کد خبر : 222159
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۲ - 16:03
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

آمار بیماران کرونایی بستری در اصفهان یک و نیم برابر شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان در یک هفته اخیر، یک و نیم برابر شد و به بیش از ۵۰ نفر رسید.

آمار بیماران کرونایی بستری در اصفهان یک و نیم برابر شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ پژمان عقدک، افزود: در اوائل دی امسال، تعداد بیماران کرونایی بستری در استان بین ۳۰ تا ۴۰ نفر بود اما از چهارم دی، این روند صعودی شد و در زمان حاضر به بالای ۵۰ نفر رسیده است.

به نوشته ایرنا؛ وی با بیان اینکه تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نیز در اوائل دی به کمترین میزان و ۲ نفر رسیده بود، اظهار داشت: در طول هفته گذشته، تعداد بیماران بستری در بخش “آی سی یو” نوسان داشت و به هشت نفر هم رسید.

عقدک با اشاره به اینکه بر اساس اعلام وزارت بهداشت، وارد موج هشتم کرونا شده‌ایم، اضافه کرد: زیرسویه‌های جدید اومیکرون با نام‌های “BQ۱” و “XBB” در کشور شناسایی شده که سرعت سرایت آنها نسبت به سویه دلتا پنج برابر است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود در ۴ تا ۶ هفته آینده، سویه‌های جدید به سویه غالب در کشور تبدیل شود و به قله موج هشتم کرونا برسیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های موجود این است که احتمال دارد اوج گرفتن موج هشتم کرونا با موج جدید آنفلوآنزا همزمان شود زیرا اوج گرفتن مجدد آنفلوآنزا در بهمن امسال پیش بینی شده بود.

وی تصریح کرد: با توجه به احتمالات موجود، به همه افراد آسیب پذیر توصیه می‌شود تا برای دریافت واکسن‌های یادآور کرونا و آنفلوآنزا اقدام کنند.

عقدک با تاکید بر ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دوری از افراد علامت دار افزود: افرادی که دچار علائمی مانند درگیر شدن دستگاه تنفسی، عطسه، آبریزش بینی، سُرفه یا مشکلات گوارشی شده اند علاوه بر مراجعه به پزشک، باید خود را قرنطینه کنند.

وی آخرین آمار واکسیناسیون کرونا در استان اصفهان را ۸۷ درصد دُز نخست، ۷۷ درصد دُز دوم، ۴۱ درصد دُز سوم و ۴ درصد دُز چهارم اعلام کرد.

عقدک با بیان اینکه در هفته گذشته نیز فوتی ناشی از کرونا در استان اصفهان نداشتیم، خاطرنشان کرد: بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید-۱۹، هم اینک یک شهرستان نارنجی(پُرخطر) شامل نایین و چهار شهرستان زرد (به نسبت پُرخطر) شامل اردستان، چادگان، بویین میاندشت و فریدن در استان اصفهان داریم و بقیه شهرها در وضعیت عادی بسر می‌برند.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مربوط به ۱۱ دی، تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان ۵۲ و تعداد بیماران بدحال در بخش آی سی یو چهار نفر است.

اخبار مرتبط:
محورهای شرق وشمال اصفهان دچارآبگرفتگی شد/امدادرسانی همه دستگاه‌ها
محورهای شرق وشمال اصفهان دچارآبگرفتگی شد/امدادرسانی همه دستگاه‌ها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: محورهای شمال و شرق استان اصفهان به دلیل بارش دچار آبگرفتگی شده است.

خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بارش باران در شهرستان‌های شمال اصفهان خسارت‌هایی را ایجاد کرد.

اوج فعالیت سامانه‌بارش‌زا در اصفهان طی امشب/دما ۵ درجه‌ کاهش دارد
اوج فعالیت سامانه‌بارش‌زا در اصفهان طی امشب/دما ۵ درجه‌ کاهش دارد

رییس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: فعالیت سامانه بارش زا طی امشب تا فردا در مناطق غرب و شمال استان پیش‌بینی می‌شود.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است