کد خبر : 225754
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۸ - 23:53
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج گامی مهم در راستای اجرای سیاست‌های کلی سلامت

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج برای اولین بار در کشور با حمایت نمایندگان انقلابی مجلس یازدهم از مهرماه ۱۴۰۱ ایجاد شده و سازمان بیمه سلامت متولی اجرایی شدن این قانون است.

صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج گامی مهم در راستای اجرای سیاست‌های کلی سلامت

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمد حسین صفاری مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان با اشاره به بند ۹ سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری اظهار کرد: لازم است کاهش سهم مردم از هزینه‌های درمان تا آنجا که بیمار جز رنج بیماری، دغدغه و رنج دیگری نداشته باشد، اتفاق بیفتد.

به نوشته فارس؛ وی افزود: در همین راستا صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج برای اولین بار در کشور با حمایت نمایندگان انقلابی مجلس یازدهم از مهرماه ۱۴۰۱ ایجاد شده و سازمان بیمه سلامت متولی اجرایی شدن این قانون است.

صفاری بیان داشت: اساسنامه صندوق بیماران خاص و صعب العلاج اواخر شهریورماه به تصوب هیات محترم وزیران رسید و از ابتدای آبان‌ماه ۱۴۰۱ در تمام کشور اجرایی شد.

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان تصریح کرد: بر اساس اساسنامه این صندوق، سازمان بیمه سلامت ایران اقدام به پوشش مازاد هزینه‌های دارو و خدمات بیماران خاص و صعب العلاج می‌کند و امیدواریم مجلس شورای اسلامی برای سال آینده توجه ویژه‌ای به اعتبارات این صندوق داشته باشد.

وی خاطر‌نشان کرد: پس از آغاز به کار صندوق بیماران خاص و صعب العلاج از ابتدای آبان ماه، تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر از بیمه شدگان استان اصفهان در سامانه‌های سازمان بیمه سلامت ایران نشان دار شده‌اند و برای این بیماران، به دو شکل خدمات ارائه می‌شود.

صفاری گفت: شکل اول خدمات برای ۲۷ بیماری که بسته خدمتی شامل خدمات تشخیصی، ویزیت، آزمایشات، تصویربرداری و خدمات درمانی شامل مداخلات پزشکی و دارویی بوده که در سامانه‌ها بارگذاری شده و افراد پس از نشان دار شدن به صورت خودکار از مزایای صندوق بهره‌مند می‌شوند و علاوه بر سهم بیمه پایه، سهم صندوق صعب العلاج نیز برای این بیماران محاسبه می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان در ادامه افزود: نوع بعدی خدمات به شکلی است که بیمه شدگان می‌توانند برای ۱۰۷ بیماری که دارای بسته‌های خدمتی نیستند، اسناد هزینه‌های خود را به اداره کل بیمه سلامت استان و یا ادارات بیمه سلامت شهرستان‌ها ارائه کرده و پس از تأیید کمیته‌ استانی تا سقف ۵۰ میلیون تومان تحت عنوان خسارت هزینه‌های انجام شده از جیب را دریافت نمایند.

وی اظهار کرد: تاکنون در سامانه‌های بیمه سلامت بیش از ۱۰ هزار نفر از استان اصفهان ثبت نام و نشان دار شدند، البته پیش بینی می‌شود به این تعداد اضافه شود که امیدواریم با اطلاع رسانی مناسب سایر افراد مشمول نیز ثبت نام نمایند.

صفاری گفت: در ۳ ماه گذشته بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان از سهم سازمان و صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج برای بیماران خاص و صعب العلاج در استان اصفهان هزینه شده که بیشترین هزینه مربوط به گروه بیماری‌های سرطانی است که بخش عمده پرداختی‌ها در حوزه دارو است.

اخبار مرتبط:
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس اصفهان افتتاح شد
مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس اصفهان افتتاح شد

سرپرست مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است