کد خبر : 225760
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۹ - 00:47
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

پیگیری ۱۲ موضوع مهم شهری در چهار کمیسیون اجلاس مشورتی شوراهای کشور

نایب رئیس شصت و ششمین اجلاس مشورتی شوراهای کلانشهرها و مراکز استان‌ها از بررسی ۱۲ موضوع با اهمیت جامعه شهری در چهار کمیسیون این اجلاس و با شعار شورای اسلامی شهر و روستا تجلی اراده مردم در امور کشور، خبر داد.

پیگیری ۱۲ موضوع مهم شهری در چهار کمیسیون اجلاس مشورتی شوراهای کشور

سیاوش محمودی در شصت و ششمین اجلاس مشورتی رؤسای شورهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها که به میزبانی شورای اسلامی شهر اهواز امروز و فردا (۲۸ و ۲۹ دی‌ماه) در حال برگزاری است، اظهار کرد: پیش از این دو جلسه مجمع مشورتی در ششمین دوره شوراهای اسلامی شوراهای شهر برگزار شد که در جلسات گذشته مطالب خوبی عنوان شد و برگزاری مجدد این به پیشرفت این گفت وگوها و انتقال تجارب کمک می کند.

وی افزود: امید است در این جلسه با گفت‌وگو و تبادل نظر در خصوص مشکلات شورای شهر در جهت رفع مشکلات شهری تلاش کنیم.

نایب رئیس شصت و ششمین اجلاس مشورتی شوراهای کلانشهرها و مراکز استان‌ها گفت: هر چقدر در خصوص مشکلات گفت‌وگو و تبادل نظر صورت گیرد ثمره آن در کل کشور مشاهده خواهد شد.

وی ادامه داد: در این مجمع چهار کمیسیون تشکیل می شود که در مجموع ۱۲ موضوع براساس نظرات اعضای شوراهای شهر مشخص شده، با این حال اگر موضوع با اهمیتی مطرح شد به موضوعات قبلی اضافه خواهیم کرد.

محمودی اضافه کرد: جایگاه شورای شهر اهمیت بسزایی دارد به گونه‌ای که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در ۹ اصل به آن اشاره شده است و به عنوان یک رکن مهم در کشور شناخته می شود، با این حال بسته به عملکرد اعضای شورای اسلامی شهر می‌تواند جایگاه موثر خود را داشته باشد.

وی تاکید کرد: با وجود اینکه در مسائل قانونی جایگاه شورای اسلامی شهر دستخوش تغییراتی شده است باید بدانیم شورای اسلامی شهر در مدیریت یکپارچه شهری چه نقشی دارد و به چه میزان می تواند در رفع مشکلات اثرگذار باشد.

شوراهای اسلامی شهر و روستاها تجلی اراده مردم در اداره امور کشور است

احمدرضا شجاعی دبیر مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها نیز گفت: این مجمع فرصتی است تا با همدلی و اتحاد قدم‌های مثبتی برای شهرها و جامعه برداریم.

وی افزود: موضوعاتی به لحاظ فنی و اهمیت برای مطرح شدن در کمیسیون‌ها مشخص و در مجمع‌های گذشته نیز به آن‌ها پرداخته شده و در مسیر خوبی حرکت کرده است.

دبیر مجمع مشورتی شوراها بر پیگیری موضوعات و جمع‌بندی گزارشات در کمیسیون‌ها تاکید کرد و گفت: در وهله اول انتخابات کمیسیون‌ها برگزار و بعد از برگزاری جلسات فردا ضمن ارائه گزارش کمیسیون‌ها درخصوص آن‌ها بحث و تبادل نظر می‌شود.

ابراهیم علیپور عضو دبیرخانه این مجمع نیز گفت: در جلسات کمیسیون این مجمع ابهامات، تناقض‌ها و نقص‌ها مطرح و برای برطرف کردن آن‌ها چاره اندیشی می‌شود.

وی با بیان اینکه در صورت قوی کار کردن کمیسیون‌ها صحن نیز قوی خواهد بود، افزود: این مجمع مصوبه ندارد و بیانیه جایگزین آن می‌شود که تولید محتوا غنی برای شورای عالی استان‌ها، دولت و مجلس برای پیگیری موضوعات مهم کشور است.

علیپور بر پیگیری‌ها و جمع‌بندی کمیسیون‌ها برای استفاده در مجمع‌های آینده تاکید و اضافه کرد: این مجمع عصاره شوراهای کشور است و باید از ظرفیت آن برای هم‌افزایی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه هر عضو جامعه شورایی دارای یک وزن اجتماعی است، ادامه داد: شعار شصت و ششمین مجمع “شوراهای اسلامی شهر و روستاها تجلی اراده مردم در اداره امور کشور” است.

عضو دبیرخانه مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها تصریح کرد: تا مشکلات روستاها حل نشود مشکلات کلانشهرها نیز حل نخواهد شد.

بنا بر اعلام شورای اسلامی کلانشهر اهواز، شصت و ششمین مجمع مشورتی شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها با شعار شورای اسلامی شهر و روستا تجلی اراده‌ی مردم در امور کشور به میزبانی کلانشهر اهواز در حال برگزاری است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است