کد خبر : 226595
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۴ - 10:40
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

اهداکنندگان خون اصفهانی به خط شوند

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان از فعالیت مرکز اهدای خون خواجو در روز جمعه خبر داد و گفت: در حال حاضر ذخیره خون استان ۵ روز است که هنوز بحرانی نیست، اما نیاز به مراجعه اهداکنندگان خون داریم.

اهداکنندگان خون اصفهانی به خط شوند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ علی فتوحی اظهار کرد: به علت کاهش ذخایر خونی در جمعه پیش‌رو ( ۷ بهمن‌ماه)، مرکز اهدای خون خواجو از ساعت ۹ تا ۱۳ دایر و آماده خدمت‌رسانی به اهداکنندگان خون است.

به نوشته ایسنا؛ وی ذخیره خون کنونی استان اصفهان را ۵ روز اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ذخیره خون استان ۵ روز است، درحالی‌که در شرایط عادی باید بین ۷ تا ۸ روز باشد. هنوز وضعیت ذخیره خون استان بحرانی نیست، اما نیاز داریم شرایط بهتر شود و اهداکنندگان بیشتر مراجعه کنند.

وی با اعلام اینکه معمولاً در فصل سرما تعداد مراجعه‌کنندگان خون کاهش پیدا می‌کند، افزود: در دی‌ماه سال جاری حدود ۱۳ هزار و ۲۵۳ نفر جهت اهدا خون به پایگاه‌های استان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۶۴۸ نفر موفق به اهدا خون شدند. همچنین آمار اهدای خون مستمر ۶۱.۲ درصد و درصد اهدای خون بانوان ۳‌. ۱۷ درصد است.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به اینکه همچنان میزان اهدای خون بانوان کافی نیست، گفت: زمانی که بانوان برای اهدا خون مراجعه می‌کنند ابتدا تست هموگلوبین از آن‌ها گرفته می‌شود تا باور غلط کم‌خونی آن‌ها برطرف شود و سپس اگر شرایط اهدای خون را داشته باشند از آن‌ها خون‌گیری می‌شود.

فتوحی با تأکید بر اینکه هر فرد می‌توانند در سال ۳ بار اهدا خون انجام دهد، افزود: در ۱۰ماهه امسال نسبت به سال گذشته، ۴.۸ درصد رشد خون‌گیری داشتیم، به‌طوری‌که در این ۱۰ ماه ۱۴۵ هزار ۴۱۵ نفر به پایگاه‌های اهدای خون مراجعه کردند و از این تعداد ۱۱۶ هراز و ۵۳۹ نفر موفق به اهدا خون شدند.

وی میزان اهدای خون مستمر در ۱۰ ماه نخست امسال را ۵۸.۱ اعلام و خاطرنشان کرد: بانوان ۱۴.۳ درصد از اهداکنندگان خون را تشکیل می‌دهند

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان در خاتمه از شهروندان خواست با مراجعه مستمر برای اهدای خون، یاری‌گر بیماران و نیازمندان خون و فرآورده‌های خونی باشند.

اخبار مرتبط:
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس اصفهان افتتاح شد
مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس اصفهان افتتاح شد

سرپرست مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است