کد خبر : 226049
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۱ - 20:52
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

جریمه خودروهای دودزا و دارای نقص فنی/ سهم ۶۰ تا ۷۰ درصدی خودروها در آلودگی هوای اصفهان

سرهنگ محمدی با بیان اینکه برای خودروهای دودزا و دارای نقص فنی مبلغ ۶۳۰ هزار ریال جریمه صادر خواهد شد گفت: شناسایی خودروهای آلاینده از ۲ طریق سامانه و حضور میدانی و محسوس پلیس صورت می گیرد.

جریمه خودروهای دودزا و دارای نقص فنی/ سهم ۶۰ تا ۷۰ درصدی خودروها در آلودگی هوای اصفهان

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سرهنگ محمدرضا محمدی افزود: در این راستا در ۲ ماهه اخیر با افزایش روزهای آلودگی هوای اصفهان ۱۳ هزار و ۱۲۲ دستگاه خودروی دودزای شخصی، ۲۰ هزار و ۸۷۲ دستگاه خودروی دودزای عمومی و ۶۹ هزار و ۸۳۵ دستگاه خودروی فاقد معاینه فنی در اصفهان مورد اعمال قانون قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه برای خودروهای دودزا و دارای نقص فنی مبلغ ۶۳۰ هزار ریال جریمه صادر خواهد شد گفت: شناسایی خودروهای آلاینده از ۲ طریق سامانه و حضور میدانی و محسوس پلیس صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: به این منظور پلاک خودروهای دودزا که بنا بر تشخیص کارشناسان پلیس تردد آنها باعث آلودگی هوا می‌شود فک شده و به رانندگان آنها پلاک تعمیری ارائه می شود که با این پلاک موظف هستند ظرف ۴۸ ساعت به تعمیرگاه مراجعه و نسبت به رفع نقص خودروی خود اقدام کنند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان تاکید کرد: خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی سازمان‌ها و دستگاه‌ها نیز بدون هرگونه اغماضی مورد اعمال قانون قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه پلیس راهور با رانندگانی که به حقوق مردم بی‌اعتنا هستند قاطعانه برابر قانون برخورد می‌کند و با هیچ شخص و ارگانی نیز تعارف ندارد گفت: کاهش آلودگی هوا نیازمند مشارکت عموم مردم و دستگاه‌هاست.

سرهنگ محمدی افزود: از شهروندان درخواست می‌شود که در این ایام که با آلودگی شدید هوا روبرو هستیم از ترددهای غیرضروری در سطح شهر بویژه در هسته مرکزی شهر خودداری کنند و در صورت مشاهده هر گونه عیب و نقصی در سامانه احتراق خودرو نسبت به تعمیر فوری و رفع عیب آن اقدام کنند.

وی همچنین‌ با اشاره به اجرای طرح محدودیت تردد خودروهای با پلاک زوج و فرد در شهر اصفهان در ۲ روز اخیر از درب منزل گفت: از شهروندان تقاضا می شود که قوانین و محدودیتهای اعلام شده در روزهای آلودگی هوا را بدلیل اهمیت‌ سلامت خود و دیگر افراد جامعه رعایت کنند.

طبق تصمیم کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای اصفهان، فعالیت تمامی مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزشی برخی از شهرستان های این استان روزهای شنبه و یکشنبه (یکم و دوم بهمن) به صورت غیرحضوری و فعالیت اداره ها، دستگاه های اجرایی و بانک ها در این مناطق امروز (شنبه) به صورت دورکاری است.

اصفهان بالغ بر ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و بطور میانگین روزانه ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو در آن، تردد می‌کند و سهم خودروها در آلودگی هوای اصفهان روی هم‌رفته نزدیک ۶۰ تا ۷۰ درصد است.

آلودگی هوا یکی از چالش‌های اساسی کلانشهر اصفهان و شهرهای صنعتی اطراف آن است که کارشناسان تاکید دارند برای برون‌رفت از وضع موجود باید تدابیر اصولی اندیشید و برنامه‌های عملیاتی و راهکارهایی بر اساس تحقیقات علمی و دقیق در پیش گرفت.

اخبار مرتبط:
واژگونی ال ۹۰ در محور شاهین شهر – علویجه ۴ مصدوم و یک فوتی داشت
واژگونی ال ۹۰ در محور شاهین شهر – علویجه ۴ مصدوم و یک فوتی داشت

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان از مصدومیت چهار نفر و فوت یک نفر دیگر در واژگونی ال ۹۰ در محور شاهین شهر - علویجه خبر داد.

رشد ۱۹ درصدی پروازهای فرودگاه اصفهان در نوروز ۱۴۰۳
رشد ۱۹ درصدی پروازهای فرودگاه اصفهان در نوروز ۱۴۰۳

مدیر کل فرودگاه‌های استان از خدمت رسانی به بیش از ۴۸ هزار مسافر نوروزی درفرودگاه شهید بهشتی خبر داد و گفت: تعداد پروازهای فرودگاه اصفهان در نوروز ۱۴۰۳ حدود ۱۹ درصد افزایش داشته است.

امدادرسانی به ۲ هزار و ۴۷ حادثه ترافیکی در اصفهان طی ۱۰ روز
امدادرسانی به ۲ هزار و ۴۷ حادثه ترافیکی در اصفهان طی ۱۰ روز

اصفهان - سرپرست اورژانس استان اصفهان گفت: امدادرسانی به ۲ هزار و ۴۷ حادثه ترافیکی طی ۱۰ روز توسط نیروهای اورژانس استان اصفهان انجام شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است