کد خبر : 223367
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۸ - 11:49
دسته‌بندی : اقتصادی
چاپ

ادعای عجیب معاون وزیر کار/ محمود کریمی: امسال بیش از ۹۰۰ هزار شغل ایجاد کرده‌ایم

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به ایجاد بیش از ۹۰۰ هزار شغل در ۹ ماهه نخست امسال، به طور قطعی به تعهد یک میلیون شغل تا پایان سال می رسیم.

ادعای عجیب معاون وزیر کار/ محمود کریمی: امسال بیش از ۹۰۰ هزار شغل ایجاد کرده‌ایم

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمود کریمی بیرانوند شامگاه شنبه در جریان سفر به استان آذربایجان‌غربی و در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: در ۹ ماهه نخست سال جاری بیش از ۹۰۰ هزار شغل در سطح کشور ایجاد شده و با توجه به شرایط موجود به صورت قطعی تا پایان سال تعهد ایجاد یک میلیون شغل محقق خواهد شد.

وی افزود: ایجاد مشاغل در کشور به دنبال بهبود شرایط کسب و کار و سهولت در ایجاد مشاغل انجام شده و به همین دلیل پیگیر ایجاد شرایط بهتر در این زمینه هستیم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به ایجاد شرایط ویژه برای مشاغل با همکاری وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرجع، گفت: تعریف شغل در سامانه‌های ایجاد شده دارای مفهوم خاصی است و بر اساس معیارهای تعریفی مورد پذیرش واقع می‌شود.

وی ابراز داشت: با استفاده از سامانه رصد در حوزه مشاغل تمام امور را بررسی و ثبت می‌کنیم و با بهره گیری از ظرفیت کاربران سامانه به دنبال بهبود شرایط ایجاد و تعریف شغل و نیز بهره گیری از ظرفیت وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها در راستای افزایش تعهدات شغلی هستیم.

کریمی بیرانوند، پرداخت بیش از ۷۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در طول دولت سیزدهم را یکی از افتخارات دولت برشمرد و خاطرنشان کرد: این اتفاق در کنار فعال‌سازی بنگاه‌های نیمه فعال، تراز مثبت تجارت خارجی و نیز بهبود وضعیت رشد اقتصادی رخ داده که قابل تقدیر است.

وی ضمن تقدیر از فعالیت‌های انجام شده در حوزه اشتغالزایی در آذربایجان‌غربی، گفت: شرایط مناسب اشتغال در استان و نیز بهبود شرایط بنگاه‌ها و واحدهای اقتصادی در آذربایجان‌غربی قابل تقدیر است که با تلاش‌های انجام شده نرخ بیکاری در حال حاضر ۷ درصد بوده و نوید روزهای خوبی را در استان می‌دهد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در پایان با بیان اینکه ۶۷ درصد از تعهدات شغلی در آذربایجان‌غربی محقق شده، بیان داشت: اقدامات مناسب و درخشانی در این زمینه انجام شده که امیدواریم با شرایط موجود به سقف تعهدات استانی برسند.

اخبار مرتبط:
نگاهی به بودجه نهادهای دینی در بودجه دولت رئیسی I ببینید
نگاهی به بودجه نهادهای دینی در بودجه دولت رئیسی I ببینید

ستاد امر به معروف و نهی از منکر، مجمع جهانی اهل‌بیت، مجمع جهانی تقریب مذاهب، اعزام جماعت‌های تقریبی، کمک به آستان‌ها، برگزاری سمینارها و دوره‌های آموزشی مذاهب اسلامی تعدادی از ردیف‌های بودجه سالانه در بخش دین هستند که اعتبارات دولتی دریافت می‌کنند.

نماینده مجلس: تعطیلی پنجشنبه‌ها به نفع اقتصاد ما نیست / احتمالاً از نظر مراجع عظام هم تعطیلی شنبه بلامانع باشد
نماینده مجلس: تعطیلی پنجشنبه‌ها به نفع اقتصاد ما نیست / احتمالاً از نظر مراجع عظام هم تعطیلی شنبه بلامانع باشد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در جلسه روز یکشنبه به این نتیجه رسیدیم که تعطیلی روز شنبه به مطالبات مردمی و شرایط حفظ روابط اقتصادی خارجی نزدیک تر است. البته استعلام هایی از مراجع عظام صورت گرفته که فکر می‌کنم نتیجه مثبت است و تعطیلی شنبه بلامانع است.

جلال رشیدی‌کوچی: مردم گنجایش پذیرش افزایش قیمت بنزین را ندارند
جلال رشیدی‌کوچی: مردم گنجایش پذیرش افزایش قیمت بنزین را ندارند

نماینده مجلس یازدهم گفت: مردم در این شرایط اقتصادی، گنجایش پذیرش افزایش قیمت بنزین را ندارند و اگر دولت رئیسی دست به چنین ریسکی بزند، بزرگ‌ترین اشتباه استراتژیک خود را انجام داده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است