کد خبر : 220722
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۰۶ - 04:19
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

چراغ سبز شورای اهواز برای ورود شهرداری به بورس

لایحه درخواست صدور مجوز ورود در بازار سرمایه دستور جلسه صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اهواز بود که با تصویب این لایحه، مقرر شد شهرداری با ۵۰ میلیارد ریال وارد این بازار شود.

چراغ سبز شورای اهواز برای ورود شهرداری به بورس

دبیر دوم و رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی کلانشهر اهواز در نودمین جلسه رسمی در صحن علنی این شورا درباره این لایحه افزود: ورود به بورس نباید تنها برای سرمایه گذاری باشد بلکه انتظار این است که شهرداری از بورس برای خرید کالاهای مورد نیاز از جمله قیر با قیمت مناسب اقدام کند.

عادل شیشه گری ادامه داد: شهرداری تهران از جمله شهرداری های کشور است که در بورس فعال است و این شهرداری تنها با خرید قیر از بورس به جای بازار آزاد، موفق به صرفه جویی بزرگ چندین میلیارد تومانی شده است این انتظار از شهرداری اهواز نیز وجود دارد که نیازهای خود را برای کاهش هزینه ها از بورس تامین کند.

در کنار فرصت ها به تهدیدات بورس هم توجه شود

عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز در این جلسه با اعلام موافقت برای ورود شهرداری به بازار بورس گفت: بورس بهترین راه برای جلو افتادن به تورم است ضمن اینکه خرید آسان و فروش آسان از مزایای دیگر بورس است.

سید ناصر مهداوی با بیان اینکه باید در کنار مزایا به تهدیدات بورس نیز توجه کرد، گفت: هیجان پذیری و تحت تاثیر قرار گرفتن بورس نسبت به مسایل سیاسی و منطقه ای، خطر ورشکستگی شرکت ها و ریسک پذیری این بازار مواردی است که باید به تهدیدات این بازار نیز توجه شود.

پیش بینی بسته ۵۰ میلیارد ریالی برای ورود به بورس

معاون مالی و اقتصادی شهرداری اهواز نیز در این جلسه یکی از راه های حفظ و پایدار سازی درآمد شهرداری ورود به بازار سرمایه است به همین دلیل شهرداری اهواز به دنبال تبدیل بخشی از نقدینگی خود به سهام است که در قانون درآمدهای پایدار این اجازه به شهرداری داده شده است.

مهدی آذربایجانی با بیان اینکه یک بسته ۵۰ میلیارد ریالی برای ورود شهرداری اهواز به بازار بورس پیش بینی شده است گفت: ورود بخشی از نقدینگی شهرداری به بازار سرمایه به منظور ایجاد ارزش افزوده و پایدار سازی سرمایه شهرداری در برابر نوسانات بازار است.

آذربایجانی ادامه داد: شهرداری اگر چه وظیفه خدمت رسانی دارد ولی یک بنگاه اقتصادی است که باید برای ارایه خدمت و ارتقای خدمت رسانی به شهروندان درآمد نیز داشته باشد.

وی افزود: بسیاری از مشکلات کنونی اهواز به دلیل تامین نشدن اعتبار مورد نیاز طرح های عمرانی است به همین دلیل شهرداری ها باید ضمن تلاش برای حفظ و افزایش دارایی های خود از نظر اقتصادی نیز بزرگتر شوند.


ورود به بورس فرصت های جدیدی برای شهرداری ایجاد می کند

وی ارزش دارایی شهرداری اهواز را بسیار بیشتر از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: بخشی از این سرمایه را می توان وارد بازار کرد که بازار بورس توان حفظ ارزش این دارایی ها را دارد.

آذربایجانی گفت: شهرداری سبدهای سهامی از انواع سهم های مختلف که صنعت های پرسود بازار بورس هستند به عنوان دارایی خریداری می کند.

وی با اشاره به ویژگی های بازار بورس گفت: نقدشوندگی بالا، استفاده از سهام برای وثیقه گذاری بانکی، امنیت بالا موجب شده تا شهرداری های پیشتاز کشور از جمله شهرداری تهران وارد بازار سرمایه شوند.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری اهواز با بیان اینکه در پنج سال اخیر بازار بورس در میان بازارهای مالی و خدماتی بیشترین بازده را داشته است گفت: ورود شهرداری ها به بازار بورس ظرفیت ها و فرصت های جدیدی را برای شهرداری ایجاد می کند.

در این جلسه علاوه بر تصویب لایحه درخواست صدور مجوز ورود در بازار سرمایه (بورس)، اصلاح اساسنامه، نمودار و افزایش سرمایه پنج سازمان شهرداری اهواز شامل سازمان های آرامستان ها، حمل و نقل ریلی، حمل و نقل بار، مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی، آتش نشانی و خدمات ایمنی از دیگر لوایحی بود که در این جلسه از شورا مورد بررسی قرار گرفت که اعضا به این لوایح رای مثبت دادند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است