کد خبر : 225840
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۹ - 13:03
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

هوای اصفهان آلوده است/ ۱۶ ایستگاه در وضعیت قرمز و نارنجی

اصفهان- شاخص کیفی هوای اصفهان امروز بیست و نهم دی‌ماه براساس داده‌های ۱۶ ایستگاه پایش فعال با میانگین ۱۳۹ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.‌

هوای اصفهان آلوده است/ ۱۶ ایستگاه در وضعیت قرمز و نارنجی

به گزارش سایت خبری مدارا؛ مسئول امور کنترل کیفیت هوا در معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان اظهار داشت: میانگین شاخص هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هشت صبح امروز پنجشنبه بیست و نهم دی‌ماه براساس داده‌های دریافتی ۱۱ ایستگاه شهرداری در وضعیت ناسالم برای عموم شهروندان ثبت شد.

به نوشته مهر؛ جمشید لقایی ادامه داد: امروز شاخص هوا در ایستگاه دانشگاه صنعتی با میانگین ۱۶۱، میدان باهنر با ۱۵۳ و بلوار کاوه با ۱۵۲ AQI در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان است.

وی ادامه داد: همچنین شاخص هوا در ایستگاه خیابان فرشادی و سپاهان شهر با ۱۴۶، میدان فیض با ۱۴۴، محله ولدان با ۱۴۳، میدان انقلاب با ۱۴۱، کردآباد با ۱۴۰، رهنان با ۱۳۸ و میرزا طاهر با ۱۱۳ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس است.

مسئول کنترل کیفیت هوا در معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: به همه شهروندان اصفهانی به ویژه افراد آسیب پذیر از جمله سالمندان، افراد دارای بیماری‌های ریوی و قلبی، زنان باردار و کودکان توصیه می‌شود از فعالیت سنگین در فضای باز و تردد غیر ضرور در شهر در صورت امکان خودداری کنند.‌

براساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست(منطقه اصفهان)، شاخص هوا در خیابان احمدآباد با ۱۳۱، بزرگراه خرازی با ۱۳۵، استانداری با ۱۴۴، پروین با ۱۴۲ و رودکی با شاخص ۱۱۰ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه های حساس ثبت شد. همچنان ایستگاه‌های جی، باغ غدیر و خواجو قطع است.

امروز ایستگاه‌های پایش هوا شاهین شهر با شاخص ۷۱ در وضعیت قابل قبول و مبارکه با ۱۰۳ AQI در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس بوده و مابقی ایستگاه‌ها در شهرهای مجاور اصفهان از جمله سجزی، خمینی‌شهر، زرین‌شهر و منطقه صنعتی دولت آباد و کاشان نیز قطع است.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نیز اعلام کرده از امروز پنج شنبه تا روز یکشنبه دوم بهمن ماه رخداد مه، کاهش دما و سکون جوی در شهر اصفهان حاکم می‌شود و غلظت آلاینده های جوی مجدد افزایش می‌یابد.‌

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می دهد.

اخبار مرتبط:
۸۳۷ مددجوی کمیته امداد استان اصفهان صاحب مسکن شدند
۸۳۷ مددجوی کمیته امداد استان اصفهان صاحب مسکن شدند

قائم مقام کمیته امداد استان اصفهان گفت: طبق سیاست‌های کمیته امداد کشور، برای ۳۳ هزار خانواده مددجویان امداد در کشور مسکن آماده و تکمیل شده که سهم استان اصفهان در این زمینه ۸۳۷ مسکن بوده است.

پیشرفت ۴۸ درصدی طرح ملی جهاد آبرسانی در اصفهان
پیشرفت ۴۸ درصدی طرح ملی جهاد آبرسانی در اصفهان

مدیرعامل شرکت آبفا اصفهان گفت: طرح ملی جهاد آبرسانی در استان اصفهان با هدف تامین آب پایدار در ۹۷ روستای سه شهرستان نایین، فریدونشهر و سمیرم ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

۴۰ هزار هکتار اراضی غرب و شرق اصفهان زیر کشت غلات است
۴۰ هزار هکتار اراضی غرب و شرق اصفهان زیر کشت غلات است

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: امسال در حدود ۴۰ هزار هکتار از اراضی حوضه زاینده‌رود غلات کشت شده اما در حال حاضر آب به بخشی از این اراضی نرسیده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است