کد خبر : 222130
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۲ - 15:00
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

جواد لاریجانی: برخی می‌خواهند از اینکه سردار سلیمانی گفته‌ «من به هیچ جناح و گروهی وابسته نیستم»، سوءاستفاده کنند/ خط و ربط حاج قاسم شفاف است

مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی گفت: برخی هم می‌خواهند از شخصیت ایشان سوءاستفاده کنند، به ویژه از برخی عبارات ایشان که گفته‌اند من به هیچ جناح و گروهی وابسته نیستم، این حرف درستی است و ایشان عضو هیچ جناحی نبوده اما خط او مشخص بوده است؛ خط او، خط اسلام، نظام، رهبری و جمهوری اسلامی بوده و نظام را حرم معرفی می‌کند و دفاع از نظام را مثل دفاع از حرم می‌داند. ایشان آنقدر مطلب در این حوزه دارد که کسی نمی‌تواند سوءاستفاده کند.

جواد لاریجانی: برخی می‌خواهند از اینکه سردار سلیمانی گفته‌ «من به هیچ جناح و گروهی وابسته نیستم»، سوءاستفاده کنند/ خط و ربط حاج قاسم شفاف است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی گفت: باید پیگیری حقوقی پرونده شهادت حاج قاسم سلیمانی را حتی اگر ۱۰۰ سال هم طول بکشد، ادامه دهیم زیرا نفس این پیگیری موضوعیت دارد.

محمدجواد لاریجانی مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی و تحلیلگر مسائل سیاسی و بین‌الملل درباره آخرین وضعیت پیگیری حقوقی پرونده شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: پیگیری این پرونده حتی اگر ۱۰۰ سال هم طول بکشد باید آن را ادامه بدهیم. نفس این پیگیری حقوقی موضوعیت دارد و نباید فکر کنیم که سریعاً برای آن دادگاه تشکیل می‌شود.

پیگیری پرونده حاج قاسم در مجامع بین المللی ۱۰۰ سال هم طول بکشد باید انجام شود

وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها ۶۰ سال پرونده کمپانی بنز را دنبال کردند، تشریح کرد: رژیم صهیونیستی مدعی بود که کمپانی بنز در زمان هیتلر از اسرای یهودی به عنوان کارگر استفاده کرده و این‌ها بعد از ۶۰ سال پیگیری موفق شدند که چند میلیارد دلار از این کمپانی بگیرند؛ این معنای سمجی است. به شهادت رساندن شهید سلیمانی جنایت علیه همه ملت بود و ما در مواردی که جنایاتی علیه ملت ما شده و حق با ما است، باید با همه امکانات تا آخر پیگیری کنیم، حتی اگر ۱۰۰ سال طول بکشد.

لاریجانی افزود: دولت‌مردان ما باید در هر ملاقاتی با غربی‌ها این مسئله را عنوان کنند. در صحنه‌های بین‌المللی باید کار تبلیغاتی بر روی این موضوع شود و نفس این کار موضوعیت دارد. الحمدالله مطالب زیادی در مورد شخصیت حاج قاسم سلیمانی گفته می‌شود که همه آنها با ارزش است و این کار خوبی است که صداوسیما و سایر رسانه‌ها انجام می‌دهند.

ماجرای دیدار حاج قاسم با پژوهشگران مجموعه دانش‌های بنیادین

مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی در تشریح خاطره‌ای از حضور شهید سلیمانی در این پژوهشگاه گفت: تقریبا دو ماه قبل از شهادت حاج قاسم، ایشان به پژوهشگاه ما آمدند؛ وقتی که پژوهشگران ما متوجه شدند که ایشان در دفتر ما حضور دارد، حدود ۳۰ الی ۴۰ نفرشان جمع شدند و گفتند ما می‌خواهیم با ایشان دیدار کنیم. من یک مقدار نگران هم شده بودم ولی در عین حال به ایشان اطلاع دادم که جمعی از همکاران مشتاق دیدار شما هستند که بین آن‌ها حزب اللهی‌های متدین هستند، شاید افراد غیر حزب اللهی هم میانشان باشد، ولی همه آن‌ها شخصیت‌های علمی هستند.

وی ادامه داد: من به حاج قاسم گفتم که اگر وقت دارید می‌توانیم این دیدار را برقرار کنیم وگرنه من می‌توانم درخواست‌شان را رد کنم. ایشان دیدار را قبول کردند. وقتی پژوهشگران به دیدار ایشان آمدند، انتظار داشتند که سردار سلیمانی یک صحنه جنگی را برای آنها توضیح دهد ولی ایشان بحث بسیار جالبی مربوط به روابط بین‌الملل و امور مربوط به منطقه که اتفاق افتاده یا می‌خواهد اتفاق بیافتد را ارائه کردند.

