کد خبر : 225754
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۸ - 23:53
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج گامی مهم در راستای اجرای سیاست‌های کلی سلامت

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج برای اولین بار در کشور با حمایت نمایندگان انقلابی مجلس یازدهم از مهرماه ۱۴۰۱ ایجاد شده و سازمان بیمه سلامت متولی اجرایی شدن این قانون است.

صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج گامی مهم در راستای اجرای سیاست‌های کلی سلامت

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمد حسین صفاری مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان با اشاره به بند ۹ سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری اظهار کرد: لازم است کاهش سهم مردم از هزینه‌های درمان تا آنجا که بیمار جز رنج بیماری، دغدغه و رنج دیگری نداشته باشد، اتفاق بیفتد.

به نوشته فارس؛ وی افزود: در همین راستا صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج برای اولین بار در کشور با حمایت نمایندگان انقلابی مجلس یازدهم از مهرماه ۱۴۰۱ ایجاد شده و سازمان بیمه سلامت متولی اجرایی شدن این قانون است.

صفاری بیان داشت: اساسنامه صندوق بیماران خاص و صعب العلاج اواخر شهریورماه به تصوب هیات محترم وزیران رسید و از ابتدای آبان‌ماه ۱۴۰۱ در تمام کشور اجرایی شد.

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان تصریح کرد: بر اساس اساسنامه این صندوق، سازمان بیمه سلامت ایران اقدام به پوشش مازاد هزینه‌های دارو و خدمات بیماران خاص و صعب العلاج می‌کند و امیدواریم مجلس شورای اسلامی برای سال آینده توجه ویژه‌ای به اعتبارات این صندوق داشته باشد.

وی خاطر‌نشان کرد: پس از آغاز به کار صندوق بیماران خاص و صعب العلاج از ابتدای آبان ماه، تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر از بیمه شدگان استان اصفهان در سامانه‌های سازمان بیمه سلامت ایران نشان دار شده‌اند و برای این بیماران، به دو شکل خدمات ارائه می‌شود.

صفاری گفت: شکل اول خدمات برای ۲۷ بیماری که بسته خدمتی شامل خدمات تشخیصی، ویزیت، آزمایشات، تصویربرداری و خدمات درمانی شامل مداخلات پزشکی و دارویی بوده که در سامانه‌ها بارگذاری شده و افراد پس از نشان دار شدن به صورت خودکار از مزایای صندوق بهره‌مند می‌شوند و علاوه بر سهم بیمه پایه، سهم صندوق صعب العلاج نیز برای این بیماران محاسبه می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان در ادامه افزود: نوع بعدی خدمات به شکلی است که بیمه شدگان می‌توانند برای ۱۰۷ بیماری که دارای بسته‌های خدمتی نیستند، اسناد هزینه‌های خود را به اداره کل بیمه سلامت استان و یا ادارات بیمه سلامت شهرستان‌ها ارائه کرده و پس از تأیید کمیته‌ استانی تا سقف ۵۰ میلیون تومان تحت عنوان خسارت هزینه‌های انجام شده از جیب را دریافت نمایند.

وی اظهار کرد: تاکنون در سامانه‌های بیمه سلامت بیش از ۱۰ هزار نفر از استان اصفهان ثبت نام و نشان دار شدند، البته پیش بینی می‌شود به این تعداد اضافه شود که امیدواریم با اطلاع رسانی مناسب سایر افراد مشمول نیز ثبت نام نمایند.

صفاری گفت: در ۳ ماه گذشته بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان از سهم سازمان و صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج برای بیماران خاص و صعب العلاج در استان اصفهان هزینه شده که بیشترین هزینه مربوط به گروه بیماری‌های سرطانی است که بخش عمده پرداختی‌ها در حوزه دارو است.

اخبار مرتبط:
ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسید
ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: ذخیره سد زاینده رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسیده است.

آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد
آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد

اصفهان- آب زاینده‌رود در زیر پل‌های تاریخی شهر اصفهان دوباره جاری شد.

۲ تصادف زنجیره‌ای در اصفهان ۱۷ مصدوم داشت
۲ تصادف زنجیره‌ای در اصفهان ۱۷ مصدوم داشت

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: ۲ تصادف زنجیره‌ای در استان اصفهان ۱۷ مصدوم بر جای گذاشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است