کد خبر : 221535
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۰ - 08:32
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

رشد ۴ برابری پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان/ سرمایه‌گذاری موتور محرکه زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان‌‌ گفت: به دلیل اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، امسال رشد 4 برابری پرداخت تسهیلات به این شرکت‌ها از طریق تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸ را شاهد هستیم.

رشد ۴ برابری پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان/ سرمایه‌گذاری موتور محرکه زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری

به گزارش سایت خبری مدارا؛ و به نقل از روابط عمومی شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، امیررضا نقش معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان‌‌ در رویداد ملی «تاثریا» در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، با اشاره به اهمیت فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، اظهار کرد: امروز نیروهای جوان، متخصص و خلاق ما توانسته‌اند اتفاقات خوبی را رقم بزنند، شعار راهبردی «ما می‌توانیم» که در ابتدای انقلاب توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی مطرح شد، یکی از عوامل دستیابی ما به جایگاه فعلی است.

به نوشته فارس؛ وی افزود: شرایط را باید به‌گونه‌ای رقم زد که استعدادها و فرصت‌های موجود برای رفع نیاز کشور اثربخش باشد، امروز فناوری ارزش‌آفرین برای کشور اهمیت دارد و مقدمه این مهم مسأله‌محور بودن آن و لازمه مسأله‌محور بودن هم متناسب با نیاز کشور رشد کردن فناوری است.

نقش با بیان اینکه امروز چالش‌هایی در کشور وجود دارد که تنها به دست سرمایه‌های انسانی موجود قابل حل است، گفت: در فناوری ارزش‌آفرین، جامعه‌محور بودن و خدمت آن به جامعه اهمیت دارد، حرکت فناوری به سمت نیاز بازار اتفاق خوبی است که امروز شاهد هستیم و نیازها باید عرضه و با توجه به توانمندی موجود در کشور حل شود.

اصل ۴۴ قانون اساسی باید به صورت واقعی اجرا شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان‌‌ تصریح کرد: در نظام نوآوری هر کشور باید سه ضلع مثلث دولت، دانشگاه و ملت وجود دارد، تا زمانی که رکن اصیل قانون اساسی کشور یعنی اصل ۴۴ به صورت واقعی محقق نشود، نباید انتظار تغییر بزرگی در بخش‌های مختلف کشور داشته باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به توانمندی استان اصفهان در عرصه دانش‌بنیان، در این دوره از فعالیت مدیریت استان تلاش شده روز به روز شرایطی فراهم شود تا شاهد رشد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در استان باشیم، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، گل سرسبد زیست‌بوم فناوری کشور است.

نقش با بیان اینکه در تلاش هستیم با احصا مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور برای آن‌ها گام برداریم، عنوان کرد: یکی از چالش‌های موجود، چالش تأمین مالی است؛ نگاه ما برای حل این چالش، گره نزدن آن به تسهیلات بانکی و استفاده از روش‌های تأمین مالی مختلف است، به بیان دیگر به دنبال تدوین روش‌هایی هستیم که به تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور کمک کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان‌‌ تصریح کرد: به دلیل اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، امسال رشد ۴ برابری پرداخت تسهیلات به این شرکت‌ها از طریق تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸ را شاهد هستیم.

سرمایه‌گذاری موتور محرکه زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری

احسان یزدیان، معاون توسعه فناوری شهرک علمی تحقیاتی اصفهان در ادامه این مراسم گفت: یکی از موتورهای محرکه فضای کارآفرینی و فناوری کشور، سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور است، این شرکت‌ها از ابتدای تأسیس تا زمانی که به بلوغ لازم برای ورود به بازار سرمایه دست یابند، نیاز به سرمایه‌پذیری دارند و در این مرحله نقش سرمایه‌گذاران خطرپذیر بسیار پررنگ است.

وی افزود: شبکه‌سازی و تسهیل حضور سرمایه‌گذاران یکی از وظایف شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان است و به همین دلیل اقدامات مختلفی را در راستای تسهیل و توسعه سرمایه‌گذاری انجام می‌‌شود.

یزدیان ادامه داد: ایده شکل‌گیری این اکوسیستم برای اولین بار در کشور، در سال ۱۳۷۲ و در اصفهان شکل گرفت، این مسأله در کنار اقدامات انجام شده باعث شد تا امروز تعداد واحد‌های دانش‌بنیان و فناوری که پتانسیل سرمایه‌پذیری دارند، بسیار زیاد باشد.

معاون توسعه فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ادامه داد: گردش مالی امروز شرکت‌های مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در کنار آمار فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که اغلب از برترین دانشگاه‌های کشور هستند، به ترتیب نشان‌دهنده پتانسیل سرمایه‌پذیری و ظرفیت رشد و توسعه فناوری این شرکت‌ها است.

وی تصریح کرد: کمتر از ۵ درصد سرمایه‌گذاری انجام شده در شهرک توسط بخش دولتی بوده و بنابراین بیش از ۹۵ درصد آن توسط بخش خصوصی انجام شده است، در همین راستا شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به دنبال ایجاد اتاق سرمایه‌گذاری به منظور تسهیل سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور است.

یزدیان خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور برای موفقیت نیازمند مشارکت همه بازیگران زیست‌بوم است.

لازم به ذکر است، رویداد ملی و مسأله‌محور «تا ثریا» با هدف شبکه‌سازی و تسهیل سرمایه‌گذاری در راستای تقویت تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار شد. در این رویداد توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور ارائه و ۵۰ طرح نیازمند سرمایه برای تجاری‌سازی معرفی شد.

اخبار مرتبط:
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس اصفهان افتتاح شد
مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس اصفهان افتتاح شد

سرپرست مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است