کد خبر : 226137
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۲ - 11:49
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

عضو شورای شهر: ۱۱ مرکز درمانی ناایمن و بحران‌ساز در تهران وجود دارد

عضو شورای اسلامی شهر تهران: ساختمان‌های پرخطر که باید یک‌ بار در سال بازدید شوند، ساختمان‌های میان خطر هر سه سال یکبار و ساختمان خیلی کم‌خطر که در طول ۱۰ سال باید یکبار مورد بررسی قرار گیرند.

عضو شورای شهر: ۱۱ مرکز درمانی ناایمن و بحران‌ساز در تهران وجود دارد

به گزارش سایت خبری مدارا؛  سوده نجفی به مناسبت ششمین سالگرد شهادت آتش‌نشانان ساختمان پلاسکو در گفت وگوی تلویزیونی، با تسلیت به خانواده‌های جانباختگان حادثه تلخ آتش‌سوزی، یاد و خاطره آن آتش‌نشانان را گرامی‌ داشت و افزود: درباره ساختمان های ناایمن موجود در شهر تهران، به دفعات در صحن علنی شورای شهر نکاتی را در مورد رسیدگی به آنها که بسیار مهم و حائز اهمیت است، تذکر دادم.

به نوشته ایرنا، رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نسبت به موضوع ساختمان های ناایمن درگذشته شاهد بی‌ توجهی‌هایی بودیم، گفت: در دوره چهارم شورای شهر مصوبه‌ای با عنوان توسعه و بهبود خدمات ایمنی و آتش‌نشانی به تصویب رسید که در آن سازمان سازمان آتش‌نشانی موظف شد به صورت دوره‌ای از ساختمان‌ها بازدید داشته باشد و نواقص و مشکلات را به مالک و شهرداری منطقه ابلاغ کنند.

نجفی با بیان اینکه در این مصوبه ساختمان‌ها به سه دسته تقسیم شدند، افزود: ساختمان‌های پرخطر که باید یک‌ بار در سال بازدید شوند، ساختمان‌های میان خطر هر سه سال یکبار و ساختمان خیلی کم‌خطر که در طول ۱۰ سال باید یکبار مورد بررسی قرار گیرند.

وی ادامه داد: در بخش دیگری از این مصوبه، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مکلف شده قبل از زمان صدور پروانه ساختمانی برای همه اماکن دستورالعمل ایمنی ساختمان را به مالکان ابلاغ و در پروانه ساختمان درج کند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به بازدیدهای خود از شهر تهران گفت: در تهران ۱۲۹ ساختمان ناایمن و پرخطر وجود دارد که اگر در هر کدام از آنها حادثه‌ای رخ دهد منجر به بحران خواهد شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه این ساختمان‌های ناایمن شامل ساختمان‌های تجاری، خدماتی و حتی درمان نیز می‌شود، یادآور شد: ۱۱ مرکز ناایمن درمانی در سطح شهر تهران وجود دارد که بحران‌ساز شده‌اند.

نجفی ادامه داد: با توجه به اینکه روزانه تعداد زیادی از شهروندان برای انجام کارهای خود به این ساختمان‌ها مراجعه می‌کنند و از وضعیت ناایمنی ساختمان هیچ اطلاعی ندارند، از این رو ضرورت دارد اسامی این ساختمان‌ها توسط مراجع مربوطه اطلاع‌رسانی شود تا هم‌ شهروندان از وضعیت ساختمان‌هایی که در آن تردد می‌کنند مطلع شوند و هم‌ مالکان نسبت به رفع بحران ناایمنی ساختمان اقدام کنند.

اخبار مرتبط:
هواشناسی: بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب است
هواشناسی: بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: انتظار داریم بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب باشد، اما پس از آن بارش‌ها در حد معمول و در برخی مناطق زیر نرمال خواهد بود.

فرزند امام جمعه مشهد ارتباطش با هلدینگی که ۴ هزار درخت هیرکانی را قطع کرد را رد کرد / ماجد علم‌الهدی: سرمایه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارم
فرزند امام جمعه مشهد ارتباطش با هلدینگی که ۴ هزار درخت هیرکانی را قطع کرد را رد کرد / ماجد علم‌الهدی: سرمایه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارم

ماجد علم الهدی درباره ارتباطش با هلدینگ گردشگری جوانمرد گفت: من هیچ گونه شناخت و ارتباطی با آقای مهدی جوانمرد و هلدینگ ایشان ندارم.

تعداد جان‌باختگان تصادفات از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین به  ۵۴۹ نفر رسید
تعداد جان‌باختگان تصادفات از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین به ۵۴۹ نفر رسید

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور با بیان اینکه ۴۰ هزار خودروی متخلف در طرح نوروزی پلیس توقیف شده است، گفت: متاسفانه از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین ۵۴۹ هموطن در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است