کد خبر : 225920
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۳۰ - 23:22
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

مدارس و دانشگاه‌های ۹ شهر اصفهان غیرحضوری شد/ توقف مازوت‌سوزی تا رفع شرایط کنونی

بنا بر تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای اصفهان فعالیت مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی ۹ شهر استان اصفهان شنبه و یکشنبه غیرحضوری و ادارات و بانک‌ها شنبه یکم بهمن دور کاری است.

مدارس و دانشگاه‌های ۹ شهر اصفهان غیرحضوری شد/ توقف مازوت‌سوزی تا رفع شرایط کنونی

به گزارش سایت خبری مدارا؛ منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: درپی صدور هشدار نارنجی وضعیت هوا و استقرار توده هوای سرد و سنگین، پایداری جو و رطوبت بالا که سبب تشدید شرایط آلودگی هوا، انباشت آلاینده ها در روزهای گذشته و قرارگیری شاخص کیفیت هوای اصفهان و مناطق مجاور در شرایط ناسالم برای عموم شد، با تصمیم این کمیته، به نیروگاه شهید منتظری ابلاغ شد که تا رفع شرایط کنونی اضطرار آلودگی هوا از مصرف سوخت مازوت خودداری کند.

امتحانات دانشگاه‌ها طبق برنامه قبلی برگزار می‌شود

به نوشته مهر؛ وی تصریح کرد: همچنین در این راستا کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان مصوب کرد تا تمامی دانشگاه ها، مدارس و مراکز آموزشی در شهرستان های اصفهان، فلاورجان، خمینی شهر، برخوار، مبارکه، لنجان و نیز بخش های مرکزی شهرستان های شاهین شهر و نجف آباد و شهر سجزی در روزهای شنبه و یکشنبه غیرحضوری شوند و امتحانات دانشگاه ها مطابق برنامه قبلی کماکان برگزار خواهد شد.

شیشه فروش تصریح کرد: دورکاری کلیه ادارات، دستگاه های اجرایی و بانک ها در روز شنبه یکم بهمن ماه در مناطق یاد شده از دیگر مصوبات این کمیته است.

وی ادامه داد: مراکز امدادی، خدمات رسان، بیمارستان ها و مراکز درمانی شبانه روزی کماکان در این ایام ارائه خدمت خواهند کرد.

اجرای طرح محدودیت ترافیک از درب منازل طی ۲ روز آینده

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد:طرح محدودیت تردد خودروهای با پلاک زوج وفرد در شهر اصفهان طی دو روز آینده از درب منزل اجرایی خواهد شد و ضمن جلوگیری از تردد خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی، متخلفان توسط پلیس راهور اعمال قانون خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: مدیران مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزشی مکلف گردیدند نسبت به انجام نظارت های لازم و اتخاذ تمهیدات به منظور خاموش نمودن سیستم های گرمایشی به منظور کاهش حداکثری مصرف انرژی اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: عدم تردد اتوبوس های دودزا و فرسوده و افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی در شهرها از مصوبات این کمیته و بر عهده شهرداران استان است.

فعالیت واحدهای آلاینده تولید شن و ماسه تعطیل شد

شیشه فروش اضافه کرد: فعالیت تمامی واحدهای صنعتی شناسایی شده در تشدید آلایندگی هوا ازجمله واحدهای تولید شن و ماسه، آجر و آسفالت با نظارت محیط زیست و بصورت موقت تعطیل اعلام شد.

وی افزود: مطابق با تصمیم این کمیته، ایستگاه های سلامت با هدف اطلاع رسانی، آموزش و ارائه خدمات مرتبط، در میادین بزرگ و پرترافیک شهرها توسط دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر استان استقرار خواهند یافت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان توصیه کرد، شهروندان ضمن اجتناب از حضور و انجام فعالیت‌های ورزشی در فضاهای باز و هسته های مرکزی و پرترافیک شهرها درصورت حضور در این اماکن حتما از ماسک استفاده نمایند.

اخبار مرتبط:
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس اصفهان افتتاح شد
مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس اصفهان افتتاح شد

سرپرست مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است