنان ادامه دارد.

باران در خوروبیابانک رکورد زد/ تداوم فعالیت سامانه همرفتی
باران در خوروبیابانک رکورد زد/ تداوم فعالیت سامانه همرفتی

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: خور و بیابانک در شبانه روز گذشته بیشترین بارندگی را داشته و ۳۸ میلیمتر باران در این منطقه کویری باریده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است