کد خبر : 224256
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۱ - 15:24
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

فعال سیاسی اصولگرا: برخی ازمسئولان متأسفانه سعی می‌کنند با سخنان تند جامعه را تحریک کنند

رئوفیان گفت: برخی ازمسئولان و رسانه‌ها که تریبون در اختیار دارند، متأسفانه سعی می‌کنند با سخنان تند جامعه را تحریک کنند در صورتی که نگاه رهبری این است که حاکمیت براساس رأفت، رحمت و مهربانی بامخالفان برخوردکند.

فعال سیاسی اصولگرا: برخی ازمسئولان متأسفانه سعی می‌کنند با سخنان تند جامعه را تحریک کنند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ تقریبا همه عقلا به این نتیجه رسیده‌اند که راهی جز اصلاح شیوه حکمرانی وجود ندارد و برای آنکه بتوانیم آرامش سیاسی در کشور جاری کنیم و در عین حال صدای مردم را بشنویم، چاره‌ای نیست اصلاح روش‌ها، منش‌ها و البته شیوه اداره کشور.

ابوالقاسم رئوفیان، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی و دبیرکل حزب اسلامی ایران‌زمین درباره این موضوع به «فردا» گفت: «وقایع اخیر با آنچه در سال‌های۷۸, ۸۸، ۹۶ و ۹۸ رخ دادازجهاتی متفاوت است و نظام هم متحمل هزینه‌هایی شد که به نظرم این هزینه‌ها ناشی از سوءتدبیر برخی مسئولان در مقاطع مختلف بود. شاید بتوان گفت آنچه درخرداد۱۴۰۱ درقالب اعتراض به وضع موجوداتفاق افتاد، واکنشی نسبت به سوءمدیر یت‌هایی بود که در سال‌های اخیر رخ داده از تصمیمات نادرست گرفته تا نبود قدرت پیش‌بینی ازپیامدهای اجرای آن تصمیمات غلط ازجمله نحوه مواجهه بامرحومه مهساامینی که بهانه وزمینه ای شدبرای موج آفرینی ازسوی معاندین نظام وهزینه هایی که برمردم ماوایران عزیزمان تحمیل شد.البته در پی این هزینه‌ها یک دستاورد بزرگ به دست آمد؛وآن اینکه مسئولان  نیاز به تجدیدنظر در ساختارها و اصلاح روش‌های موجودرادریا فتندوبه این نتیجه رسید ند که شیوه حکمرانی در نظام جمهوری اسلامی درعرصه‌های داخلی ودیپلماسی  باید اصلاح شود».

او ادامه داد: «رهبر انقلاب در سال‌های گذشته هم این موضوع را متذکر شده بودند. ایشان در سفر به بجنورد قریب به مضمون اشاره کردند که این خانم‌های شل‌حجاب هم از ما هستند و نباید آنها را از خود برانیم و گفتند این موضوع یعنی ضعف حجاب عیب ظاهر است واین عیوب باطن است که درمابمراتب خطرناک‌تر است. ما چنین رهبر مردمداری داریم ومسئولان باید به سخنان ایشان عملاتوجه کنند اما گویابرخی مسئولان یا خواب هستند یا خودشان را به خواب زده‌اند که بایداز شراین قسم دوم بخداپناه برد. از چه زمانی رهبری موضوع  تهاجم فرهنگی،ناتوی فرهنگی وشبیخون فرهنگی را مطرح کردند؟ آیا همان زمان که ایشان نسبت به این مسئله هشدار دادند، توجه ویژه شد؟ نشد! تا آنکه با درگذشت یک دختر جوان بهانه به دست دشمنان داده شد. برخی ازمسئولان و رسانه‌ها که تریبون در اختیار دارند، متأسفانه سعی می‌کنند با سخنان تند جامعه را تحریک کنند در صورتی که نگاه رهبری این است که حاکمیت براساس رأفت، رحمت و مهربانی بامخالفان برخوردکند و برخورد تند حالت استثنایی دارد و تنها از روی ناچاری باید انجام بگیرد. رهبری درهمین دیدار اخیر هم‌ که بانوان داشتند در تجلیل ازحال خوبی که برخی بانوان فاقد پوشش اسلامی درهنگامه دعا و توسلات وعزاداری‌ها پیدا می‌کنند، سخن گفتند و آرزو کردند که کاش به ماهم‌ چنین حال وهوایی دست بدهد، درست هم همین است پس نباید با آنها با رویکردهای سلبی مواجه شد».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «مسئولان در مواجهه با اتفاقات اخیر نمره قبولی نمی‌گیرند. مسئولان باید حساب‌شده با حوادث اخیر برخورد می‌کردند و اگر مجری قانون می‌خوا هد، قانون را اجرا کند، نباید به سلیقه‌گرایی دست دست بزند. وقتی ما خوب عمل نکنیم، دشمن سوءاستفاده می‌کند. بنابراین برای خنثی‌کردن دشمنی دشمنان هم که شده باید حساب شده عمل کنیم. باید آزادی در جامعه داده شود اما قبل از آن باید بدانیم که آزادی چیست. ممکن است برخی آزادی را ولنگاری تعریف کنند که خب ولنگاری با ذات جمهوری اسلامی سازگار نیست، نظام اسلامی اقتضائات والزامات خود را دارد،دراسلام آزادی هدف نیست بلکه راه رسیدن به هدفی والاست؛ هدفی که اسلام تعریفش می‌کند. ما می‌گوییم باید در جهت اهداف اسلامی حرکت کنیم وآزادی یکی از ابزارهای حرکت به این سمت است، سمت خدا و رسیدن به جایی که به جز خدا نبیند».

