کد خبر : 221175
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۰۸ - 09:16
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

مدرسه زمستانی نسل چهارم صنعت در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود

رئیس دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: مدرسه زمستانی نسل چهارم صنعت ۱۳ و ۱۴ دی ماه به همت دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه صنعتی اصفهان و با حضور نمایندگانی از صنایع بزرگ و دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود.

مدرسه زمستانی نسل چهارم صنعت در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ پیمان مصدق رئیس دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه برای اولین بار در ایران مفاهیم انقلاب صنعتی چهارم ارائه می‌شود، اظهار داشت: مدرسه زمستانی نسل چهارم صنعت (Industry 4.0) ، ۱۳ و ۱۴ دی ماه به همت دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه صنعتی اصفهان و با حضور نمایندگانی از صنایع بزرگ و دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: این دوره تخصصی، زمینه آشنایی دانشجویان کشور با فناوری‌های مرتبط با نسل چهارم صنعت را فراهم می‌کند و به متخصصان صنعت کمک می‌کند تحول دیجیتال در کارخانه‌های خود را دنبال کنند.

به گزارش فارس؛ مصدق با بیان اینکه پیاده‌سازی انقلاب صنعتی چهارم در صنایع به کاهش هزینه‌ها و بهره‌وری بیشتر در تولید کمک می‌کند و اجازه می‌دهد مشتریان محصولات با کیفیت را انتخاب کنند، گفت: سه پایه اصلی برای انقلاب صنعتی چهارم، دسترسی به شبکه اینترنت پرسرعت، هوش مصنوعی و اتوماسیون است.

دانشیار دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان برگزاری این رویداد را برای صنایع و دولتمردان فرصتی ارزشمند دانست تا با مبانی و بنیادهای فکری انقلاب صنعتی چهار به طور دقیق آشنا شوند و توان برنامه‌ریزی و بسترسازی برای آینده صنعت را در آینده به دست آوردند.

وی با بیان اینکه در این دوره به طور خاص، بر روی پژوهش‌های محققان و صنایع در زمینه فرصت‌ها و چالش‌های این حوزه تمرکز خواهد شد، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌ها برای گذار به نسل چهارم، آموزش است و بدون حضور جامعه‌ جوان دانشگاهی این گذار پایدار نخواهد بود.

مصدق با اشاره به موضوعات مورد اهمیت در این مدرسه علمی گفت: شرکت‌کنندگان در این دوره با مقدمات نسل چهارم صنعت، اجزای تشکیل دهنده آن، کاربردها و مزایای آن در قیاس با روش‌های تولید مرسوم آشنا خواهند شد و دیدگاهی کلی نسبت به چگونگی استفاده از فرایندهای هوشمند، کلان داده‌ها و هوش مصنوعی در فرایندهای تولید در آینده و پیاده‌سازی روش‌های کسب و کار نوین به دست خواهند آورد.

دبیر علمی این رویداد تصریح کرد: علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به وبگاه این رویداد به نشانی ttps://english.iut.ac.ir/industry-4.0 مراجعه کنند.

لازم به ذکر است، صنعت نسل چهارم، بر اساس زیرساخت‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات، روند تولید محصول را از سفارش تا تولید و سپس خدمات پس از فروش و مشکلات قطعات و ماشین آلات را در یک مجموعه بهم پیوسته، سازمان می‌دهد.

اخبار مرتبط:
شکستگی لوله انتقال آب زاینده‌رود به کاشان تخریب غیرعمد بود
شکستگی لوله انتقال آب زاینده‌رود به کاشان تخریب غیرعمد بود

رییس گروه بهره‌برداری و نگهداری از سد زاینده‌رود با بیان اینکه شکستگی لوله در رینگ کاشان ترمیم شد، گفت: برآورد عوامل مبنی بر تخریب غیرعمد خط لوله بر اثر عملیات لایروبی قنات بود.

محورهای شرق وشمال اصفهان دچارآبگرفتگی شد/امدادرسانی همه دستگاه‌ها
محورهای شرق وشمال اصفهان دچارآبگرفتگی شد/امدادرسانی همه دستگاه‌ها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: محورهای شمال و شرق استان اصفهان به دلیل بارش دچار آبگرفتگی شده است.

خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بارش باران در شهرستان‌های شمال اصفهان خسارت‌هایی را ایجاد کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است