کد خبر : 225942
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۱ - 03:56
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

برخورد با ترک فعل مدیران در مقابله با زمین خواران در خوزستان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان با بیان اینکه این دادستانی خود را مکلف به پیگیری حقوق عامه می‌داند گفت: ترک فعل مدیران و همکاری نکردن نهادهای مربوطه در مقابله و مبارزه با زمین‌خواران و متجاوزان به بیت‌المال و تغییر کاربری‌های غیرمجاز، موجب برخورد قانونی با آنها خواهد شد.

برخورد با ترک فعل مدیران در مقابله با زمین خواران در خوزستان

صادق جعفری چگنی بیان کرد: اعمال رویه‌های مختلف در برخورد با متعرضان به اراضی ملی حاشیه رودخانه‌ها موجب سوء استفاده برخی افراد و کاهش اعتماد اجتماعی در جامعه می‌شود و ضرورت دارد که سازمان آب و برق در این موضوع با جدیت بیشتری ورود کند.

وی گفت:اجرای طرح حدنگار و صدور سند مالکیت برای اراضی دولتی و کشاورزی، از اقدامات قابل توجه قوه قضاییه در سال‌های اخیر است که اجرای بخش اراضی دولتی پیشرفت ۹۹ درصدی در خوزستان داشته است.

جعفری چگنی افزود: با اجرای طرح حدنگار و صدور سند برای اراضی کشاورزی، برخی از اختلافات و تعارضات کاهش، و امنیت جامعه ارتقا می‌یابد که ثمره آن برای همه شهروندان است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان ادامه داد: این طرح در خصوص اراضی کشاورزی نیز آغاز شده اما برخی ناهماهنگی‌های بین بخشی مانع از تسریع در روند کار شده که باید هرچه زودتر برطرف شود.

وی بیان کرد: زمین‌خواری، اختلافات ملکی منجر به درگیری فیزیکی و قتل، معارضات نابجا و ممانعت برخی افراد از اجرای طرح‌های عمرانی، از مواردی است که با اجرای کامل و دقیق این طرح کاهش چشمگیری خواهد یافت.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است