کد خبر : 225954
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۱ - 04:42
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

اختیارات شوراها در برخی موضوعات در حال کاهش است

نایب رئیس شصت و ششمین اجلاس مشورتی شوراهای کلانشهرها و مراکز استان‌ها با بیان اینکه نگاه و برخی اقدامات در دولت به سمت دیگری در حال حرکت است، گفت: نگاه و برخی اقدامات در دولت در حال حرکت به سمت دیگری است و اختیارات شوراها در برخی موضوعات در حال کاهش است.

اختیارات شوراها در برخی موضوعات در حال کاهش است

سیاوش محمودی در شصت و ششمین اجلاس مشورتی روسای شوراهای کلانشهرها و مراکز استان‌ها که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بنای نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که امورات و اداره کشور را به مردم واگذار کند؛ شعار و ادعای این انقلاب، مردم‌سالاری دینی است و مردم بر اساس دین، امورات کشور را اداره می‌کنند و در رأس این کار شوراها به عنوان یکی از ابزارهای اداره امور توسط مردم هستند.

وی افزود: بر اساس قانون، اختیاراتی به شوراها داده شده و بر این اساس می‌توانند اداره امور شهرها را انجام دهند. در قوانین اساسی جمهوری اسلامی، شوراها به عنوان ارکان تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی مشخص شده‌اند اما با توجه به اینکه شرایط مهیا نبوده عمر شوراها زیاد نیست بنابراین باید مردم‌سالاری را تمرین کنیم و به نتیجه برسیم.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: از بدو شکل‌گیری شوراها، نگاه و انتظار شورا این بوده است که روز به روز بر اداره امور کشور مسلط شود و دولت، مسائل مختلف را به شورها واگذار کند اما می‌بینیم نگاه و برخی اقدامات در دولت در حال حرکت به سمت دیگری است و اختیارات شوراها در برخی موضوعات در حال کاهش است.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود دولت نگاه ویژه‌ای به شوراها داشته باشد، افزود: جایگاه شوراها باید ویژه باشد. از سوی فرمانداران و استانداران و در سطح کشور، شوراها باید تقویت شوند تا بتوانند در چارچوب وظایف خود خدمات را در کف جامعه و خیابان‌ها ارائه دهند و بدین ترتیب، اعتماد مردم به نظام افزایش می‌یابد.

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است