کد خبر : 225964
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۱ - 15:40
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

اصفهانی‌ها از تردد در فضای باز خودداری کنند

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با هشدار در باره آلودگی هوای استان به مردم توصیه کرد که از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

اصفهانی‌ها از تردد در فضای باز خودداری کنند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمدرضا رفیعی، افزود: ماندگاری و سکون و احتمال تشدید شرایط پایدار جوی و انباشت آلاینده‌ها در مناطق مرکزی، صنعتی و کلانشهر اصفهان تا اواسط روز دوشنبه هفته جاری پیش بینی شده است.

به نوشته ایرنا؛ وی بیان کرد: ادامه این وضعیت به کاهش دید و تنزل کیفیت هوا در حد ناسالم برای عموم منجر خواهد شد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان اظهار داشت: در صورت مهار نشذن منابع انتشار آلاینده‌ها، کیفیت هوا به شرایط بسیار ناسالم می‌رسد.
وی به شهروندان توصیه کرد تا ضمن کاهش تردد خودروها و خودروهای دودزا و تک سرنشین از انجام فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی در فضاهای باز خودداری کنند.

رفیعی بر ضرورت کنترل فعالیت واحدهای صنعتی و منابع انتشار آلاینده‌های جوی تاکید و در عین حال خاطرنشان کرد: دمای هوای در بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت.

بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه پایش کیفی هوای استان، کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ساعت ۱۱ امروز شنبه با شاخص ۱۷۳ (AQI) در وضعیت ناسالم برای عموم قرار گرفت.

استفاده از مازوت در نیروگاه شهید محمد منتظری اصفهان در هفته‌های گذشته سبب افزایش شدید آلودگی هوای این کلانشهر شده است.

طبق تصمیم کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای اصفهان، فعالیت مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی برخی از شهرستان‌های استان روزهای شنبه و یکشنبه(یکم و دوم بهمن) بصورت غیرحضوری و فعالیت اداره‌ها، دستگاه‌های اجرایی و بصورت دورکاری است.

اصفهان بالغ بر ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و بطور میانگین روزانه ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو در آن تردد می‌کند و سهم خودروها در آلودگی هوای اصفهان روی هم‌رفته نزدیک ۶۰ تا ۷۰ درصد است.

آلودگی هوا یکی از چالش‌های اساسی کلانشهر اصفهان و شهرهای صنعتی اطراف آن است که کارشناسان تاکید دارند برای برون‌رفت از وضع موجود باید تدابیر اصولی اندیشید و برنامه‌های عملیاتی و راهکارهایی بر اساس تحقیقات علمی و دقیق در پیش گرفت.

اخبار مرتبط:
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان گفت: دهه سرآمدی آموزش دانشگاه اصفهان با شعار «آموزش الهام بخش، نیاز محور و اشتغال آفرین» از ۸ الی ۱۷ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

متروی بهارستان نیازمند ۴هزار میلیارد تومان اعتبار است
متروی بهارستان نیازمند ۴هزار میلیارد تومان اعتبار است

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان گفت: تکمیل و تجهیز متروی بهارستان بر اساس نرخ دلار ۱۴۰۲ نیازمند بیش از ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

بزرگترین دستاورد اجلاس ACD، مقابله با فضای ملتهب رسانه‌ای است
بزرگترین دستاورد اجلاس ACD، مقابله با فضای ملتهب رسانه‌ای است

مدیر دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان گفت: بزرگترین دستاورد اجلاس ACD، مقابله با فضای ملتهب رسانه‌ای است که علیه اصفهان شکل گرفته است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است