کد خبر : 225661
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۸ - 13:59
دسته‌بندی : سیاسی، اخبار ویژه
چاپ

سردار کوثری: کسی که سرش در آخور بیگانگان است از «اعدام‌ها» انتقاد می‌کند/ احکام صادره در اعتراضات اخیر، بر اساس حکم خداست

سردار اسماعیل کوثری می‌گوید: وقتی کسی جنایت کرده و آدم کشته است، چه حرفی است که عده‌ای از عجله برای اجرا دم می‌زنند. مثلا برخی موضوع «عدم همکاری وکیل تسخیری» را پیش می‌کشند. وقتی کسی خودش قبول دارد قتل کرده و اعتراف کرده و مدرک هم موجود است، وکیل چه کاری می‌تواند انجام بدهد و چه دفاعی می‌تواند داشته باشد؟

سردار کوثری: کسی که سرش در آخور بیگانگان است از «اعدام‌ها» انتقاد می‌کند/ احکام صادره در اعتراضات اخیر، بر اساس حکم خداست

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سردار اسماعیل کوثری نماینده تهران در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با رویداد۲۴ در پاسخ به این سوال که «آیا صدور سریع احکام اعدام‌ و اجرای آن در روزهای پس از اعتراضات باعث ایجاد دوقطبی در جامعه نمی‌شود؟» می‌گوید: اینکه می‌گویید جامعه دچار دوقطبی می‌شود، درست نیست زیرا. ملاک قانون است.

کسانی که سرشان در آخور بیگانگان است از اعدام‌ها انتقاد می‌کنند

کوثری می‌گوید: در نظام اسلامی قانون اولویت دارد و مردم هم با مسائل کنار می‌آیند و به همین دلیل بحث درباره ایجاد دو قطبی به خاطر اعدام‌ها غلط است و این حرف‌ها را کسانی می‌سازند که می‌خواهند سرشان در آخور بیگانگان باشد.

نماینده تهران در مجلس در توضیح صدور سریع احکام که این روز‌ها توسط دستگاه قضایی صادر می‌شود، می‌گوید: قاضی بر اساس مدارک و شواهد اقدام به صدور حکم می‌کند و وکیل متهم هم در جریان امور است. به همین دلیل واکنش دوگانه مردم به احکام قضایی اصلاً معنا ندارد. اما دشمنان شائبه‌افکنی می‌کنند و به مردم می‌گویند بروید آشوب به پا کرده و تخریب کنید و ما پشت‌تان هستیم. معلوم است آن‌هایی که فریب دشمنان را خورده و جنایت کرده‌اند، باید جوابگوی رفتارشان باشند.

او می‌گوید: اعتراض‌ها به احکام در حالی است که خودِ متهمان خطای‌شان را قبول کرده‌اند و دادگاه در این شرایط اقدام به صدور حکم می‌کند. اینکه فقها درباره حکم‌های صادره اختلاف سلیقه دارند، طبیعی است و فقط قانون مهم است. آن کسی که در جایگاه قاضی نشسته، خارج از قانون هیچ حکمی را صادر نمی‌کند. تاًکید می‌کنم وقتی کشور قانون دارد، نمی‌شود هر کسی بیاید و نظرش را بگوید و عده‌ای بر اساس نظر آن‌ها، به احکام اعتراض کنند.

برای کسی که به قتل اعتراف کرده، وکیل چه کاری می‌تواند بکند؟

کوثری درباره تعجیل در اجرای حکم می‌گوید: وقتی کسی جنایت کرده و آدم کشته است، چه حرفی است که عده‌ای از عجله برای اجرا دم می‌زنند. آن‌هایی که این حرف را می‌زنند، حرف بیگانه‌ها را تکرار می‌کنند. به عنوان مثال برخی موضوع «عدم همکاری وکیل تسخیری» را پیش می‌کشند. وقتی کسی خودش قبول دارد قتل کرده و اعتراف کرده و سند و مدرک و فیلم هم موجود است، وکیل چه کاری می‌تواند انجام بدهد و چه دفاعی می‌تواند داشته باشد؟

احکام صادره در اتفاقات اخیر، بر اساس حکم خداست

او حکم اعدام کسانی که مرتکب قتل نشدند را قبول ندارد و می‌گوید: محال است کسی را که مرتکب قتل نشده باشند و در قتل کسی دخیل نباشند، اعدام کنند و به آن‌ها حکم زندان داده می‌شود. البته این دادگاه و قاضی است که از ریزه‌کاری‌ها اطلاع دارند و بر اساس آن تصمیم می‌گیرند. در آمریکا این همه جنایت می‌شود و کسی چیزی نمی‌گوید. وقتی پلیس را سر می‌برند، می‌توان گذشت کرد؟ احکام صادره این روز‌ها بر اساس حکم خدا صادر شده است. کسانی که به احکام صادره اعتراض می‌کنند، چرا درباره جنایات آمریکا و اروپایی‌ها چیزی نمی‌گویند و صدایشان بلند نمی‌شود؟

اگر بسیجی‌ها نبودند، بیگانگان کشور را غارت می‌کردند

سردار کوثری درباره حضور بسیجیان در وقایع اخیر گفت: بسیجی‌ها یک قِران پول هم نمی‌گیرند و برای کمک می‌آیند. اگر بسیجی‌ها نبودند، امنیت نبود و بیگانگان کشور را غارت می‌کردند.

اخبار مرتبط:
دو خبر درباره مشاور رئیس قوه قضائیه / جناب صدیقی! کاش به سکوت خود ادامه می‌دادید
دو خبر درباره مشاور رئیس قوه قضائیه / جناب صدیقی! کاش به سکوت خود ادامه می‌دادید

یکی از شاگردان کاظم صدیقی با انتشار متنی در شبکه اجتماعی ایکس، مدعی شد که وی از امامت جمعه و ریاست بر حوزه علمیه ازگل استعفا داده است.

محمودزاده، نماینده مجلس: دلیل رَدصلاحیتم انتقاد از دولتِ رئیسی بود/ مجلس آینده جامعه را دچار چالش می‌کند
محمودزاده، نماینده مجلس: دلیل رَدصلاحیتم انتقاد از دولتِ رئیسی بود/ مجلس آینده جامعه را دچار چالش می‌کند

نماینده مردم مهاباد در مجلس یازدهم درباره دلایل رد صلاحیتش به دیده‌بان ایران گفت: دولت و وزارت کشور از طریق شورای نگهبان پیگیر رد صلاحیتم بودند چراکه هم منتقد و هم پیگیر استیضاح وزیر کشور بودم و عقب ننشستم. بخش دیگر مربوط به اعتراضات سال گذشته بود که من در اعتراضات از مردم دفاع کردم.

فلاحت‌پیشه: اگر ترامپ پیروز انتخابات شود شرایط خیلی سخت خواهد شد / سود برخی در تحریم و تنش با واشنگتن است
فلاحت‌پیشه: اگر ترامپ پیروز انتخابات شود شرایط خیلی سخت خواهد شد / سود برخی در تحریم و تنش با واشنگتن است

فلاحت پیشه درباره سیاست خارجی دولت رئیسی در مقابل آمریکا گفت: به نظر من دولت رئیسی در زمینه تنش زدایی با آمریکا با شکست مواجه شده است. رئیسی فرصت احیا برجام را از دست داد. زمانیکه میز مسقط هم شکل گرفت، چون ساز و کار مشخص و اعتقاد به تنش زدایی وجود نداشت، این میز هم به نتیجه نرسید.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است