کد خبر : 223581
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۹ - 09:02
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

رویکرد جشنواره خیرین مدرسه ساز اصفهان، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است

رئیس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان از برگزاری بیست و چهارمین جشنواره خیرین با رویکرد تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در استان خبر داد.

رویکرد جشنواره خیرین مدرسه ساز اصفهان، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ مجتبی ملااحمدی عصر شنبه در نشست سه جانبه با حضور مدیران کل نوسازی مدارس، آموزش وپرورش و مجمع خیرین مدرسه ساز استان در محل این‌ مجمع افرود: در این جشنواره از خیرین دعوت می شود که بیشترین تلاش خود را برای تکمیل پروژه های مدرسه سازی که از سالهای قبل بلاتکلیف وناتمام‌ مانده و همچنین نوآوری در این عرصه بگذارند.

وی اظهار داشت: همچنین از خیرین می خواهیم‌که علاوه بر مدرسه سازی به مجمع و اداره کل نوسازی مدارس در مدارس کمک کنند تا به این شیوه نسبت به حفظ و نگهداری فضاهای آموزشی تلاش کنند ونیاز کمتری به احداث‌ مدرسه جدید حاصل شود.

به نوشته ایرنا؛ رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان همچنین به رونمایی از اطلس نیازمندی فضاهای آموزش وپرورش در این جشنواره اشاره کرد و افزود: با طراحی و بکارگیری این اطلس، وضعیت مناطق مختلف استان در باب تعداد و نوع مدارس شناسایی می شود تا خیرین با شناخت کامل نسبت به مدرسه سازی اقدام کنند.

وی همچنین راه اندازی سامانه رصد پروژه های خیر ساز را از دیگر طرحهای در دست اقدام این‌مجمع همزمان با برگزاری این‌ جشنواره ذکر کرد وگفت: در این سامانه تمام‌مراحل از زمان انعقاد تفاهمنامه ساخت مدرسه تا بهره برداری رصد و ثبت می شود.

ملااحمدی، رونمایی از طرح مدارس متری را از دیگر برنامه های جشنواره خیرین مدرسه ساز استان عنوان‌کرد وگفت: در این طرح خیرین می توانند در ساخت یک‌مدرسه حتی چند متری را بپذیرند ودر این کار نیک شرکت کنند.

وی با اشاره به وجود یکهزار و ۵۰۰ خیر مدرسه ساز در استان گفت: در مدت ۲ سال و نیم‌گذشته، روند مدرسه سازی در استان رشد ۲،۵ برابری داشته است.

مدیرکل نوسازی،توسعه وتجهیز مدارس اصفهان نیز با اشاره به رشد ۳،۳۱ درصدی جمعیت دانش آموزان استان در سال تحصیلی جاری نسبت به سال گذشته از خیرین دعوت‌کرد که همچنان سنگر مدرسه سازی وکمک به دولت در توسعه فضاهای آموزشی را حفظ کنند.

مجید نسیمی افزود: در سال تحصیلی جاری ۲۳۰ مدرسه با ۲ هزار و ۲۱۹ کلاس و با جمعیت ۶۸ هزار و ۲۱۳ دانش آموز دونوبته اداره می شود.

وی اظهار. داشت: در این راستا برای یک‌ نوبته کردن مدارس در استان به ۲۳۰ مدرسه ۹ کلاسه یا ۱۸۵ مدرسه ۱۲ کلاسه نیاز است.

مدیرکل نوسازی مدارس اصفهان افزود: همچنین در کل استان ۴۰ مدرسه با ۴۰۸ کلاس و ۱۸ هزار و ۲۳۰ دانش آموز بر اثر فرونشست دچار آسیب شده که باید تخلیه و بازسازی شود.

به گفته وی ۹۴ مدرسه نیز با ۷۳۳ کلاس درس در استان جزء مدارس خطرآفرین است که در سالهای اخیر برای ۲۲ مدرسه با ۱۷۷ کلاس به فوریت تخلیه شدند و با استفاده از محل اعتبارات دولتی و همچنین مشارکت خیرین تخریب و بازسازی شده است.

نسیمی یادآور شد: در سال تحصیلی جاری با ۸۴ نفر از خیرین برای اجرای ۹۹ پروژه آموزشی وغیرآموزشی با ۴۸۸ باب کلاس و تعهد ۴۸۶ میلیارد تومانی موافقت‌نامه منعقد شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان نیز گفت: فضا وتجهیزات یکی از عوامل موثر بر روند تعلیم و تربیت صحیح است.

محمدرضا ابراهیمی افزود: با همراهی خوب خیرین مدرسه ساز استان با دستگاه تعلیم وتربیت تعداد مدارس خیرساز استان به بیش از ۲ برابر رسیده است.

وی تصریح کرد: سالانه حدود ۳۵ هزار نفر به جمعیت دانش آموزی این استان اضافه می شود وبه همین دلیل اصفهان بیشترین نقاط بحرانی را به لحاظ لحاظ تراکم دانش آموزی و کمبود فضای آموزشی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان افزود: عموم مدارس دونوبته اصفهان در نقاط مرکزی شهر، شهرکهای اقماری، فولادشهر، شاهین شهر و نجف آباد وجود دارد.

وی بیان داشت: باید تلاش شود تا علاوه بر ساختن مدارس خوب در حفظ و نگهداری مدارس فعلی هم همت صورت گیرد.

ابراهیمی همچنین از خیرین مدرسه ساز استان دعوت کرد که حتی با مقدار جزئی کمک مالی به نهضت مدرسه سازی و توسعه فضای آموزشی در استان کمک کنند.

بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان اصفهان ۲۲ دی در سالن همایش های سیتی سنتر برگزار می شود.

مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان در سال ۱۳۷۸ به منظور جذب هر چه بیشتر خیرین و ساماندهی کمک‌های مردم در حوزه مدرسه‌سازی تشکیل شد، این مجمع با یکهزار و ۵۰۰ عضو در ۱۶ شهرستان استان اصفهان فعال است.

حدود یک‌میلیون دانش‌آموز در بیش از ۶ هزار واحد آموزشی در استان مشغول به تحصیل هستند

اخبار مرتبط:
چرا فلامینگوها پس از چند سال به تالاب گاوخونی بازگشتند؟
چرا فلامینگوها پس از چند سال به تالاب گاوخونی بازگشتند؟

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست استان اصفهان گفت: مرطوب شدن بخشی از تالاب گاوخونی سبب شد تا فلامینگوها برخلاف سال‌های قبل به این تالاب بیایند.

یک سنگ قبر از دورۀ صفوی در کاشان کشف شد
یک سنگ قبر از دورۀ صفوی در کاشان کشف شد

مدیر پایگاه سیلک کاشان گفت: سنگ قبری از منطقه‌ای ثبت شده در ۳۰ کیلومتری غرب کاشان کشف شده که مربوط به دوران متاخر اسلامی و دورۀ صفویه است.

۸۳۷ مددجوی کمیته امداد استان اصفهان صاحب مسکن شدند
۸۳۷ مددجوی کمیته امداد استان اصفهان صاحب مسکن شدند

قائم مقام کمیته امداد استان اصفهان گفت: طبق سیاست‌های کمیته امداد کشور، برای ۳۳ هزار خانواده مددجویان امداد در کشور مسکن آماده و تکمیل شده که سهم استان اصفهان در این زمینه ۸۳۷ مسکن بوده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است