لاریجانی اضافه کرد: ایشان کاملا مثل یک دیپلمات خبره و با سادگی و تسلط و بدون اشاره به صحنه‌های نبرد برای آنها فضای بین‌المللی را توضیح داد. شهید سلیمانی کاملاً پدیده‌های بین‌المللی را می‌شناخت و نتیجه بحث آن روز این شد که ۳۰-۴۰ نفری که آنجا بودند، به شدت مجذوب ایشان شدند و گفتند ما انتظار داشتیم شما چند صحنه نبرد را برای ما ترسیم کنید ولی شما خیلی جدی مباحث بین‌المللی را توضیح دادید.

مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی افزود: پس از پایان این جلسه بچه‌ها از حاج قاسم درخواست یادگاری کردند و ایشان دستور دادند که تعدادی انگشتر آوردند و بچه‌ها هم برای خودشان و هم برای خانم‌هایشان یادگاری گرفتند. حتی آن ۳-۴ نفری که گرایش غیر حزب اللهی هم داشتند، بعد از جلسه گفتند که ما چنین استراتژیستی در حوزه نظامی را در دنیا نداریم که به این شکل وقتی بحث بین‌المللی می‌کند، بادقت و تخصص وارد شود.

وی بیان کرد: وقتی که سردار سلیمانی به شهادت رسید، حاضران در این جلسه که ایشان را از نزدیک دیده بودند، هفته‌ها درگیر بودند و می‌گفتند ما شبی را بدون یاد ایشان نمی‌خوابیم. البته این نفوذ کلمه و این بصیرت الطاف خاصی است که خداوند وقتی یک انسان را مستعد ببیند، این نعمات را در ظرف وجودی او قرار می‌دهد. شهید سلیمانی شخصیتی است که در تاریخ کشور ما مثل آفتاب می‌درخشد و نسل‌های بعدی ما باید با وجوه مختلف زندگی و تفکر او آشنا باشند.

خط و ربط حاج قاسم شفاف است

لاریجانی خاطرنشان کرد: برخی هم می‌خواهند از شخصیت ایشان سوءاستفاده کنند، به ویژه از برخی عبارات ایشان که گفته‌اند من به هیچ جناح و گروهی وابسته نیستم، این حرف درستی است و ایشان عضو هیچ جناحی نبوده اما خط او مشخص بوده است؛ خط او، خط اسلام، نظام، رهبری و جمهوری اسلامی بوده و نظام را حرم معرفی می‌کند و دفاع از نظام را مثل دفاع از حرم می‌داند. ایشان آنقدر مطلب در این حوزه دارد که کسی نمی‌تواند سوءاستفاده کند.

مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی در پایان خاطرنشان کرد: حاج قاسم سعی داشت حتی برخی از افراد که لغزش‌هایی در گرایش‌های سیاسی داشتند را به این علت که به ایشان محبت داشتند، جذب کند، یعنی سرمایه اجتماعی خودش را برای نظام استفاده می‌کرد و با حوصله با آن‌ها صحبت می‌کرد. خداوند ایشان را رحمت کند و غفران خود را بر ایشان و تمام شهدای اسلام از صدر اسلام تاکنون روزافزون کند و به همه ما توفیق دهد که از دستاوردهای جمهوری اسلامی محافظت کنیم و مدافع ولایت باشد.

اخبار مرتبط:
صادق زیباکلام: جمهوری اسلامی از نظر نظامی شانسی در برابر اسرائیل ندارد / در عملیات وعده صادق، چقدر خسارت به اسرائیل وارد شده؟
صادق زیباکلام: جمهوری اسلامی از نظر نظامی شانسی در برابر اسرائیل ندارد / در عملیات وعده صادق، چقدر خسارت به اسرائیل وارد شده؟

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: این موازنه یک بعد دیگر هم دارد و آن این است که در نتیجه عملیات شنبه شب ایران، چقدر خسارت به اسرائیل وارد شده؟ سوال مهمتر این است که در نتیجه زدن اسرائیل چقدر خسارت وارد شد؟ من فکر نمی‌کنم ایران خودش را موظف بداند که به هر اقدامی از جانب اسرائیل پاسخ بدهد.

آقاتهرانی، نماینده عضو جبهه پایداری: بازگشت گشت ارشاد موفقیت‌آمیز بود
آقاتهرانی، نماینده عضو جبهه پایداری: بازگشت گشت ارشاد موفقیت‌آمیز بود

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس پای کاربران اجرای طرح نور پلیس است و الحمدالله این طرح با موفقیت حرکت می‌کند. امیدواریم طرح عفاف و حجاب که به شورای نگهبان ارسال شده هرچه زودتر تقویت و به یک قانون تبدیل شود و مردم ما قانونمند هستند و به قانون عمل می‌کنند.

حاجی دلیگانی: از برخورد با زنان بی‌حجاب، حمایت می‌کنم
حاجی دلیگانی: از برخورد با زنان بی‌حجاب، حمایت می‌کنم

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی مدعی شد: از دستگاه‌ها می‌خواهیم به تکالیف و وظایفشان در حوزه حجاب وعفاف که در قانون آمده عمل کنند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است