کد خبر : 221311
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۰۸ - 19:19
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

منواُکسیدکربن جان ۱۳ اصفهانی را گرفت

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان گفت: ۲۵۲ نفر در این استان در سالجاری بر اثر استنشاق گاز منواُکسیدکربن، مسموم شدند و ۱۳ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

منواُکسیدکربن جان ۱۳ اصفهانی را گرفت

به گزارش سایت خبری مدارا؛ روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی روز پنجشنبه به نقل از دکتر فرهاد حیدری افزود: میزان موارد مسمومیت با گاز منواُکسیدکربن در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۲۷ درصد افزایش داشته است.

به نوشته ایرنا؛ سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان اظهار داشت: در این مدت از مجموع حوادث رانندگی منجر به جرح در این استان ۴۳ هزار و ۶۴۲ مورد در مناطق شهری و ۱۸ هزار و ۲۸۵ مورد در نقاط جاده ای استان رخ داده است.

وی اضافه کرد: بالگرد امدادی اورژانس از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه ۵۳ بار به ماموریت اعزام و ۷۷ بیمار و مصدوم را به مراکز درمانی استان اصفهان منتقل کرد.

حیدری افزود: امداد هوایی اورژانس استان اصفهان در مدت مشابه سال گذشته، در ۲۷ ماموریت امدادی، ۳۴ بیمار و مصدوم را به مراکز درمانی منتقل کرده است که از افزایش ارائه خدمات اورژانس هوایی در سطح استان حکایت دارد.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی این استان از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، به ۲۱۹ هزار و ۷۴۶ ماموریت امدادرسانی اعزام شدند که از مجموع آنها ۱۵۷ هزار و ۸۲۰ مورد مربوط به حوادث غیرتصادفی و ۶۱ هزار و ۹۲۷ مورد حوادث رانندگی بوده است.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان با بیان اینکه اظهار داشت: فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از ۱۶۱ پایگاه امدادی شامل ۸۱ پایگاه شهری، ۷۹ پایگاه جاده ای و یک پایگاه امداد هوایی و ۵ اتاق فرمان برخوردار است.

مُنواُکسیدکربن، گازی بی‌رنگ و بی‌بوست که “قاتل نامرئی” هم خوانده می شود، عمده‌ترین منبع تولید این گاز، سوختن ناقص نفت و گاز است ولی در اثر احتراق هر نوع ماده سوختنی بویژه در محیط‌های دربسته و فاقد اکسیژن، تولید گاز مُنواُکسید کربن امکان‌پذیر است.

اخبار مرتبط:
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس اصفهان افتتاح شد
مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس اصفهان افتتاح شد

سرپرست مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است