کد خبر : 217142
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۳ - 02:03
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

پسماندهای عفونی مطب‌های اهواز بی‌خطرسازی می‌شوند؟

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز با بیان اینکه حدود یک هزار و ۳۰۰ مطب و کلینیک درمانی کوچک در اهواز پسماند عفونی تولید می‌کنند، گفت: امیدواریم تا یکی دو ماه آینده آمار این مراکز و میزان پسماند عفونی تولید شده در آن‌ها، دقیق‌تر شود.

پسماندهای عفونی مطب‌های اهواز بی‌خطرسازی می‌شوند؟

علی بنی‌عگبه با اشاره به وضعیت پسماندهای عفونی مطب‌ها و مراکز پزشکی کوچک اظهار کرد: با توجه به پراکندگی مطب‌ها و کلینیک‌های درمانی کوچک، فعلا آمار دقیقی از این مراکز در دست نیست و در حال تکمیل آمار هستیم اما تقریبا در غرب اهواز حدود ۸۰۰ و در شرق اهواز حدود ۵۰۰ مرکز درمانی کوچک در حال تولید پسماند عفونی هستند.

وی افزود: آمار دقیقی از میزان پسماند عفونی که این مراکز تولید می‌کنند در دست نیست اما امیدواریم تا یکی دو ماه آینده آمار این مراکز و میزان پسماند عفونی تولید شده در آن‌ها، دقیق‌تر شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز گفت: سازمان نظام پزشکی اهواز اوایل امسال به منظور جمع‌آوری پسماند عفونی این مراکز با دو شرکت قرارداد منعقد کرد اما شرکتی که در غرب اهواز در حال فعالیت بود نتوانست تعهدات خود را عملی کند و قرارداد با این شرکت فسخ شده است. از آبان‌ماه شرکت در حال فعالیت در شرق اهواز، جمع‌آوری پسماند عفونی مطب‌ها و کلینیک‌های درمانی کوچک غرب اهواز را نیز بر عهده گرفته است.

بنی‌عگبه ادامه داد: این شرکت فعلا تنها این پسماندها را جمع‌آوری می‌کند و به سایت صفیره انتقال می‌دهد و پسماندها تحت پروتکل‌های خاصی، با آهک زدن دفع می‌شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز با بیان اینکه این شرکت باید سایت بی‌خطرسازی خود را فعال کند، گفت: شرکت فعال، در حال اجرای سایت بی‌خطرسازی است و امیدواریم تا یک ماه آینده این سایت راه‌اندازی شود تا پسماندهای جمع‌آوری شده در این مکان بی‌خطرسازی و سپس در سایت صفیره دفع شوند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است