کد خبر : 216073
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۸ - 20:33
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

واکنش یک امام‌ جمعه به طرح جنجالی مجله تایم/منظور مجله تایم از «زنان قهرمان»، زنانی هستند که روسری‌های خود را آتش زدند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: دولت در عرصه‌های مختلف عملکرد قابل تحسینی داشته اما در عرصه تبلیغ مظلوم واقع شده است.

واکنش یک امام‌ جمعه به طرح جنجالی مجله تایم/منظور مجله تایم از «زنان قهرمان»، زنانی هستند که روسری‌های خود را آتش زدند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل اظهار کرد: اختصاص اعتبار برای بیماران خاص از سوی دولت جای قدردانی دارد.

به نوشته مهر، وی خاطرنشان کرد: دولت ۵ هزار میلیارد به ۱۰۷ بیماری خاص اختصاص داده که پیش از این تعداد بیماری خاص که دولت هزینه آن را تأمین می‌کرد بسیار محدود بود و تنها در پنج بیماری هموفیلی، ام اس، تالاسمی، دیالیزی و پیوند کلیه این مساعدت‌ها صورت می‌گرفت.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: برای اولین بار ۱۰۷ بیماری خاص مثل تمام سرطان‌ها، سکته مغزی، تمام بیماران ژنتیکی، بیماری بال پروانه‌ای، پرستاری در منزل، گفتار درمانی در منزل، صعب العلاج ها بیماری‌های مادرزادی، شیمی درمانی و… مورد حمایت قرار گرفتند.

عاملی با اشاره به اینکه جای بسیار تأسف است که دولت فعلی برای کارهای مثبت خود قدرت تبلیغ ندارد، افزود: این گونه حمایت از بیماران خاص در دنیا نظیر ندارد.

وی با اشاره به اینکه مجله آمریکایی تایم اخیراً زنان ایرانی را به عنوان قهرمانان سال ۲۰۲۲ و رئیس جمهور اوکراین را شخصیت سال ۲۰۲۲ معرفی کرده است، گفت: مجله آمریکایی تایم زلنسکی را که ملت خود را دم تیغ روسیه داد و کشور خود را فقط به خاطر ملحق شدن به اتحادیه اروپا به یک ویرانه تبدیل ساخت شخصیت سال و زنان ایران را قهرمانان سال ۲۰۲۲ معرفی کرد و ۹ کشور که غالباً اروپایی هستند نیز این هفته طی بیانیه ای ایران را به خاطر نقض حقوق زنان محکوم کردند به اعتقاد آنها زنان در ایران بدبخت، بیچاره و محروم از حقوق اساسی هستند.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه کرامت زن در کشور آنها شکسته اما با وقاحت کامل به زن محتشم ایرانی تهمت می‌زنند، تصریح کرد: دولت‌هایی که از روی اغراض سیاسی و مطامع دنیوی و تشفی خاطر و انتقام چشمان خود را بر واقعیت‌ها می‌بندند و به ایران اسلامی تهمت می‌زنند جای تأسف دارند.

عاملی خطاب به کشورهای اروپایی که تهمت عدم برخورداری زنان از حقوق اساسی را به ایران می‌زنند، گفت: من به آنها یک توصیه خیرخواهانه دارم و آن اینکه اگر می‌خواهند درباره زن ایرانی حکم کنند اول شروط مندرج در عقدنامه ایران را که برای تمام زوجین ایرانی الزامی است بخوانند سپس درباره زنان ایرانی حکم کنند اگر آن شروط را بخوانند اگر ذره‌ای انصاف داشته باشند حتماً از خجالت دروغ بزرگ شأن خیس عرق می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: ای کاش سفارتخانه این ۹ کشور به دولت‌های خود گزارش دهند که ملت ایران و مخصوصاً زنان به این بیانیه به چشم کاملاً استهزاء، جک و مضحک نگاه می‌کنند.

اروپا و آمریکا ادعای امنیت زنان را اثبات کند

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه اروپا و آمریکا اول ثابت کنند زن در آن کشورها امنیت دارد سپس به ما درس اخلاق بگویند، افزود: اخیراً نمایندگان زن پارلمان اروپا به رئیس پارلمان اروپا شکایت کردند که ما از دست مردان در امنیت نیستیم اوباما در علت شرکت خود در دومین دوره ریاست جمهوری گفت فقط به خاطر امنیت دو دخترم در برابر اشرار می‌خواهم دوباره رئیس جمهور بشوم یعنی حتی دختران رئیس جمهور هم در کشور آنها امنیت ندارند.

عاملی بیان کرد: وقتی در پارلمان اروپا برای زن امنیت نیست معنایش این است که در هیچ کجای آن کشورها برای زن امنیت نیست وقتی برای دختران رئیس جمهور امنیت نیست معنایش این است که برای آنها در هیچ جای آمریکا امنیت نیست با این حال این نهایت وقاحت است که آنها با حرص و ولع سنگ دفاع از زن ایرانی را به سینه می‌زنند.

عاملی گفت: به خانم‌های مکشفه هم می‌گویم روزی خواهد رسید که خداوند از شما سوال خواهد کرد که شما چه کار کردید که دشمن من، دشمن دین من و دشمن قرآن من از شما تعریف کرد و تو را قهرمان نامید و آن روز روز سختی خواهد بود.

غرب حجاب را بیانیه سیاسی می‌داند

عاملی اظهار کرد: مجله تایم که گفت زنان ایران قهرمانان سال ۲۰۲۲ هستند مراد او زنان محجبه نیست آنها حجاب را بیانیه سیاسی و پرچم جمهوری اسلامی می‌دانند مراد آنها از زنان قهرمان، زنانی هستند که روسری‌های خود را آتش زدند و به تعبیر دقیق مراد آنها از زنان قهرمان زنانی هستند که ۱۶ آیه حجاب قرآن را آتش زدند و با خدای متعال از سر جنگ وارد شدند.

خطیب جمعه اردبیل اضافه کرد: در زمان کشف حجاب رضا خان در روستای کیسالای اردبیل یک زن به نام نساءبیگم بدون توجه به حضور پلیس به میدان روستا می‌آید و پلیس روسری او را برمی دارد او در همان لحظه روی زمین می‌نشیند و دست خود را روی سر خود می‌گذارد و سه روز دیگر از شدت غصه و ناراحتی که چرا نامحرم موی سرم را دید می میرد.

عاملی به دو مشکل جاری در مدیریت دنیا اشاره و خاطرنشان کرد: هفته گذشته گفتیم مدیریت دنیا دو مشکل اصلی دارد با این دو مشکل بشریت معاصر همیشه در رنج و عذاب خواهد بود و جنگ و خونریزی تمام نخواهد شد کرامت انسان‌ها خواهد شکست تمامیت‌های ارضی نقض خواهد شد و حاکمیت‌های ملی رخت برخواهد بست مشکل اول دروغ است دنیا با دروغ‌های بزرگ و فراوان اداره می‌شود. مصیبت دوم حاکمیت معیارهای دوگانه است.

وی گفت: در غائله اخیر آلمان یک مطلب عجیب بود لیبرالیست‌ها می‌گویند با اندیشه لیبرالیسم خشونت کلاً در جامعه از بین می‌رود و انتقال قدرت به آرامی صورت می‌گیرد صاحبان این اندیشه حالا در حیرت هستند که پس چرا در کشوری که خود را مهد لیبرالیسم می‌داند نطفه کودتا بسته شده که اگر محقق می‌شد سیل‌آسا انسان‌های بی‌گناه کشته می‌شدند.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است