کد خبر : 226147
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۲ - 12:36
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

چمران: با اعلام اسامی ساختمان‌های ناایمن موافقیم، اما شورا نباید فهرستی را منتشر کند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ۱۲۹ ساختمان ناایمن در پایتخت را فقط آتش‌نشانی از لحاظ ایمنی آتش‌سوزی بررسی کرده است و شورا موافق اعلام فهرست اسامی این ساختمان‌ها است.

چمران: با اعلام اسامی ساختمان‌های ناایمن موافقیم، اما شورا نباید فهرستی را منتشر کند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ مهدی چمران روز یکشنبه پیش از یکصد و بیست و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران افزود: ما موافقیم که فهرست اسامی این ساختمان‌ها اعلام شود و دادستانی نیز در همین راستا اخطار داده و پلاکارد مقابل درب این ساختمان‌ها نصب شده است.

به نوشته ایرنا: رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: آنچه اهمیت دارد تیم تخصصی سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران است که اعلام می‌کنند ساختمان‌ها پایدار هستند یا نه.

چمران با بیان اینکه شورا نباید فهرستی را منتشر کند و اگر قرار باشد اسامی هم اعلام شود، شهرداری این اقدام را انجام خواهد داد، گفت: این اقدام نیاز به بررسی‌هایی دارد.

چمران با بیان اینکه اختلاف نظرهایی با سازمان استاندارد وجود دارد که با آلودگی هوا مرتبط است، افزود: خواسته ما این است که سازمان استاندارد در مباحثی همچون بنزین و تولید اتومبیل نظر کارشناسی خود را اعلام کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به موضوع جلسه هم‌اندیشی امروز شورا، گفت: این جلسه در کنار مسائل داخلی شورا و شهرداری حول محور پارلمان اروپا و تصمیم آنها است.

وی افزود: اعتقاد ما این بود که شورا در این زمینه مسئولیت دارد و باید مقابل آن بایستد و اعلام کند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جزئی از نیروهای مسلح کشور است و این اقدام مغایر قوانین بین‌المللی است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه یکی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شورا دعوت خواهد شد، اظهار داشت: پیشنهاد شد که اعضا با لباس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جلسه امروز حضور پیدا کنند و بیانیه‌ای صادر شده است همچنین بازدیدی از پادگان‌ها در حمایت از این نهاد انقلابی و ایستادن مقابل اقدام کودکانه پارلمان اروپا انجام شود.

وی گفت: باز هم تکرار می کنیم که در مقابل تصمیم کودکانه پارلمان اروپا عکس‌العمل ما سخت خواهد بود و این پاسخ در سیاه‌ترین دوره اروپا ثبت خواهد شد.

چمران با بیان اینکه به سادگی از این موضوع نخواهیم گذاشت، افزود: علاوه بر عکس العمل رسمی که مسئولان خواهند داشت، اعلام می کنیم که شورای شهر تهران هم یکپارچه این تصمیم سخیف و غیرقابل توجیه و خطرناک پارلمان اروپا را تقبیح می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: انتظار داریم که عاقلان پارلمان اروپا به خود آیند و از خواب و خیال واهی برخیزند و بیدار شوند و این خرابی بزرگ را ترمیم کنند.

چمران هم‌چنین گفت: از مجلس شورای اسلامی، دولت و نیروهای مسلح نیز انتظار داریم که در صورت عدم تغییر رفتار پارلمان اروپا، عکس‌العملی پشیمان کننده داشته باشند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پر افتخارترین نهاد ملی ما است و قطعا و یقینا ما وارث حکومت الهی خواهیم بود و انتقام سختی از تروریست‌های واقعی خواهیم گرفت.

اخبار مرتبط:
هواشناسی: بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب است
هواشناسی: بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: انتظار داریم بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب باشد، اما پس از آن بارش‌ها در حد معمول و در برخی مناطق زیر نرمال خواهد بود.

فرزند امام جمعه مشهد ارتباطش با هلدینگی که ۴ هزار درخت هیرکانی را قطع کرد را رد کرد / ماجد علم‌الهدی: سرمایه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارم
فرزند امام جمعه مشهد ارتباطش با هلدینگی که ۴ هزار درخت هیرکانی را قطع کرد را رد کرد / ماجد علم‌الهدی: سرمایه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارم

ماجد علم الهدی درباره ارتباطش با هلدینگ گردشگری جوانمرد گفت: من هیچ گونه شناخت و ارتباطی با آقای مهدی جوانمرد و هلدینگ ایشان ندارم.

تعداد جان‌باختگان تصادفات از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین به  ۵۴۹ نفر رسید
تعداد جان‌باختگان تصادفات از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین به ۵۴۹ نفر رسید

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور با بیان اینکه ۴۰ هزار خودروی متخلف در طرح نوروزی پلیس توقیف شده است، گفت: متاسفانه از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین ۵۴۹ هموطن در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است