کد خبر : 226168
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۲ - 13:14
دسته‌بندی : سلامت
چاپ

آشنایی با یونیت و اتوکلاو دندانپزشکی

ختراع دستگاه ضدعفونی کننده اتوکلاو در سال 1879 به چارلز چمبرلند نسبت داده می شود. در همان زمان، محققان شروع به درک مزایای جراحی استریل کردند و پزشکان به روش استریلیزاسیون مطمئن تری نسبت به شعله باز نیاز داشتند.

آشنایی با یونیت و اتوکلاو دندانپزشکی

اختراع دستگاه ضدعفونی کننده اتوکلاو در سال ۱۸۷۹ به چارلز چمبرلند نسبت داده می شود. در همان زمان، محققان شروع به درک مزایای جراحی استریل کردند و پزشکان به روش استریلیزاسیون مطمئن تری نسبت به شعله باز نیاز داشتند. فواید اتوکلاو به زودی آشکار شد و به بخشی ضروری از هر کلینیک و بیمارستان تبدیل شد.

اگر به فهمیدن تاریخچه اتوکلاو ، یونیت های متفاوت مانند یونیت V1000 و یا یونیت دنتوس علاقه مند هستید، حتی اگر دندانپزشک نیستید، به خواندن این مطلب ادامه دهید!

 

مزایا و معایب اتوکلاو

اتوکلاو برای استریل کردن تجهیزات جراحی، ابزار آزمایشگاهی، اقلام دارویی و سایر مواد استفاده می شود. می تواند جامدات، مایعات، حفره ها و ابزارهایی با اشکال و اندازه های مختلف را استریل کند. اتوکلاوها از نظر اندازه، شکل و عملکرد متفاوت هستند. اتوکلاو بسیار ابتدایی شبیه زودپز است. هر دو از قدرت بخار برای از بین بردن باکتری ها، هاگ ها و میکروب های مقاوم در برابر آب جوش و شوینده های قوی استفاده می کنند.

مزایا اتوکلاو :

  • اقتصادی یا ارزان
  • زمان پروسه کوتاه
  • نفوذ خوبی را در تمام سطوح فراهم می کند
  • بدون نیاز به مواد شیمیایی اضافی یا یکبار مصرف

معایب اتوکلاو :

  • حفظ رطوبت
  • فولاد کربنی ممکن است به دلیل قرار گرفتن در معرض رطوبت آسیب ببیند
  • فقط ابزارهای فولادی ضد زنگ و پلاستیک هایی که می توانند گرما را تحمل کنند، استریل شوند

یونیت V1000

یونیت V1000 ساخته شده توسط شرکت زیگر در کشور چین با استانداردهای ISO و CE اروپا می‌باشد و از جمله یونیت‌های باکیفیت است. همچنین قیمت یونیت v1000 نسبت به امکاناتی که دارد بسیار مقرون بصرفه‌ تولید شده است. به همین دلیل در هنگام عرضه به بازار، بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

در انتخاب و خرید یونیت، ۲ فاکتور مهم است: قیمت و کیفیت. معمولاً یونیت‌های با کیفیت قیمت بالایی دارند و یونیت‌های ارزان نیز از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند. اما یونیت V1000 جزو یونیت‌هایی است که هم کیفیت و هم قیمت مناسب را داراست. یونیت مدل V1000 دارای طراحی منحصر بفرد بوده و پوشش ضخیم رنگی بر روی بدنه مستحکم فلزی می‌باشد. همچنین چراغ یونیت LED سنسوردار با شدت ۱۲۰۰۰ لوکس از ویژگی‌های بارز این دستگاه است که در نوع خود بسیار مناسب هست و موجب می‌شود هر روزه به طرفداران این یونیت افزوده شود.

چراغ این یونیت دندانپزشکی به صورت دو منظور طراحی شده است. این به این معنا است که شما می‌توانید حالت هالوژن یا LED را انتخاب کنید. علاوه بر این‌ها این چراغ، سنسوری دارد که کار کردن با آن را راحت ساخته است. در یونیت v1000 شما با یک تابلت ۵ شلنگه از بالا رو به رو خواهید بود که ۳ شلنگ مربوط به آنگل، ۱ شلنگ مربوط به جرمگیر و ۱ شلنگ دیگر مربوط به پوآر است. علاوه بر این، شما نیازی ندارید که دستگاه یونیت را به زمین پیچ کنید، بلکه می توانید به صورت متحرک از آن استفاده کنید.

یکی از مزایای رقابتی یونیت v1000 این است که دسته صندلی آن متحرک بوده و می‌توانید پشتی صندلی را متناسب با نیازتان تنظیم کنید. مجهز بودن به نگهدارنده، ترمز پنوماتیک، نگاتسکوپ و پنل الکترونیکی از دیگر مشخصات تابلت این یونیت می‌باشد. این دستگاه قابلیت ذخیره زمان لیوان پر کن و کاسه کراشور را دارد.

