کد خبر : 221764
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۱ - 08:20
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

کشف ۵۷ پرونده جرایم اقتصادی در اصفهان به ارزش ۱۱ هزار میلیارد ریال

فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف 57 پرونده جرایم اقتصادی با ارزش 11 هزار میلیارد ریال توسط کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی طی 9 ماهه سال جاری خبر داد.

کشف ۵۷ پرونده جرایم اقتصادی در اصفهان به ارزش ۱۱ هزار میلیارد ریال

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان اصفهان پیرامون عملکرد پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در ۹ ماهه سال جاری اظهار داشت: کارشناسان این پلیس با اشرافیت و رصد هوشمندانه بازار و نظارت دقیق بر روی تحرکات مجرمان اقتصادی موفق شدند در طول ۹ ماهه سال جاری ۱۵۳ پرونده در حوزه جرایم اقتصادی شامل پولشویی، فرار مالیاتی، احتکار، زمین‌خواری، اخلال دربازار ارز را کشف و به آن‌ها رسیدگی کنند.

به نوشته فارس؛ وی با بیان اینکه ارزش این پرونده‌ها بالغ بر ۱۱ هزار و ۱۶۳ میلیارد ریال است، افزود: در این رابطه ۱۹۵ مجرم اقتصادی نیز دستگیر و برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

میرحیدری بیان کرد: کارشناسان این پلیس در حوزه مبارزه با قاچاق کالا نیز ۲ هزار و ۴۷۶ پرونده را کشف و به مرجع قضایی ارسال کردند که ارزش این پرونده‌ها هم بالغ بر ۵۲۷ میلیارد ریال بود.

تمرکز کارشناسان پلیس بر روی پرونده‌های کلان قاچاق کالا قرار دارد

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه تمرکز کارشناسان پلیس بر روی پرونده‌های کلان قاچاق کالا قرار دارد، تصریح کرد: ارزش ریالی ۵۲۱ پرونده کشف شده بالای یک میلیارد ریال و ارزش ریالی ۱۹۷ پرونده قاچاق کالا بالای ۵ میلیارد ریال بودند.

وی خاطرنشان کرد: به افراد فرصت‌طلب و سودجویی که با دور زدن قانون، قاچاق کالا و احتکار کالاهای اساسی به اقتصاد کشور ضربه می‌زنند و باعث بروز مشکلات عدیده در زندگی مردم می‌شوند، هشدار می‌دهم که دیر یا زود پلیس به سراغ آنان می‌آید و قطعاً تاوان اقدامات مجرمانه خود را خواهند دید.

انهدام ۱۲۲ باند سرقت در ۹ ماهه سال جاری

میرحیدری در خصوص عملکرد پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در ۹ ماهه سال جاری نیز گفت: در این مدت ۱۲۲ باند سرقت توسط کارآگاهان این پلیس منهدم شدند که این باندها شامل ۲۷باند سرقت منزل، ۶ باند سرقت مغازه، ۱۶ باند سرقت اماکن خصوصی، یک باند سرقت موتورسیکلت، ۱۳ باند سرقت خودرو، ۷ باند سرقت داخل خودرو، ۱۰ باند سرقت به عنف، ۶ باند موبایل قاپی، یک باند راهزنی، ۲ باند جیب‌بری، ۳ باند سرقت احشام، ۲۱ باند سرقت سیم برق،۳ باند سرقت مسلحانه و ۶ باند نیز سرقت خُرد بودند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه کشف و استرداداموال مسروقه به مال باختگان هموار به به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی پلیس استان اصفهان است، تصریح کرد: در ۹ ماهه امسال ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اموال مسروقه کشف و به مال باختگان مسترد شده است که این اقدام رضایتمندی بالای شهروندان را نیز به همراه داشت.

کاهش ۹ درصدی سرقت منزل

وی اضافه کرد: در همین زمینه ۵۰۸ نفر از محکومان متواری شناسایی و دستگیر شدند که ۳۵۱ نفر از آن‌ها دارای احکام مرتبط با سرقت بودند.

میرحیدری خاطرنشان کرد: با مجموع اقدامات صورت گرفته و همچنین همکاری و مشارکت مردم استان کاهش‌های قابل توجهی در برخی از سرقت‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل را شاهد بودیم که از آن جمله می‌توان به کاهش ۹.۴ درصد سرقت منزل ،۱۱.۶ درصدی سرقت مغازه، ۱.۹ درصدی سرقت خودرو ،۲.۳ درصدی سرقت احشام ،۶.۲ درصدی قاپ زنی، ۱۱.۵ درصدی جیب بری ،۱۸.۷ درصدی کش و روزنی اشاره کرد.

اخبار مرتبط:
چرا فلامینگوها پس از چند سال به تالاب گاوخونی بازگشتند؟
چرا فلامینگوها پس از چند سال به تالاب گاوخونی بازگشتند؟

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست استان اصفهان گفت: مرطوب شدن بخشی از تالاب گاوخونی سبب شد تا فلامینگوها برخلاف سال‌های قبل به این تالاب بیایند.

یک سنگ قبر از دورۀ صفوی در کاشان کشف شد
یک سنگ قبر از دورۀ صفوی در کاشان کشف شد

مدیر پایگاه سیلک کاشان گفت: سنگ قبری از منطقه‌ای ثبت شده در ۳۰ کیلومتری غرب کاشان کشف شده که مربوط به دوران متاخر اسلامی و دورۀ صفویه است.

۸۳۷ مددجوی کمیته امداد استان اصفهان صاحب مسکن شدند
۸۳۷ مددجوی کمیته امداد استان اصفهان صاحب مسکن شدند

قائم مقام کمیته امداد استان اصفهان گفت: طبق سیاست‌های کمیته امداد کشور، برای ۳۳ هزار خانواده مددجویان امداد در کشور مسکن آماده و تکمیل شده که سهم استان اصفهان در این زمینه ۸۳۷ مسکن بوده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است