کد خبر : 222290
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۳ - 07:20
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

آغاز واکسیناسیون تکمیلی اتباع غیر ایرانی هم‌زمان با سراسر کشور

حسن ذبیحی اظهار کرد: واکسیناسیون تکمیلی اتباع غیر ایرانی علیه بیماری کرونا، سرخک، فلج اطفال، بیماریابی فعال سل و سرخچه از امروز هم‌زمان با سراسر کشور در شهرستان با تشکیل پنج تیم عملیاتی در شهرهای اردستان، زواره، مهاباد و دهستان برزاوند آغاز شد.

آغاز واکسیناسیون تکمیلی اتباع غیر ایرانی هم‌زمان با سراسر کشور

به گزارش سایت خبری مدارا؛ حسن ذبیحی اظهار کرد: واکسیناسیون تکمیلی اتباع غیر ایرانی علیه بیماری کرونا، سرخک، فلج اطفال، بیماریابی فعال سل و سرخچه از امروز هم‌زمان با سراسر کشور در شهرستان با تشکیل پنج تیم عملیاتی در شهرهای اردستان، زواره، مهاباد و دهستان برزاوند آغاز شد.

وی با بیان اینکه این پویش در دو مرحله دی‌ماه و مرحله دوم آن در بهمن‌ماه سال جاری انجام می‌شود، افزود: جمعیت هدف این پویش در شهرستان اردستان حدود ۲۹۰۰ نفر است که از گروه سنی بدو تولد تا ۱۵ سال خواهد بود و با همکاری دیگر دستگاه‌های شهرستان اجرایی می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با اشاره به زمزمه شیوع زیر سویه ویروس کرونای اُمیکرون در کشور، گفت: علائم زیر سویه‌های جدید اُمیکرون که در کشورهای مختلف در حال گسترش است تفاوت چندانی با سویه قبلی ندارد و گلودرد، تب، سرفه، حالت تهوع و اسهال از جمله علائم شایع آن است.

ذبیحی اضافه کرد: موضوعی که بر آن تأکید داریم استفاده ماسک در اماکن عمومی و تجمعات و همچنین تزریق دُز یادآور در افراد بالای ۱۸ سال که دارای بیماری زمینه‌ای هستند، است. مرکز واکسیناسیون در شهر اردستان همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۴ آماده تزریق واکسن به متقاضیان است.

وی در خصوص درخواست خانواده‌ها برای تعطیلی مدارس به دلیل شیوع آنفولانزا و سرماخوردگی، خاطرنشان کرد: شبکه بهداشت و درمان مکاتباتی را با ادارات آموزش و پرورش اردستان و زواره انجام داده و تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز آموزشی کرده است. همچنین کارشناسان ما به صورت دوره‌ای مدارس و مراکز آموزشی را پایش و نسبت به رعایت موارد بهداشتی نظارت می‌کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان با بیان اینکه تصمیم‌گیری در خصوص تعطیلی مدارس در حوزه تصمیم‌گیری شهرستان نیست و مقامات استانی باید در این خصوص نظر بدهند، گفت: موضوعی که مورد تأکید شبکه بهداشت و درمان است و باید در مدارس اجرایی شود جلوگیری از ورود دانش‌آموزان بیمار به مدرسه است. همچنین رعایت نکات بهداشت فردی و استفاده از ماسک از سوی دانش آموزان و معلمان با هدف جلوگیری از گسترش بیماری‌های حاد تنفسی و آنفلوآنزا الزامی است.

اخبار مرتبط:
ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان/ تخلیه روستاهای در معرض سیل ضروری است
ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان/ تخلیه روستاهای در معرض سیل ضروری است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به ادامه بارش ها در شرق و شمال استان اصفهان گفت: تخلیه روستاها و سکونتگاه‌های در معرض سیل ضروری است.

هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد
هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد

اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره سامانه بارشی که از بعد از ظهر امروز فعال می‌شود، هشدار سطح زرد صادر کرد.

برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودروها
برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودروها

رئیس پلیس راهور اصفهان گفت: عوامل پلیس راهور نسبت به توقیف خودروهای دارای وضعیت ظاهری غیراستاندارد و نامتعارف و اعمال قانون صاحبان این قبیل خودروها اقدام می‌کنند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است