کد خبر : 216109
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۸ - 21:36
دسته‌بندی : بین الملل
چاپ

درخواست مهلت نتانیاهو برای تشکیل دولت

نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی از رئیس این رژیم خواست مهلت تشکیل دولت را به مدت دو هفته دیگر تمدید کند.

درخواست مهلت نتانیاهو برای تشکیل دولت

به گزارش سایت خبری مدارا؛ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به اسحاق هرتزوگ، رئیس این رژیم گفت: همچنان مسائلی در خصوص تعیین وزرای کابینه وجود دارد. ما در حال مذاکره هستیم و به پیشرفت دست یافته‌ایم اما نیازی به تمدید مهلت تشکیل دولت وجود دارد.

به نوشته ایسنا، نتانیاهو پنجشنبه توافقی را با حزب تندروی “شاس” امضا کرد. این یک گام مهم در مسیر تشکیل دولت رژیم صهیونیستی است. بر اساس این توافق، حزب شاس پنج پست وزارتی در دولت آتی خواهد داشت.

حزب لیکود پیشتر نیز توافق‌های ائتلافی را با حزب “صهیونیسم دینی” به رهبری بتسلئیل اسموتریچ و “قدرت یهود” به رهبری ایتامار بن گویر و حزب “نعوم” که هر سه جزو احزاب افراطی هستند، امضا کرد.

بر اساس توافق حزب لیکود و حزب شاس قرار است آرییه درعی، رهبر این حزب افراطی وزارت امور داخلی و بهداشت را در دولت آتی برعهده بگیرد. وی همچنین قرار است معاون نخست وزیر باشد اما از جمله موانعی که درباره مشارکت وی در دولت وجود دارد محکومیت درعی به خاطر تخلفات مالیاتی است.

مذاکرات تشکیل دولت توسط نتانیاهو به نظر پیچیده می‌رسد چرا که وی مجبور است پست‌های حساس را به شخصیت‌های جنجالی مثل بن گویر و اسموتریچ بدهد که مواضع نژادپرستانه‌ای علیه فلسطینی‌ها دارند و مسئولان بین المللی نسبت به مشارکت این دو فرد در دولت نتانیاهو هشدار داده‌اند. قرار است بن گویر پست وزارت امنیت “ملی” را در اختیار داشته باشد.

اخبار مرتبط:
بلینکن برای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض بزودی به عربستان می‌رود
بلینکن برای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض بزودی به عربستان می‌رود

رسانه آمریکایی اکسیوس روز سه شنبه به وقت محلی به نقل از دو مقام آمریکایی و یک مقام عرب گزارش داد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا پس از سفرش به چین، این هفته قصد دارد به عربستان سعودی سفر کند.دولت بایدن به کار به سمت یک توافق بالقوه که می تواند راه را برای عادی سازی روابط عربستان با اسرائیل هموار کند، ادامه می دهد

هیات اقتصادی کره‌شمالی عازم ایران شد
هیات اقتصادی کره‌شمالی عازم ایران شد

خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز چهارشنبه اعلام کرد یک هیات اقتصادی پیونگ یانگ به ریاست وزیر امور اقتصادی خارجی این کشور عازم ایران شده است.

نخست‌وزیر پاکستان: یک شهر را در لاهور به نام فردوسی نامگذاری کردیم
نخست‌وزیر پاکستان: یک شهر را در لاهور به نام فردوسی نامگذاری کردیم

نخست‌وزیر پاکستان در نشست خبری مشترک با رئیس جمهور ایران گفت: در سال ۲۰۰۹ که به تهران آمدم در نشستی که برای اقبال برگزار کردید شرکت کردم و ما هم در پنجاب نشست فردوسی را اجرا کردیم و یک شهر را در لاهور به نام فردوسی نامگذاری کردیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است