جنس بدنه یونیت دندانپزشکی V1000 بسیار مستحکم است و از نوعی چرم با کیفیت ساخته شده است. شما می‌توانید به راحتی روکش صندلی را بشویید و هر رنگی از آن را که دوست داشتید برای صندلی خود انتخاب کنید. در ضمن با خرید یونیت v1000 می‌توانید از یک کاسه کراشوار سرامیکی نیز استفاده کنید که به هیچ وجه تغییر رنگ نمی‌دهد و امکان چرخش تا ۹۰ درجه را دارد.

کنترل چراغ، کاسه کراشوار و لیوان پر‌کن و zero position توسط تابلت دستیار این یونیت امکان پذیر است. همچنین مجهز به ساکشن آبی و هوایی قدرتمند و پوار است و بازوی متحرک برای آن درنظر گرفته شده است.

یونیت دنتوس

یونیت دندانپزشکی دنتوس را می توان به عنوان یکی از یونیت های استاندارد و پرکاربرد ایرانی معرفی کرد. این یونیت درای کیفیت قابل قبولی بوده و از جانب دندانپزشکان نیز با استقبال خوبی رو به رو شد. در ادامه می توانید با ویژگی های بیشتر این محصول آشنا شوید. این دستگاه به یک موتور گیربکسی ۲۴۰ ولت مجهز شده است که دارای حافظه نیز می باشد. موتور این دستگاه هنگام تغییر پوزیشن صندلی بی صدا عمل می کند.

چراغ نصب شده روی این دستگاه از نوع LED با شدت نور ۲۲۰۰۰ می باشد که از قابلیت تنظیم میزان نور نیز برخوردار است. صندلی این یونیت با توجه به ارگونومیک بدن انسان ساخته شده است و با توجه به شرایط افراد مختلف قابل تغییر و تنظیم می باشد. جنس روکش صندلی از چرم مصنوعی با کیفیت می باشد که می توانید رنگ آن را با توجه به سلیقه خود انتخاب نمایید. همچنین امکان شستشو و یا ضدعفونی کردن صندلی نیز بدون آسیب دیدگی امکان پذیر می باشد. صندلی در دو طرف دارای دستگیره میباشد که دستگیره ی سمت راست بیمار متحرک است.تغییر حالت صندلی از طریق صفحه کلید و پدال دستگاه امکان پذیر است.

تابلت

تابلت این دستگاه ۴ شلنگه از پایین است همچنین تابلت دستیار همراه با بازوی متحرک نیز برای این محصول در نظر گرفته شده است. از صفحه کلید موجود ردی تابلت می توانید جهت تنظیم صندلی ، لیوان پر کن و … استفاده نمایید.

سایر امکانات یونیت

  • دارای یک دستگاه تابوره
  • ساکشن آبی قدرتمند همراه با فیلتر ساکشن
  • مجهز به مخزن آب اضطراری با قابلیت اضافه کردن مواد ضد عفونی کننده جهت استریل داخل یونیت
  • زیرسری دو محوره و قابل تنظیم برای اطفال
  • سیستم اینسترومنت ۲ سوراخ
  • مجهز به قفل بازوی تابلت از نوع پنوماتیک
  • سیستم ضد برگشت بزاق ساکشن به منظور کنترل عفونت
  • دارای گیج نمایشگر هوا
  • دارای سینی ابزار با قابلیت جدا شدن و اتوکلاو
  • پد اتوکلاو تابلت

یونیت دنتوس ویژگی های دیگری نیز دارد که می توانید با مراجعه به وب سایت dentyshine.com از آنها آگاه شوید.

اخبار مرتبط:
بیمارستانی در اسپانیا برای تقویت روحیه بیماران از سگ‌ها کمک می‌گیرد
بیمارستانی در اسپانیا برای تقویت روحیه بیماران از سگ‌ها کمک می‌گیرد

بیمارستان «del Mar» در بارسلونا با همکاری بنیاد «Affinity» که در حوزه درمان با کمک حیوانات فعالیت دارد، طرحی را به صورت آزمایشی برای بهبود شرایط روحی بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان راه‌اندازی کرده است.

برای رهایی از کبد چرب این پنج نوشیدنی ساده را میل کنید
برای رهایی از کبد چرب این پنج نوشیدنی ساده را میل کنید

با پیروی از یک رژیم غذایی سالم می توان از پیشرفت روند چرب شدن کبد پیشگیری کرد.

مینو محرز: عفونت‌های تنفسی در بین مردم افزایش پیدا کرده / آخرین سویه کووید همچنان در کشور ما شیوع دارد
مینو محرز: عفونت‌های تنفسی در بین مردم افزایش پیدا کرده / آخرین سویه کووید همچنان در کشور ما شیوع دارد

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: آخرین سویه کووید که در کشور ما شیوع دارد همان سویه‌ای است که بعد از تعطیلات سال نو میلادی به دنبال افزایش سفر در همه دنیا، ایجاد شد که مجددا با افزایش سفر‌ها و دید و بازدید بیشتر شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است