کد خبر : 226534
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۳ - 20:48
دسته‌بندی : اجتماعی، اخبار ویژه
چاپ

نماینده مجلس: قوه قضاییه ۷معترض به قطعی گاز در «تربت جام» را آزاد کند

رحیمی جهان آبادی گفت: آنها جوان هستند؛ ممکن است خطایی مرتکب و شعاری هم سر داده باشند. واقعا شرایط سختی در تربت جام است؛ در چنین شرایطی ما باید مردم را بیشتر درک کنیم و کنارشان باشیم.

نماینده مجلس: قوه قضاییه ۷معترض به قطعی گاز در «تربت جام» را آزاد کند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: اگر روزی از حوادث غیرمترقبه غافلگیر نشویم غافلگیر می‌شویم که چرا غافلگیر نشدیم! مدیریت علمی، صحیح و عاقلانه در بخش‌های مختلف کشور مشاهده نمی‌شود و البته این مختص به دولت فعلی نیست و این مشکلات ریشه‌دار بوده و طی این سال‌ها نهادینه شده است. ما مطالعات علمی، آینده‌نگرانه و وسعت دید را در بسیاری از بخش‌های مدیریتی نمی‌بینیم. یعنی اگر یک جا آسفالت شود هفته بعد کنده می‌شود! ما از این گونه بی‌برنامه‌گی‌ها بسیار داریم. واقعیت امر این است، زمانی که این اتفاقات ناگهانی در کشور رخ می‌دهد ضعف‌ها خود را بیشتر نشان می‌دهند.

نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: من از رییس قوه قضاییه آقای محسنی اژه‌ای و دادستان کل کشور آقای منتظری درخواست دارم، ۷ نفر از افرادی که طی تجمعات اعتراضی به توزیع چراغ‌ها و قطعی گاز در تربت جام دستگیر شدند را با توجه به مشکلاتی که مردم دارند و وضعیتی که در منطقه وجود داشته است، مورد عفو قرار داده و آزاد کنند و اجازه دهند خانواده‌ها از نگرانی در بیایند. آنها جوان هستند؛ ممکن است خطایی مرتکب و شعاری هم سر داده باشند. واقعا شرایط سختی در تربت جام است؛ در چنین شرایطی ما باید مردم را بیشتر درک کنیم و در کنارشان باشیم.

وی افزود: در سرمای شدیدی که در شمال شرق کشور حاکم شد؛ به چند دلیل مردم در تربت جام با قطع گاز روبه رو شدند؛ عامل اول قطع گاز از سوی ترکمنستان بود. مسأله بعدی عدم مدیریت صحیح منابع گاز در استان و ضعف شدید استاندار و ستاد بحران در خراسان بود که مصرف گاز بسیاری از صنایع و بخش‌هایی را در مشهد مدیریت نکردند و چون ما در کنار مسیر خط لوله گازرسانی قرار داریم دچار مشکل شدیم.

رحیمی جهان آبادی افزود: دلیل دیگر قطع گاز این بود که میزان مصرف بالاتر از حد تصور در منطقه رخ داد. این عوامل دست به دست هم داد که گاز منطقه دچار افت و سپس قطع شود. با پیگیری‌هایی صورت گرفته و حضور اوجی وزیر نفت در منطقه، مدیریت در استان بهبود و از مناطق همجوار گاز را تأمین کردند و بعد از ۴،۵ روز گاز وصل شد. در این چند روز مردم یک بحران سخت را پشت سر گذاشتند.

اخبار مرتبط:
قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان است / احتمالاً به حبس طول المدت تبدیل خواهد شد
قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان است / احتمالاً به حبس طول المدت تبدیل خواهد شد

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد براساس حکم صادره از سوی دادگاه، به دلیل اظهار ندامت و پشیمانی و همکاری توماج صالحی، دادگاه وی را مستحق تخفیف دانسته به همین جهت در صورت فرجام خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد.

دادگاه انقلاب اصفهان توماج صالحی را به اعدام محکوم کرد
دادگاه انقلاب اصفهان توماج صالحی را به اعدام محکوم کرد

وکیل توماج صالحی، خواننده بازداشتی در ایران خبر از صدور حکم اعدام به اتهام افساد فی الارض برای موکلش داد و اخبار منتشر شده مبنی بر عفو او را تکذیب کرد.

نماینده مجلس: نظر کمیسیون اجتماعی روی تعطیلی شنبه‌ها است
نماینده مجلس: نظر کمیسیون اجتماعی روی تعطیلی شنبه‌ها است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: به نظر می‌رسد که آخرین جمع‌بندی کمیسیون و امضایی که دوستان کردند بر مبنای تعطیلات روز شنبه است و احتمالا گزارش کمیسیون به عنوان تعطیلات روز شنبه به هیات و برای صحن ارسال خواهد شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است