کد خبر : 226424
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۳ - 13:53
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

توقف استفاده از مازوت در ۲ واحد دیگر از نیروگاه شهید منتظری/ پیگیری قضایی مازوت‌سوزی در اصفهان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اعلام توقف استفاده ازمازوت در 2 واحد دیگر از نیروگاه شهید منتظری و کاهش معادل ۲ و نیم میلیون لیتر مصرف مازوت در این نیروگاه، از پیگیری قضایی درصورت عدم تمکین به مصوبه شورای تأمین استان خبر داد.

توقف استفاده از مازوت در ۲ واحد دیگر از نیروگاه شهید منتظری/ پیگیری قضایی مازوت‌سوزی در اصفهان

به گزارش سایت خبری مدارا؛ مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان درخصوص ابلاغ اخیر کمیته اضطرار آلودگی هوای استان مبنی بر قطع مازوت‌سوزی در نیروگاه شهید منتظری، اظهار داشت: از ماه‌ها قبل و بر اساس تجربه‌ای که از سال گذشته در خصوص مازوت‌سوزی در استان داشتیم، مدیریت استان تلاش‌های بسیاری را انجام داد تا شاهد تکرار این تجربه و استفاده از سوخت مازوت در استان نباشیم.

به نوشته فارس؛ وی افزود: هر چند عدم مازوت‌سوزی در شورای تأمین استان مصوب شده بود اما با ابلاغ شورای عالی امنیت ملی و به رغم مخالفت شدید استان، مازوت‌سوزی در اصفهان آغاز شد.

زینلیان گفت: نهایتا در چند روز گذشته به دلیل استفاده از این نوع سوخت در نیروگاه و البته سایر منابع آلاینده هوا که به هیچ عنوان قابل چشم پوشی نیست، شاهد روزهای بی‌سابقه‌ای بودیم و شاخص آلودگی هوا در اصفهان برای چند روز متوالی به بیش از ۱۵۰ رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان ادامه داد: در این شرایط مدیریت استان با جدیت بیشتری به موضوع کنترل منابع آلاینده ازجمله بحث مازوت‌سوزی وارد شد و جلسات کمیته اضطرار آلودگی هوای استان مکرراً تشکیل و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به استان دعوت شد تا از نزدیک شاهد تأثیر عوامل آلاینده در اصفهان باشد.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری مدیریت استان، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به صورت سرزده از نیروگاه شهید منتظری بازدید کرد و نهایتاً با تشکیل کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان، عدم مازوت سوزی برای چندمین بار مطرح و مصوبات ویژه زیست محیطی در این کارگروه به تصویب رسید.

زینلیان عنوان کرد: به دنبال این اقدامات، تلاش برای عدم مازوت‌سوزی در شورای تأمین استان نیز برای چندمین بار مطرح و با دستور استاندار اصفهان موضوع عدم استفاده نیروگاه شهید منتظری از سوخت مازوت ابلاغ شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان اضافه کرد: با وجود همه تلاش‌های صورت گرفته، تا این لحظه مازوت‌سوزی به صورت کامل در نیروگاه شهید منتظری قطع نشده و به دنبال پیگیری‌های اخیر، با قطع ۲ واحد دیگر و کاهش معادل ۲ و نیم میلیون لیتر مصرف سوخت مازوت، هم اینک ۴ واحد غیرفعال و ۴ واحد دیگر همچنان فعال است.

وی بیان کرد: مدیریت استان همواره بر این باور بوده که شرایط استان ویژه است و از هر ظرفیتی که بتوانیم برای توقف مازوت‌‍سوزی و قطع منابع آلاینده هوا در استان استفاده می‌کنیم، این تلاش مدیریت استان برای کاهش آلودگی هوا استمرار دارد و تا قطع کامل مازوت‌سوزی در نیروگاه شهید منتظری ادامه خواهد داشت.

دکتر زینلیان تصریح کرد: عدم تمکین برای قطع مازوت سوزی خواه از طرف نیروگاه و خواه از طرف دیگر دستگاه ها باشد در هر صورت با پیگیری قضایی همراه خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: مصوبه شورای تأمین استان مبنی بر قطع مازوت سوزی در اصفهان جدی است و خاطیان بایستی در برابر مراجع قضایی پاسخگو باشند.

اخبار مرتبط:
«کوره‌پزی فخاری» در اصفهان مستعد تبدیل شدن به مکان گردشگری است
«کوره‌پزی فخاری» در اصفهان مستعد تبدیل شدن به مکان گردشگری است

یک پژوهشگر و فعال میراث فرهنگی گفت: کوره‌پزی تاریخی فخاری در جوار میدان امام (ره) اصفهان در صورت تکمیل مرمت، می‌تواند به مکانی برای جذب گردشگر تبدیل شود.

مشاهیر اصفهان  صاحب باغ می‌شوند
مشاهیر اصفهان صاحب باغ می‌شوند

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه روند احداث باغ مشاهیر از 25 فروردین ماه آغاز شده است، گفت: معرفی ارزش‌ها، دستاوردها و زندگی مشاهیر از اهداف ساخت این باغ است.

آغاز اجرای طرح ویژه برخورد با رانندگان فاقد گواهینامه در اصفهان
آغاز اجرای طرح ویژه برخورد با رانندگان فاقد گواهینامه در اصفهان

رئیس پلیس راه استان اصفهان از اجرای طرح ویژه برخورد با رانندگان فاقد گواهینامه در استان اصفهان خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است