او درباره ضرورت تحزب در کشور اظهار کرد: «یکی از مصادیق آزادی، آزادی احزاب در فعالیتها ی سیاسی است. متاسفانه امروزه احزاب امکان استفاده از اصل۲۷ قانون اساسی راکه ذیل فصل سوم و مرتبط با آزادی‌های مدنی است ندارند، درمصا حبه‌ای گفتم چرا وزارت کشور به احزاب مجوز برگزاری تجمعات واعتراضات رانمی‌دهد؟دوسه روزبعد وزیرمحترم کشوردر مصاحبه ای گفت: آیین‌نامه‌اش آماده شده درصورت اطمینان ازتامین امنیت تجمع کنندگان مجوز صادر می‌کنیم ومشکلی هم‌باتجمعات نداریم؛ بلافاصله نامه در خواست صدورمجوزتجمع مطالبه گرایانه بازنشستگان آموزش وپروش راروی سربرگ حزب به وزیرنوشتم که قول داده اند در کمیسیون مطرح و تصمیم را اعلام‌کنند که امیدوارم با این درخواست کاملا قانونی حزب موافقت کنند تاحزب بتواند با استفاده ازحق قانونی خود بازنشستگان را برای بیان مطالبات به حق و بر زمین مانده خود از جمله اجرای لایحه دائمی‌شدن همسان‌سازی حقوقشان با شاغلین فراخوان کند ما نباید از اینکه ممکن است در این تجمعات صدایی بلندشود و شعارهنجارشکنانه ای داده شود بطورکلی باب صدور مجوزات را ببندیم و اصل را معطل نگاه داریم، باید آستانه تحمل‌ها بالا برود».

عضو شورای مرکزی جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت گفت: «امیدوارم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سال آینده احزاب بتوانند نقش ویژه‌ای داشته باشند که لاز آنجاکه درباره ضرورت تحزب درکشورصحبت کرده ام بجای او، ازعنوان، موءسس ودبیرکل ادوارجامعه اسلامی فرهنگیان کشور استفاده شود

اخبار مرتبط:
وزیرخارجه اسرائیل: تل‌آویو به دنبال حمله دیپلماتیک به ایران است / به ۳۲ کشور پیام فرستادیم / پیش از آن که خیلی دیر شود، ایران باید متوقف شود
وزیرخارجه اسرائیل: تل‌آویو به دنبال حمله دیپلماتیک به ایران است / به ۳۲ کشور پیام فرستادیم / پیش از آن که خیلی دیر شود، ایران باید متوقف شود

وزیر خارجه رژیم اسرائیل بعد از عملیات ایران در اسرائیل می‌گوید که با مقامات ارشد چند کشور درباره تحریم برنامه موشکی ایران گفت‌و‌گو کرده است.

ابراهیم رئیسی با امیر قطر درباره حمله به اسرائیل گفت وگو کرد
ابراهیم رئیسی با امیر قطر درباره حمله به اسرائیل گفت وگو کرد

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت اتخاذ اقدامات بازدارنده در برابر تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بویژه از سوی کشورهای اسلامی، حمایت‌های کورکورانه برخی کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی را زمینه تنش‌زایی در منطقه دانست و تصریح کرد: کوچکترین اقدام علیه منافع ایران قطعا با پاسخی سهمگین، گسترده و دردناک علیه همه عاملان آن مواجه خواهد شد.

ابوالفضل عمویی: در حمله به اسرائیل از همه توان خودمان استفاده نکردیم
ابوالفضل عمویی: در حمله به اسرائیل از همه توان خودمان استفاده نکردیم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی درباره حمله شنبه شب سپاه به اسرائیل نکاتی را مطرح کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است